Adventski kalendar – u obliku savjeta potrošačima

Pixabay.com
Online kupnja, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Blagdansko vrijeme donosi posebne izazove za potrošače, bilo da se radi o kupovini poklona ili planiranju putovanja. Zato je Mreža Europskih potrošačkih centara pripremila adventski kalendar, u kojem će tijekom dvadeset i pet dana savjetovati potrošače kako da kupuju sigurno i izbjegnu skrivene troškove.

Današnji savjet odnosi se na ankete za procjenu zdravlja ili primjerice alate za procjenu vrijednosti automobila, koje se na prvi pogled čine besplatnima, no kasnije mogu iznenaditi računom. Mreža Europskih potrošačkih centara zato savjetuje da ne označavaju “prihvaćam”, prije negoli pročitaju uvjete poslovanja.

Savjeti će biti korisni onim potrošačima koji žele biti informirani, koji žele prepoznati i izbjeći zamke trgovaca.

Adventski kalendar na društvenoj mreži Facebook Mreža Europskih potrošačkih centara započela je savjetom koji se odnosi na brzorastuću online trgovinu. Potrošačima savjetuju da ne žure s kupnjom, u želji da što prije kupe proizvod po povoljnoj cijeni. Jer, internet je prepun oglasa koji vode do trgovina koje se bave dropshippingom.

Riječ je o proizvodima koji se dopremaju izdaleka, iako trgovina može djelovati lokalno. Upozoravaju da u takvim slučajevima dostava može potrajati, a povrat robe može biti kompliciran. Stoga, prije nego što naruči, potrošač uvijek treba provjeriti podatke o trgovcu i njegove uvjete poslovanja.

Savjeti bi potrošačima trebali pomoći da izbjegnu neplanirane troškove, automatske pretplate ili skrivene naknade, jer nešto što se nudi “besplatno”, često to na kraju nije.

Također, potrebno je naučiti razlikovati situacije u kojima potrošaču može pomoći nacionalno nadležno tijelo i one u kojima je potrebno kontaktirati Europski potrošački centar Hrvatska.

U sklopu radionice “20. godina Mreže europskih potrošačkih centara ECC-Net i zakonodavne novosti u zaštiti potrošača”, u organizaciji Ministarstva gospodarstva, predstavljena je i redizajnirana stranica “Sve za potrošače”. Na toj internetskoj stranici kroz niz pitanja potrošači mogu pronaći rješenja za svoja pitanja koja se odnose na kupnju robe u trgovini ili na daljinu, korištenje javnih usluga ili brojna druga potrošačka pitanja.

Očekuje se da će se pozitivni trendovi u maloprodaji nastaviti te da će potrošači i ovog mjeseca trošiti više nego ikad prije. Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da bi u prosincu potrošnja mogla iznositi oko 2,5 milijardi eura, u odnosu na lanjskih 2,3 milijarde.

Samo na ovogodišnji Crni petak trgovci u Hrvatskoj ostvarili su dosad rekordnih 106,8 milijuna eura prometa ili 5,5 posto više nego lani, pokazuju podaci iz sustava fiskalizacije Porezne uprave. Potrošnja na lanjski Crni petak iznosila je 101,3 milijuna eura.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari