U 2024. godini cestovni teretni promet u Europskoj uniji nastavio je biti dominatan i rasti, s ukupnim godišnjim volumenom koji je dosegao 1.869 milijardi tona-kilometara, što je neznatno više od 1.857 milijardi u 2023. godini, što predstavlja marginalni porast od 0,6 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Tona-kilometar (tkm) je jedinica mjere za prijevoz tereta i koristi se u logistici, prometu i transportnoj statistici. Označava prijevoz jedne tone tereta na udaljenost od jednog kilometra.
Poljska je i 2024. godine nastavila predvoditi među svim zemljama EU u cestovnom teretnom prijevozu, s ukupno 368 milijardi tona-kilometara, što je gotovo 20 posto ukupnog prometa u EU.
„Slijede je Njemačka s 281 milijardom ili 15 posto, Španjolska s 272 milijarde (15 posto), Francuska sa 174 milijarde (devet posto) i Italija sa 153 milijarde (osam posto)“, navodi europski ured za statistiku, Eurostat.

Ovih pet zemalja činilo je 67 posto ukupnog cestovnog teretnog prijevoza u EU. Među manjim gospodarstvima, značajni obujmovi zabilježeni su i u Češkoj (70 milijardi), Rumunjskoj (67 milijardi), Litvi (66 milijardi) i Nizozemskoj (63 milijarde).
Što se tiče skupina proizvoda prevezenih u 2024. godini, prvih deset ostalo je isto kao i u 2023. godini. Ova stabilnost odražava dosljednu potražnju za prijevozom u svim bitnim lancima opskrbe kao što su hrana, poljoprivreda, građevinski materijali i kemikalije.
Prehrambeni proizvodi, pića i duhan i dalje su dominirali s 312 milijardi tona-kilometara u 2024., a slijedila ih je grupirana roba odnosno različita roba prevezena zajedno, s 237 milijardi tona-kilometara.
Pročitajte još:
Poljoprivredni, šumarski i ribarski proizvodi zauzeli su treće mjesto s 208 milijardi tona-kilometara, a slijede ih ostali nemetalni mineralni proizvodi (137 milijardi), metalne rude i ostali proizvodi rudarstva/kamenoloma (132 milijarde) te kemikalije (116 milijardi), navodi Eurostat.
Jedan odgovor
Mali postotak može puno značiti