AD Plastik vidi daljnji iskorak kroz proizvode s višom tehnološkom dodanom vrijednošću

AD Plastik
Predsjednica uprave Katija Klepo, Izvor: AD Plastik

Potkraj srpnja ove godine na čelu uprave tvrtke AD Plastik dugogodišnjeg predsjednika Marinka Došena zamijenila je Katija Klepo.

Došen je vodio poslovanje tog solinskog proizvođača auto-dijelova deset godina i može se reći da je dobro brodio, posebice u zadnjih nekoliko godina kada su razni oblici kriza pogađali europsko gospodarstvo, od pandemije do sve većih problema konkurentnosti europske automobilske industrije na globalnom planu.

Klepo je profesionalnu karijeru u AD Plastiku započela još 1994. godine te je s vremenom radila na uspostavljanju procesa financijskog nadzora nad svim društvima unutar AD Plastik grupe.

Od 2008. do 2020. godine bila je članica uprave, a nakon toga je radila kao savjetnica uprave s kontinuiranom usmjerenošću na strateško savjetovanje i podršku poslovnom odlučivanju.

Stoga je logično očekivati da sadašnja nova uloga u poznatome okružju donese nova rješenja i ideje za tvrtku na koju se u velikoj mjeri odražavaju silnice zbivanja na međunarodnim tržištima.

Prošle godine AD Plastik je imao poslovne prihode od 152,44 milijuna eura što je bio godišnji rast od 17,8 posto. Neto dobit je iznosila 2,13 milijuna eura, dok je godinu ranije neto rezultat bio u minusu.

U prvih šest mjeseci ove godine prihodi cijele grupe bili su 75,18 milijuna eura, a neto dobit 7,46 milijuna eura. Istodobno je ugovoreno 126,8 milijuna eura vrijednih novih poslova.

U zadnjih šest mjeseci vrijednost dionica je povećana s 10,10 na 17,80 eura.

U razgovoru s Katijom Klepo za Financije.hr namjera je bila doznati kako ona vidi sadašnji trenutak tvrtke, nove izazove i daljnji razvoj poslovanja.

Kako ocjenjujete trenutačno stanje na tržištu kad je riječ o potražnji za proizvodima AD Plastika? Koji su izazovi u prvom planu?

Tržište automobila nakon pandemije ušlo je u fazu stabilizacije, ali i dalje je pod snažnim pritiscima. Inflacija i slabija kupovna moć potrošača usporavaju rast prodaje, dok proizvođači ubrzano ulažu u elektrifikaciju i održive tehnologije što postavlja nove zahtjeve pred dobavljače. Tome treba dodati i složenu geopolitičku situaciju, trgovinske napetosti, nesigurne opskrbne lance i rastuću konkurenciju iz Kine na što upozoravaju i čelni ljudi vodećih europskih proizvođača. Sve to stvara neizvjesnost u volumenu narudžbi i dodatni pritisak na troškove. Za AD Plastik Grupu to znači da moramo biti brzi u prilagodbi, održavati fleksibilnost u proizvodnji i opskrbi te nuditi rješenja koja kombiniraju kvalitetu, inovativnost i održivost.

Koliko trenutačne globalne trgovinske napetosti, a posebice pitanje američkih carina na uvoz automobila iz EU-a, ostavljaju ili mogu ostaviti traga na segment poslovanja kojim se bavi AD Plastik?

Trgovinske napetosti i potencijalne carine svakako stvaraju dodatnu nesigurnost u cijeloj industriji. Mi ne izvozimo izravno na američko tržište, ali svaka mjera koja otežava položaj europskih proizvođača automobila reflektira se i na njihove dobavljače. Ako se smanji potražnja za vozilima proizvedenim u Europi, lančano se smanjuju i potrebe za komponentama. Upravo zato čelni ljudi europskih proizvođača sve češće upozoravaju kako bi dugotrajniji trgovinski sporovi mogli usporiti tranziciju prema elektrifikaciji i narušiti konkurentnost europske autoindustrije u odnosu na Aziju i SAD. Za nas to znači da moramo biti još otporniji, diverzificirati portfelj kupaca i projekata, održavati blisku suradnju s partnerima i ulagati u inovacije koje nas čine poželjnim dobavljačem u svim scenarijima.

