Amazon predstavio svoju viziju budućnosti dostave pogonjene umjetnom inteligencijom

Freepik.com
Umjetna inteligencija, Foto: Freepik.com/Ilustracija

Amazon želi da kupci znaju da umjetna inteligencija (AI) ima brojne primjene. U seriji futurističkih najava ovog tjedna taj globalni gigant je demonstrirali kako zamišljaju budućnost u kojoj će primjena AI učiniti robote za upravljanje robom, ljudske dostavljače, i ogromna Amazonova skladišta učiniti učinkovitijima, u svojoj misiji isporuke predmeta do vrata naručitelja.

Iz Amazona su priopćili da osnivaju novu radnu skupinu u sklopu svojeg odjela za razvoj uređaja Lab126, kojoj je glavna zadaća stvaranje skladišnih robota koji će btii u stanju obavljati više različitih zadataka kada se to od njih zatraži – što bi bio velik tehnološki iskorak u odnosu na današnje robote koji su obično napravljeni za samo jedan specijaliziran posao.

Koristeći tzv. agentski AI, ti roboti će moći samostalno istovarivati robu iz šlepera, i donositi dijelove za njihove popravke. “Za naše kupce to, naravno, znači i da će isporuka biti brža,” rekao je voditelj Lab126 Yesh Dattatreya, specijalist za robotiku, na događaju za medije u Amazonovom laboratoriju za razvoj hardvera u Silicijskoj dolini.

Dodao je da bi takvi roboti mogli biti ključni za Amazonove operacije u trenucima velike potražnje, primjerice u vrijeme praznika, ili za zadaće poput podizanje teških predmeta u malim, uskim, prostorima.AI bi se također mogao primijeniti za minimiziranje otpada i smanjenje ugljičnih emisija, rekli su iz Amazona.

Tzv. agentski AI postao je jedno od najpopularnijih područja za ulagače, uslijed najava stručnjaka za tehnološki razvoj koji tvrde da će se uskoro razviti softver koji će omogućiti umjetnu inteligenciju koja će samostalno donositi odluke i obavljati zadaće bez potrebe da im ljudski korisnici daju upute. Takav softver bi trebao pomoći pri automatizaciji svakodnevnih zadataka, poput slaganja rasporeda ili zakazivanja sastanaka.

“Stvaramo sustave koji mogu slušati, razumjeti i reagirati na naredbe izgovorene prirodnim jezikom, što može pretvoriti skladišne robote u fleksibilne asistente s brojnim talentima,” stajalo je u priopćenju Amazona uoči prezentacije u srijedu. Dattatreya je rekao da još nisu donesene odluke kako bi trebali takvi roboti izgledati, ili koliko će ih biti stavljeno u rad.

U odvojenoj vijesti od srijede, koju je objavio tech portal The Information, Amazon također radi na razvoju humanoidnih robota. Po tim navodima – koje iz Amazona nisu ni potvrdili ni negirali – Amazon već priprema teren s preprekama za treniranje takvih robota-dostavljača u San Franciscu. 

Amazon također koristi generativnu umjetnu inteligenciju za izradu naprednijih geografskih karti za svoje, zasad još ljudske, dostavne vozače, kako bi se paketi mogli učinkovitije isporučivati korisnicima. Takav specijalizirani AI model pružit će Amazonu više detalja o obliku pojedinih zgrada u prostoru, kao i preprekama ili bilo čemu drugom što moraju savladati da bi obavili isporuku.”Ova inovacija olakšava vozačima Amazonove dostave da pronađu pravo mjesto isporuke, posebice na nezgodnim mjestima, kao što su veliki uredski kompleks,” rekli su iz tvrtke. 

Ta tehnologija mogla bi biti ključna i za razvoj specijalnih naočala za ljudske vozače, na kojima se radi još od prošle godine. Ideja je da se vozače opremi naočalama koje će u sebi imati ugrađene male ekrane spojene s GPS navigacijom, kroz koje će im se prikazivati upute gdje da idu tijekom vožnje.

Viraj Chatterjee iz Amazonove odjela za geospacijalne aplikacije, rekao je u intervjuu da bi se takva tehnologija potencijalno mogla koristiti u naočalama, ali da je hardver još uvijek “daleko od savršenog.” Ipak, rekao je da vozači Amazonone dostave u SAD-u već svakodnevno koriste njihove karte, dodavši da se softver pokazao kao posebno koristan za adrese u velikim stambenim kompleksima. 

Chatterjee dodaje da Amazonovi dostavljači, koji uglavnom nisu zaposlenici same kompanije, ne moraju koristiti taj softver ako ne žele. Neke kompanije koje nude takve oblike rada su završavale na sudu oko tužbi u kojima se raspravljalo je li inzistiranje na mapiranju i posebnom softveru prevelika kontrola nad radnicima.

Iz Amazona su rekli i da će im umjetna inteligencija pomoći da učinkovitije predvide koje će proizvode kupci naručivati, i gdje treba poboljšati ekspresne isporuke, pri čemu će softver razmatrati niz faktora, poput cijene, praktičnosti, vrremenskih uvjeta i prigodnih popusta, kao što je primjerice Prime Day.

“To nam omogućava da nudimo na prodaju drugačiji set knjiga u Bostonu nego što bismo mogli u Boiseu, i da se vrlo efikasno prilagođavamo različitim sklonostima kupaca,” izjavio je Nathan Smith, direktor za predviđanja potražnje u Amazonovom odjelu za optimizaciju opskrbnog lanca.

Jedan odgovor

  1. Zvuči kao epizoda Black Mirror, nadam se da neće zaboraviti ljudski faktor u svemu ovome…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari