Glavni izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse smatra da su procjene učinka američkih carina na globalnu automobilsku industriju pretjerane pri čemu je taj njemački proizvođač zadržao godišnja očekivanja nepromijenjenima.
Ta je tvrtka jedna od rijetkih proizvođača automobila koji su financijski učinak američkih carina na automobile uključili u prognoze još u ožujku i tada je rečeno da će profitabilnost otprilike ostati ista kao u 2024.
Štoviše, u svibnju u BMW-u su procijenili da će carine, koje je nametnuo predsjednik SAD-a Donald Trump na uvoz automobila, biti snižene do kraja srpnja, a to se i obistinilo jer su sada s 27,5 posto svedene na 15 posto.
Unatoč tom smanjenju ostali europski veliki igrači u automobilskoj induststriji, kao što su Stellantis, Volkswagen i Mercedes-Benz, smanjili su svoja očekivanja poslovnih rezultata, a neki su čak ocijenili da će učinak carina biti veći u drugom dijelu godine.
“Mislim da je rasprava o carinama pretjerana kao i ocjene učinaka na sektor. Ono što je važnije je pitanje jesu li proizvodi atraktivni”, ustvrdio je Zipse.
Analitičari ocjenjuju da će učinak postojećeg trgovinskog okvira na BMW biti 1,5 milijardi eura nakon što je sama tvrtka objavila da će joj se operativna profitna marža smanjiti za 1,25 postotnih bodova u odnosu na ciljanu razinu između pet i sedam posto.
U drugom tromjesečju ona je bila 5,5 posto dok je efekt carina bio dva postotna boda.
Tu se ne radi samo o američkim carinama već i o onima koje je nametnula Europska unija (EU) na kineska električna vozila. BMW sada ima trošak 30-postotne carinske stope na neke električne modele koji se prodaju u Europi, a proizvode u Kini.
U ožujku je BMW procijenio da će ga carine pogoditi na razini od oko milijardu eura.
Zipse je rekao da u odnosu na tu brojku neće biti neke značajne razlike jer je Bruxelles pristao dokinuti carinu od 10 posto na američki izvoz u EU kao dio ukupnog trgovinskog aranžmana.
Pročitajte još:
BMW ima tvornicu u Spartanburgu u Južnoj Karolini koja je najveći proizvodni pogon tog proizvođača uopće odakle je, kako podsjeća Financial Times, prošle godine izvezeno automobila vrijednih 10 milijardi eura što je otprilike polovica ukupne tamošnje proizvodnje.
U drugom tromjesečju ove godine BMW je imao prihode od 34 milijarde eura što je 8,2 posto manje na godišnjoj razini, a neto dobit je pala 32 posto na 1,8 milijardi eura što je nešto manja brojka od očekivanja analitičara od dvije milijarde eura. Niži prihodi rezultat su slabije prodaje za 14 posto u Kini što nije moglo biti nadoknađeno nešto boljim rezultatima u Europi i SAD-u.