Što smatrate da su sada glavni razvojni prioriteti AD Plastika? Na što će se ponajprije fokusirati nova uprava?

Naši su glavni prioriteti jačanje konkurentnosti te daljnji razvoj partnerskih odnosa s našim kupcima. Nova uprava nastavlja na temeljima kontinuiteta, ali i s naglaskom na ubrzanje procesa koji će nas učiniti još prilagodljivijima tržišnim promjenama. Nastavit ćemo ulagati u znanja i ljude jer vjerujemo kako se održiv rast i konkurentnost mogu graditi samo na snažnom i angažiranom timu. Uz to, strateški se fokusiramo na automatizaciju, efikasnost i razvoj internih kompetencija, što uključuje i primjenu naprednih tehnologija poput umjetne inteligencije. Priznanje za najinovativnijeg izvoznika u 2024. godini dodatno nas motivira da nastavimo tim putem i potvrđuje kako smo na pravom putu u jačanju naše globalne konkurentnosti.

https://www.adplastik.hr/o-nama/preuzimanje#lg=1&slide=2
Tvornica AD Plastik Grupe, Foto: adplastik.hr

Mislite li da, s obzirom na promjene u automobilskoj industriji i postojeće izazove, postoji prostor za nove razvojne i tržišne iskorake za AD Plastik i, ako da, u kojem smislu? U prvoj polovici godine bilo je dogovoreno oko 130 milijuna novih poslova, pa ima li tu novih mogućnosti u nastavku godine ili u perspektivi za 2026.?

Novi ugovori potvrđuju kako prostora za rast itekako ima. Ti će projekti postupno ulaziti u punu proizvodnju u narednim razdobljima i time će nam donijeti i dodatnu stabilnost. Ujedno, uspješna realizacija tih projekata otvara nam priliku za daljnje suradnje s postojećim partnerima, ali i za ulazak u nove projekte. Najveći razvojni iskoraci koje vidimo vezani su uz održive materijale, veću uporabu reciklirane plastike i proizvode s višom tehnološkom dodanom vrijednošću. Na tim poljima možemo pokazati iskustvo i kompetencije koje smo stvarali desetljećima, a koje su danas traženije nego ikad. Perspektive za sljedeću godinu su pozitivne zahvaljujući prije svega našoj pouzdanosti, povjerenju kupaca i strateškoj usmjerenosti na autoindustriju.

S obzirom da ste već niz godina uključeni u financijski aspekt poslovanja, kako vidite trenutačnu financijsku poziciju AD Plastika u smislu zaduženosti te perspektive jačanja prihoda i profitabilnosti?

U proteklom je razdoblju napravljen značajan iskorak u smanjenju zaduženosti i jačanju financijske stabilnosti pa smo danas u značajno boljoj poziciji nego prije nekoliko godina. Očekujemo kako će prihodi postupno rasti kako novi projekti ulaze u punu serijsku proizvodnju, dok ćemo profitabilnost dodatno jačati optimizacijom procesa i većom učinkovitošću. Vjerujemo kako dugoročni uspjeh proizlazi iz ravnoteže između odgovornog upravljanja financijama i kontinuiranih ulaganja u razvoj jer upravo tako stvaramo stabilan rast i vrijednost za dioničare, zaposlenike i partnere. Dodatno, pozitivni trendovi u kretanju cijene dionice potvrđuju povjerenje tržišta u našu strategiju i  učvršćuju našu poziciju kao financijski stabilnog i strateški usmjerenog lidera u industriji.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari