Dolaskom prvog komercijalnog kontejnerskog broda u srijedu je počeo operativni rad novog Rijeka Gateway kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, koji nakon prve faze ulaganja ima godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU).
Početak operativne faze dolazi nakon dvije godine izgradnje i opremanja terminala koji je najveća privatna investicija u logistiku u Hrvatskoj, vrijedna 380 milijuna eura, nastala iz zajedničkog ulaganja APM Terminals i ENNA Grupe.
U prvoj fazi terminal raspolaže s 400 metara obale, dubinom od 20 metara i kapacitetom od 650.000 TEU godišnje, što će nakon planirane
dogradnje terminala porasti na 680 metara obale i kapacitet od više od milijun.
Terminal je, navodi se u priopćenju, opremljen najsuvremenijom infrastrukturom: četiri daljinski upravljane brodske dizalice (STS), 15 dizalica na kotačima (RTG), dvije dizalice na tračnicama (RMG) te 28 terminalskih traktora.
Svi sustavi povezani su u jedinstveni kontrolni centar, što omogućuje visoku razinu sigurnosti, učinkovitosti i održivosti. Operacije na terminalu bit će vođene najmodernijom tehnologijom uz potpunu automatizaciju i korištenje energije iz obnovljivih izvora, čime terminal postaje prvi takve vrste u jadranskoj regiji.
Prvi komercijalni brod koji je pristao na Rijeka Gatewayu je Al Jasrah, dug je 368 i širok 51 metar. Brod je u Rijeku stigao iz luke Port Said u Egiptu, u okviru rute Azija–Europa. Kapetan broda je preuzeo prigodno priznanje koje su dodijelili predstavnici Rijeke Gatewaya Peter Corfitsen, Tomislav Rosandić te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je na konferenciji za novinare u novoj upravnoj zgradi terminala, obnovljenom skladištu 22, da je riječ o povijesnom trenutku za Rijeku, Primorsko-goransku županiju i Hrvatsku.
Kazao je da je dugo trebalo da bi se vidjela sadašnja slika, to jest dolazak prvog broda na jedan od “najsuvremenijih i tehnološki najnaprednijih terminala u ovom dijelu Europe”.
“Ovaj terminal je više od infrastrukture. On je simbol Rijeke kao moderne, održive i tehnološki napredne luke koja stvara vrijednost i pokreće lokalno i nacionalno gospodarstvo, brinući pritom za zajednicu i okoliš. Dobar terminal ne čine oprema i tehnologija, već ljudi. Ponosni smo na naših 250 zaposlenika, a uskoro ćemo ih imati 300. U ovoj operativnoj fazi moramo pokazati da sve ono što smo izgradili, od infrastrukture do tima, može svakodnevno funkcionirati na najvišoj razini operativne izvrsnosti kakvu očekuju naši kupci. Ja sam uvjeren da Rijeka Gateway može biti jedan od najboljih terminala u ovom dijelu svijeta, na ponos Rijeci i cijeloj Hrvatskoj”, izjavio je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeke Gateway.
Pročitajte još:
Rijeka Gateway uvrštena je u Gemini suradnju između Maerska i Hapag-Lloyda, na liniji EA12, čime je postala ključan terminal na jednoj od najvažnijih svjetskih brodskih ruta. Očekuje se da će redoviti dolasci brodova osnažiti povezanost Hrvatske s globalnim lancima opskrbe i doprinijeti gospodarskom rastu cijele regije.