Deveti nacionalni forum destinacijskih menadžment kompanija (DMK) u Zagrebu okupio je oko 150 domaćih i stranih sudionika kojima su predstavljeni novi trendovi u putovanjima, s naglaskom na enogastronomiju. Forum su organizirali Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Hrvatska turistička zajednica (HTZ), s partnerima.
“Najčešći pojmovi u 2024. kod hrvatskih konkurenata u pretraživanju na platformi TripAdvisor su bile ture ili izleti, a u Hrvatskoj hrana, što smo povezali u temu foruma – hrana i izleti koji stvaraju posebne doživljaje”, rekao je predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.
Već dosta agencija u Hrvatskoj nudi takvu kombinaciju i imaju sve više partnera – vinarija i kušaonica, OPG-ova, vrhunskih restorana te drugih, dodao je.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić enogastronomiju je označio jako važnom za turizam, posebno od jeseni do proljeća kada je prema istraživanjima to glavni motiv putovanja.
“HTZ puno radi na promociji hrvatske enogastronomije, surađuje s Michelinom i drugima, a to će se nastaviti i u 2025. godini”, kazao je Staničić.
Presudnim za potražnju te ponude, kao i ukupno za turizam u 2025., naveo je cijene odnosno vrijednost za novac te održivost koju turisti sve više traže. Isto mišljenje ima i državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta Monika Udovičić, prenosi Hina. Rekla je da je 2024. turistički bila vrlo uspješna, a da će u 2025. biti izazova, pri čemu treba više paziti na cjenovnu politiku.
Konzultant iz Španjolske, David Mora, rekao je da u gastro turizmu za Hrvatsku vidi velik potencijal, pri čemu je važnom označio suradnju privatnog i javnog, od restorana i barova do proizvođača hrane i vinara, smještaja, atrakcija i sličnog, kao i medija.
Pročitajte još:
“Hrana je za sve jako važna i svi žele zdravo jesti te gastronomija, pa i u turizmu, postaje velika ekonomska grana od koje se očekuje da će od 2024. do 2028. u svijetu porasti na nevjerojatnih 1,07 milijardi dolara (1,01 milijardi eura). Dobra hrana i uživanje u njoj donosi snažne doživljaje turistima i za to su spremni platiti”, kazao je Mora.
Dodao je da je gastronomija baština, tradicija i identitet zemlje, po čemu se razlikuje od drugih te da je to posebice vidljivo u europskim zemljama. Naveo je primjere Baskije i njezina klastera Gastronomika te Sloveniju koja je od 2019. do 2023. upravo u gastro i kulinarskom turizmu napravila veliki iskorak.
9 Odgovora
Hrana igra veliku ulogu u svemu pa tako i turizam
Samo da je kuhanih kobasa za 9 eura i fritula za 11 eura!
Tko bi rekao da je hrana važna. Da se čovjek zamisli.
Zanimljiv članak.
Slažem se
Bitno je i da je ta hrana koja se konzumira većim djelom proizvedena u Hrvatskoj
Kvalitetna hrana je sve, privlači naravno i turiste, ali ako je cijena da te glava zaboli, a hrana je užas, e tu se treba zapitati.
Vrijeme je da i Hrvatska pokaze svoj raskos u gastro i kulinarskom turizmu.
I za moj zeludac.