Tvrtka General Motors predstavila je Cadillac Elevated Velocity, novi konceptni automobil namijenjen jačanju segmenta luksuznih električnih crossovera ove marke.
Prema priopćenju tvrtke, električni koncept ima „povišen, ali elegantan dizajn“, a dolazi na 24-inčnim kotačima. Ugrađeni su različiti načini vožnje kako bi se dodatno unaprijedile performanse električnog vozila.
„Riječ ‘elevate’ ima dvostruko značenje – odnosi se na povišeno podvozje koje omogućuje vožnju velikom brzinom izvan ceste, ali i na uzdignuto iskustvo luksuza“, izjavila je Alexandra Dymowska, glavna dizajnerica brenda Cadillac, u priopćenju za medije.
Vozilo je pokretni showcar, prenosi CNBC, ali nema potpune performansne sposobnosti. Nadovezuje se na Cadillacov portfelj luksuznih električnih vozila, u kojem se već nalaze modeli Lyriq i Optiq.
„Automobil slijedi dizajnerske principe konceptnog vozila Cadillac “Opulent Velocity”, koje je kompanija predstavila 2024. godine“, rekao je Bryan Nesbitt, potpredsjednik globalnog dizajna GM-a.
Proizvođači automobila često koriste konceptna vozila kako bi testirali interes kupaca ili pokazali budući smjer razvoja brenda ili modela, no ona nisu namijenjena prodaji krajnjim potrošačima.
GM je u početku postavio cilj da do 2035. nudi isključivo električna vozila, no u međuvremenu je poručeno da će planovi ovisiti o potražnji kupaca, koja zasad raste sporije od očekivanog. Luksuzni brend Cadillac postavio je zaseban cilj da do 2030. potpuno prijeđe na električni pogon, ali je nedavno najavio da će u ponudi imati i kompletnu liniju električnih, kao i vozila s motorima na fosilna goriva.
Cadillac posljednjih godina prolazi kroz proces obnove imidža, uzimajući u obzir da luksuzni automobili donose veću profitabilnost i privlače imućnije kupce od tradicionalnih vozila.

Tijekom razgovora s novinarima prošlog mjeseca, potpredsjednik Cadillaca John Roth rekao je da je brend zabilježio najbolju prvu polovicu godine u gotovo dva desetljeća. Istaknuo je i da je Cadillac bio najprodavaniji luksuzni brend električnih vozila u drugom tromjesečju 2025., drugi po ukupnoj prodaji luksuznih EV vozila u tekućoj godini i peti u ukupnim EV prodajama.
Konceptni automobil nudi više modova korisničkog iskustva. Pri ulasku u vozilo, „welcome mode“ (mod dobrodošlice) aktivira podizanje vrata tipa galebova krila i paljenje dijelova unutarnje rasvjete.
Kada vozač uključi „elevate mode“, automobil prelazi u autonomni način rada, a unutrašnjost se pretvara u „prostor za oporavak“ – pedale i volan se uvlače, ambijentalna rasvjeta mijenja ton, a svjetlo iznad upravljačkog stupa pomaže vozaču u vježbama disanja, kako bi putnici ušli u „mentalno stanje za performanse“.
Elevate mode također uključuje filtraciju zraka u kabini, mirisnu terapiju, terapiju crvenim svjetlom i klimatizaciju kako bi se prilagodilo promjenama temperature i kvalitete zraka.
Pročitajte još:
„Velocity mode“ nudi hladno bijelo osvjetljenje „za doživljaj uzbuđenja“, dok se podna rasvjeta zatamnjuje kako bi vozač mogao lakše koncentrirati pogled na cestu.
Konceptni automobil uključuje i različite načine vožnje za cestovne i terenske uvjete te bolju vidljivost pri vožnji u prašnjavim ili pjeskovitim okruženjima.
Cadillac je naveo da je vanjska boja inspirirana glečerskim ledom, u kontrastu s crvenom unutrašnjošću. Kabina sadrži crvenu kožu na sjedalima i podu putničkog i prtljažnog prostora, dok su gornji dijelovi sjedala, nasloni za ruke i instrumentna ploča presvučeni crvenom tkaninom.