Švicarski proizvođač satova Swatch ispričao se zbog reklamne kampanje koja je izazvala ogorčenje potrošača u Kini i drugim zemljama, navodeći da je „odmah uklonio sav povezani materijal diljem svijeta“.
Na fotografiji za kolekciju Swatch Essentials, azijski muški model prikazan je kako prstima povlači rubove kapaka prema gore i unazad – gestu koju se smatra pogrdnom i rasističkom, izvijestio je švicarski javni servis SRF.
„Iskreno se ispričavamo zbog svake nelagode ili nesporazuma koji je mogao nastati“, objavio je Swatch je na Instagramu te dodao da će „ovu situaciju tretirati s najvećom ozbiljnošću“.
Prema SRF-u, isprika je objavljena i na kineskoj društvenoj mreži Weibo, na kineskom i engleskom jeziku.
U ponedjeljak se dionicama Swatcha trgovalo u rasponu između 138,20 švicarskih franaka (oko 146,74 eura) i 139,55 CHF (oko 148,17 eura), a vrijednost je pala u šest od posljednjih 10 trgovinskih dana, što predstavlja pad od 4,3 posto.
Dnevni obujam trgovanja smanjen je za oko 22.000 dionica, što pokazuje nesrazmjer u odnosu na rast cijena i može biti upozorenje na kratkoročnu volatilnost.
Pročitajte još:
Prodaja Swatcha u prvoj polovici godine bila je slabija od očekivanja, ponajviše zbog trome potražnje na njegovom ključnom tržištu – u Kini. Ovaj pogrešan potez opteretio je poslovne rezultate i pokazuje trajne izazove u toj regiji.
Očekuje se da bojkot i negativne reakcije na rasističku reklamu zasigurno neće pridonijeti oporavku prodaje.