Dionice Nikea veće za 10 posto, tržišta optimistično pozdravljaju odluke novog direktora i odmak od kineske proizvodnje

Ilustracija: Deepal Tamang / Unsplash

Dionice američkog Nikea porasle su u petak za 10 posto u trgovini prije otvaranja burze, nakon ohrabrujućih prognoza poslovanja i planovima za smanjenje proizvodnje robe namijenjene američkom tržištu u Kini, što je, čini se, povećalo povjerenje ulagača.

Velike robne marke već godinama smanjuju svoju izloženost Kini i sve manje se oslanjaju na kineske tvornice, kako su rasle političke napetosti između Washingtona i Pekinga. No, najnovije tenzije oko carina predsjednika Donalda Trumpa navele su brojne tvrtke na ubrzanje povlačenja iz Kine.

Nike planira smanjiti uvoz robe proizvedene u Kini u SAD na “visoki jednoznamenkasti” postotak, sa sadašnjih 16 posto, kako bi time zaobišao dio rasta troškova povezanih s carinama, za koje se predviđa da bi mogle stajati kompaniju čak milijardu dolara godišnje.

“Zapravo, nije uopće ostvarena dobit, a prodaja u Kini je pala za 20 posto, to nije dobar rezultat… Ali, kao i obično, tržišta cijene ono što dolazi sljedeće, a ne ono što je bilo u rezultatima,” rekao je Simon Jaeger, menadžer dioničkih portfelja u tvrtki Flossbach von Storch u njemačkom Kölnu, koja drži dionice u Nikeu.

Fokusiranost predsjednika uprave Elliotta Hilla na povratak sportskim korijenima brenda kroz inovacije i marketing zaslužna je za uspjeh nove linije tenisica za trčanje Vomero 18, čime se ta kategorija proizvoda vratila u pozitivu. “Nike je nekad bio omiljena dionica ulagača, a u posljednjih nekoliko godina očito im je pala forma. No, vjerujemo da bi najgori period mogao uskoro biti iza njih,” rekao je analitičar Tom Nikic iz Needham Securities, dodavši da je promjena na čelu kompanije, gdje je Johna Donohoea u listopadu 2024. zamijenio veteran Elliott Hill, bio najveći katalizator pozitivnog pomaka.

Pixabay.com
Nike, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Nike je također pojačao ulaganja u višekanalni pristup prodaji, u promjeni dosadašnje strategije direktne prodaje potrošačima usvojene 2020. To uključuje i povratak prodaji na Amazonu nakon šest godina pauze, jer Nike pokušava doći do šire baze kupaca.

Čišćenje zaliha, kroz popuste na tzv. lifestyle brendove kao što su Air Force 1 i Dunk, također je omogućilo kompaniji da se vrati na put prema izlasku iz prve polovice fiskalne 2026. godine u “zdravom i čistom položaju,” rekao je u srijedu Nikeov šef financija Matthew Friend. To će biti olakšanje čak i za Nikeove rivale, kao što su Adidas, Puma, ili JD Sports, koji su se dosad morali natjecati s Nikeovim agresivnim popustima, kazao je Jaeger. Dionice Nikeovih rivala zato su također rasle, između 3 i 7 posto.

Nike je u četvrtom kvartalu zabilježio najveći pad prodaje u posljednjih pet godina, za 12 posto godišnje, na groznih 11,1 milijardi dolara – ali je ipak nadmašio procjene analitičara koji su predviđali pad od 14,9 posto. 

Prognozira se pad prihoda u prvom kvartalu ove godine negdje u rangu “srednjih jednoznamenkastih” brojki, što je nešto bolje od očekivanja analitičara koji su predvidjeli pad od 7,3 posto, pokazuju podaci koje je sastavio LSEG. Od početka godine dionice Nikea pale su za 17,4 posto.

7 Odgovora

  1. Trumpovo dizanje carina je rezultiralo nekim pozitivnim promjenama kao što je i ova priča s Nikeom koji se vraća korijenima i proizvodnji u Americi a ne Kini.Zato im se i smanjila kvaliteta i broj prodaja te će sigurno u idućoj godini biti na nuli ako ne i u plusu.

  2. Ako je nešto iz Kine, ne znači nužno da je i loše…. Kopije su danas kvalitetnije nego prijašnjih godina….

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari