BMW predviđa pad zarade zbog kvara kočnica na više od 1,5 milijuna vozila

BMW, Foto: Maria Geller/Pexels

Njemački proizvođač automobila BMW je smanjio svoju prognozu za 2024. godinu nakon kvara sustava za kočenje zbog čega je povučeno više od 1,5 milijuna vozila.

Sustav za kočenje, koji isporučuje Continental, koristi se u nekoliko modela BMW-a, uključujući Mini Cooper, Countryman i Rolls-Royce. Continental je naveo da je neispravan samo mali dio sustava za kočenje koje isporučuje BMW-u. Zbog toga je BMW izjavio da će njegova ukupna zarada prije oporezivanja doživjeti značajan pad. To je dovelo do pada dionica BMW-a za 11 posto, dosegnuvši u utorak najnižu razinu u četiri godine.

BMW u revidiranoj prognozi za ovu godinu predviđa blagi pad isporuka automobila. Tvrtka je također prilagodila svoja očekivanja EBIT marže, sada projicirajući raspon od šest do sedam posto, što je pad u odnosu na prethodnu prognozu od osam do 10 posto. Nadalje, povrat na uloženi kapital smanjen je s ranijeg raspona od 15 do 20 posto na revidirani raspon od 11 do 13 posto.

“Tehnički problemi povezani sa sustavom za kočenje pogađaju više od 1,5 milijuna vozila i rezultirat će dodatnim troškovima jamstva u iznosu od nekoliko stotina milijuna eura u trećem kvartalu”, priopćili su iz BMW-a.

Tvrtka je također naglasila da slaba potražnja u Kini utječe na prodaju, unatoč vladinim mjerama poticaja, prenosi Euronews. Konkurentsko okruženje na ključnim tržištima, uključujući Kinu i SAD, značajno je utjecalo i na obujam te na realizaciju cijena, dodao je BMW. Očekuje se da će negativni utjecaj biti izraženiji u trećem kvartalu u odnosu na četvrti kvartal ove godine.

Objava BMW-a predstavlja još jedan korak unazad za europsku industriju proizvodnje automobila, nakon Volkswagenovog razmatranja zatvaranja svoje tvornice u Njemačkoj i prekida ugovora o sigurnosti radnih mjesta.

Ta odluka je izazvala zastoj, jer su sindikati odbili prijedlog Volkswagena, budući da polovicu mjesta u nadzornom odboru tvrtke drže predstavnici radnika. Tijekom izvještaja o zaradi za drugo tromjesečje, Volkswagen je primijetio da će morati značajno smanjiti troškove u drugoj polovici godine, budući da su marže u prvoj polovici ocijenjene preniskima.

Europski proizvođači automobila suočavaju se s ekonomskim poteškoćama zbog rastućih troškova rada i prelaska na zelenu energiju te zbog konkurencije kineskih električnih vozila koja preplavljuju lokalna tržišta.

Predložene nove carine EU-a na kineska električna vozila mogle bi izazvati mjere odmazde koje bi utjecale na izvoz europskih benzinskih automobila u Kinu, koja čini četvrtinu Volkswagenove globalne prodaje. Unatoč porastu broja električnih vozila u Kini, mnogi automobili visoke klase i dalje se uvoze iz Njemačke.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari