Awaze za Financije.hr: U Hrvatskoj očekujemo u 2025. bolje rezultate uz blago niže cijene smještaja

Direktor prodaje tvrtke Awaze za južni dio EU, Josip Stulić, Foto: Awaze

Turistička agencija Novasol, koja u ponudi ima vile, kuće i apartmane za najam i dio je međunarodne grupacije Awaze sa sjedištem u Danskoj, nedavno je objavila kako veću stopu popunenjosti za ovu sezonu imaju iznajmljivači koji su prilagodili cijene tržišnim uvjetima, odnosno sveli očekivanja od turističke zarade na razumnu mjeru.

Napomenuli su i da je povoljniji kalendarski raspored uskršnjih i prvosvibanjskih blagdana ove godine pridonio rastu rezervacija u odnosu na isto vrijeme lani.

U razgovoru s direktorom prodaje Awazea za južni dio Europe, Josipom Stulićem, htjeli smo vidjeti kakva su očekivanja od ove sezone i što Hrvatsku čini više ili manje konkurentnom u odnosu na ostale popularne europske mediteranske destinacije.

Slijedom sadašnjih pokazatelja, mogu li se u ovoj godini što se Novasola, odnosno grupacije Awaze tiče, očekivati bolji rezultati u Hrvatskoj no prošle godine i u kojoj mjeri?

Trenutačni pokazatelji daju razloga za umjereni optimizam, odnosno očekivanje da ćemo cjenovnom konkurentnošću i kvalitetom ponude uspjeti nadmašiti prošlogodišnja ostvarenja. Već sada bilježimo porast rezervacija za predsezonske termine poput Uskrsa i Praznika rada od sedam posto u odnosu na prošlu godinu. Također, potražnja za ljetnim mjesecima je u uzlaznoj putanji. Očekujemo da će sezona 2025., uz uvjet zadržavanja konkurentnog omjera cijene i kvalitete, donijeti nešto bolje ukupne rezultate u odnosu na prošlu godinu, i to primarno zahvaljujući fleksibilnosti naših iznajmljivača i jačanju potražnje s ključnih europskih tržišta.

Dio iznajmljivača je uspio prilagodbom cijena privući rezervacije. Očekujete li u prosjeku da ove godine cijene u tom segmentu budu niže no prošle godine ili ostanu na istoj razini? Je li do prilagodbe cijene došlo inicijativom iznajmljivača ili u suradnji s agencijom?

Očekujemo stabilizaciju cijena na razini blago nižoj od prošlogodišnje, ponajprije zbog jačeg tržišnog pritiska i promjena u navikama gostiju. Prilagodba cijena bila je rezultat zajedničkog djelovanja. Naša analitika i podrška omogućili su iznajmljivačima pravovremeno prepoznavanje tržišnih trendova na temelju čega smo ponudili adekvatne sugestije po pitanju formiranja cijena za tekuću godinu, dok su iznajmljivači pokazali visok stupanj fleksibilnosti. Ta suradnja se pokazala dobitnom budući da je kroz prodaju i ponudu na nama ključnim tržištima došlo do trenda prema kojem su jedinice s prilagođenim cijenama postigle veću popunjenost i veće zanimanje na tržištu.

Freepik.com
Foto: Freepik.com/Ilustracija

Svježi podaci govore da su prosječne cijene hrane u Hrvatskoj u izvanpansionskoj ponudi oko osam posto više no u Španjolskoj, sedam posto više od Grčke i gotovo 10 posto u odnosu na Portugal. Kako se najbolje može objasniti zbog čega je hrana u izvanpansionskoj potrošnji u Hrvatskoj skuplja no u mediteranskim konkurentima? Koliko to utječe na dolazak turista?

Viša cijena hrane u Hrvatskoj rezultat je niza faktora poput više stope PDV-a, troškova uvoza i logistike pa sve do strukture domaće ponude. Gosti su sve osjetljiviji na ukupan trošak odmora, pa to svakako ima utjecaja, pogotovo kod obitelji i dužih boravaka. No, Hrvatska to donekle nadoknađuje kroz druge prednosti što gostima omogućava kontrolu troškova kroz primjerice pripremu obroka u vlastitom aranžmanu. Treba jasno naglasiti da smo više cijene hrane djelomično kompenzirali formiranjem konkurentnih cijena u suradnji s našim partnerima iznajmljivačima pa je time djelomično nadoknađen negativan aspekt viših cijena u izvanpansionskoj ponudi. Ipak, treba napomenuti da bi i cijene u izvanpansionskoj ponudi trebalo korigirati unutar raspoloživih elemenata kojima raspolažu nadležne institucije jer bismo time dodatno naglasili konkurentnost i dobrim dijelom postali značajno prihvatljiviji gostima u svim aspektima turističke ponude.

Koliki ukupni portfelj u smislu smještajnih objekata ima Awaze u Hrvatskoj i koliki je to dio ukupnih kapaciteta grupacije?

Awaze putem brenda Novasol trenutačno upravlja s više od 10.000 smještajnih jedinica u Hrvatskoj što nas svrstava među najveće pružatelje privatnog smještaja u zemlji. Hrvatska zauzima značajan udio u ukupnom portfelju grupacije koji broji više od 100.000 jedinica diljem Europe. Što se Hrvatske tiče, riječ je o iznimno važnom, jednom od ključnih tržišta za nas koje se u kontekstu stalnog rasta ukupnog poslovanja Awaze-a kontinuirano raste i razvija.

Pixabay.com
Turizam, Foto: Pixabay.com

Na koji način iznajmljivači postaju dio ponude Novasola ili Awazea? Postoji li u tom smislu u Hrvatskoj potencijal za proširenje ponude i u kojoj mjeri?

Uključivanje u naš portfelj vrlo je jednostavno. Iznajmljivači nam se mogu obratiti direktno putem web stranice, naših predstavništava ili terenskih savjetnika. Nakon inicijalne procjene smještaja i usklađivanja uvjeta objekt se oglašava putem naše snažne prodajne mreže u više od 20 zemalja. Iako u ponudi imamo iznimno velik broj jedinica, u Hrvatskoj još uvijek postoji velik potencijal za širenje, osobito u segmentu kvalitetnog i modernog smještaja u unutrašnjosti, kao i u manje turistički eksponiranim regijama koje nude autentično iskustvo i mirniji odmor.

Koje bi bile komparativne prednosti Hrvatske, po ocjeni Awazea, kao destinacije u odnosu na mediteranske konkurente? Koje bi bile manjkavosti?

Hrvatska se ističe prirodnim ljepotama, razvedenom obalom, sigurnošću, dostupnošću i velikim brojem kvalitetnih privatnih smještajnih jedinica. Gosti posebno cijene fleksibilnost koju privatni smještaj omogućava, ali i gostoljubivost naših domaćina. S druge strane, izazovi uključuju višu cijenu izvanpansionske potrošnje te povremenu manju razinu dodatnih sadržaja u pojedinim regijama, što neki konkurenti poput Španjolske i Portugala uspješnije integriraju u cjelokupno iskustvo odmora. Unatoč tome, Hrvatska i dalje zadržava snažnu poziciju u percepciji gostiju kada je riječ o vrijednosti za novac u kontekstu naše ponude koju nudimo ključnim emitivnim tržištima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari