Broj američkih korisnika koji dnevno posjećuju globalnu kinesku platformu za šoping Temu, u vlasništvu kineskog holdinga PDD, u svibnju je pao za velikih 58 posto, po podacima analitičke tvrtke Sensor Tower, što ukazuje na jedan od mnogih problema s kojima se ta popularna platforma suočava zbog američko-kineskog trgovinskog rata.
Nakon što je 2. svibnja Bijela kuća ukinula tzv. de minimis odredbu, koja je omogućavala bescarinski tretman prekograničnih pošiljki, Temu je najavio smanjenje izdvajanja za oglašavanje američkim kupcima i strateške promjene u sistemu ispunjavanja online narudžbi. Temu, kao i Shein, kineski gigant najpoznatiji po jeftinoj odjeći – tu odredbu je godinama koristio za slanje robe kupcima u SAD direktno od kineskih dobavljača, što im je pomoglo da održavaju neuobičajeno niske cijene.
No, otkako je na vlast u siječnju ponovno došao američki predsjednik Donald Trump i najavio opsežne trgovinske tarife, Temu i Shein pretrpjeli su naglo usporavanje dotad eksplozivnog rasta prodaje i broja kupaca, prema podacima koje su prikupili konzultanti iz Bain & Company. No, podaci koje bilježi Temu još su lošiji od konkurencije.
Iako su zbog američkih carina na uvoz kineske robe obje platforme bile prisiljene povećati cijene, Shein je ipak uspio povećati prosječan iznos novca kojeg kupci na toj platformi troše, u odnosu na prošlu godinu. S druge strane, Temu – poznat kao mjesto na kojem se prodaje izrazito jeftina roba i obavljaju male kupovine – to ipak nije uspio.

Promet američkih korisnika na platformi Temu znatno je pao nakon što je ukinuto de minimis izuzeće, rekao je analitičar iz banke i brokerske kuće Morgan Stanley, Simeon Gutman, u svojoj prognozi od svibnja. “Iako je carinsko ozračje nesigurno, ako se status quo zadrži na duže razdoblje, vjerujemo da će konkurentnost Temua biti sve slabija,” kazao je Gutman.
U rezultatima poslovanja PDD holdinga za prvo tromjesečje ove godine, objavljenima prošlog tjedna, dobit je pala za čak 47 posto u odnosu na prošlu godinu, na 2,05 milijarde dolara, a direktori iz Temua su kasnije rekli analitičarima da su američke carine stvorile “značajan pritisak” za trgovce koji posluju preko njihove platforme.
Ponovili su tada i ranije obećanje Temua da će cijene ostati stabilne, i da žele surađivati s trgovcima u različitim svjetskim regijama, misleći pritom na prelazak na lokalni model obrade i slanja pošiljki, kojeg su najavili početkom svibnja. Prethodni poslovni model Temua je od samih trgovaca očekivao da se bave obradom narudžbi i isporukom proizvoda, dok je Temu upravljao većinom logistike, određivanjem cijena, i marketingom.
Pročitajte još:
Po novom, trgovci koji surađuju s Temuom mogu slati pojedinačne narudžbe iz Kine u američka skladišta koja su partneri Temua, ali sad sami moraju rješavati papirologiju oko carinske dokumentacije i pristojbi. Temu ipak još uvijek sam obrađuje narudžbe jednom kada stignu u SAD, određuju cijene i bave se internetskim marketingom.
U prošlotjednom komentaru, analitičari iz banke HSBC su rekli da je rast Temua na tržištima izvan SAD-a porastao, te da je udio korisnika te platforme izvan SAD-a u drugom tromjesečju ove godine skočio na 90 posto, od ukupno 405 milijuna aktivnih korisnika mjesečno u cijelom svijetu. “Rast broja korisnika bio je najveći na manje bogatim tržištima,” rekli su analitičari.
5 Odgovora
Svi su shvatili da je to jeftino smeće
Trump je odlučio stati na kraj damping cijenama
Ma i bolje za njih i za sve
Nije više zabavan taj Temu
Loša vijest za nas koji pratimo modne trendove.