Prodaja novih automobila na europskom tržištu u listopadu je rasla za 4,9 posto na godišnjoj razini, pri čemu je porast registracija električnih vozila premašio one benzinskih i dizelskih modela, vidi se iz najnovijeg mjesečnog izvješća europske udruge proizvođača automobila ACEA objavljenog u utorak.
Europska automobilska industrija ove je godine pretrpjela niz udaraca, uključujući američke carine novog predsjednika Donalda Trumpa, usporavanje prodaje na kineskom tržištu, kao i sporiju tranziciju na električna vozila nego što se očekivalo.
Nedavno je popisu problema dodana i kriza u lancu opskrbe čipovima, zbog zbivanja oko nizozemskog proizvođača poluvodiča Nexperije. Istovremeno, europski uvoz kineskih električnih vozila u stalnom je rastu.
Prodaja u 27 država EU, Velikoj Britaniji, i četiri zemlje EFTA-e, rasla je u listopadu na 1.092 milijuna automobila. Rast prodaje zabilježen je na najvećim europskim tržištima, kao što su Njemačka i Velika Britanija.
Nove registracije Volkswagena, Stellantisa i Renaulta rasle su na godišnjoj razini za 6,5 posto, 4,6 posto odnosno 10,6 posto – iako je prodaja Stellantisovih modela kad se gleda ukupno prvih deset mjeseci godine pala za 4,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine.
Prodaja Tesle u međuvremenu je pala za 48,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok je prodaja kineskog BYD-ja skočila za 206,8 posto. Taj kineski proizvođač sada drži 1,6 posto tržišnog udjela – ili trostruko više od 0,5 posto u listopadu 2024. godine. Registracije kineskog SAIC-a – vlasnika britanskog brenda MG – također su skočile za 35,9 posto u odnosu na prošlu godinu.
Ukupna prodaja automobila svih vrsta u EU rasla je 5,8 posto. Nove registracije baterijskih (BEV), plug-in hibridnih (PHEV) i hibridnih električnih vozila (HEV) povećale su se za 38,6 posto, 43,2 posto odnosno 9,4 posto – što ukupno čini oko 63,9 posto svih novih registracija u EU, u odnosu na 55,4 posto u listopadu 2024. godine. Na svim glavnim tržištima prodaja benzinskih i dizelskih modela je u padu.

Ukupna prodaja je u Njemačkoj rasla za 7,8 posto, u Velikoj Britaniji za 0,5 posto, u Španjolskoj za 15,9 posto, u Francuskoj za 2,9 posto. U Italiji je prodaja pala za 0,5 posto.
“Unatoč ovom nedavnom pozitivnom zamahu, sveukupni volumen prodaje je i dalje daleko ispod razina otprije pandemije… Tržišni udio baterijskih električnih vozila dosegnuo je 16,4 posto u proteklih deset mjeseci – ali to je još uvijek sporije od tempa potrebnog za ovu fazu tranzicije,” navode ljudi iz ACEA-e u komentaru.
Ipak, možda se i takvi podaci trebaju uzeti sa zrnom soli.
U ponedjeljak je njemačka udruga trgovaca automobilima ZDK priopćila da je potražnja za električnim vozilima u Njemačkoj slabija nego što tvrde službeni podaci, jer trgovci i proizvođači – a ne kupci – sve više registriraju vlastita vozila.
Neke kompanije “samo-registriraju” vlastita vozila jer im to može pomoći u ispunjavanju određenih ciljeva, poput primjerice europskih propisa o emisijama ugljičnog dioksida.
“Gotovo četvrtina novoregistrirana vozila u listopadu registrirale su kompanije,” rekao je predsjednik ZDK Thomas Peckruhn u priopćenju. “To pokazuje da rast tržišta nije potaknut stvarnom potražnjom kupaca – rast se zapravo održava umjetnim poticajima samih proizvođača i trgovaca.”
Po službenim podacima njemačke agencije za cestovni prijevoz KBA registracije isključivo električnih vozila u Njemačkoj su u prvih 10 mjeseci 2025. porasle za oko 39 posto u odnosu na godinu ranije – pa tako takva vozila čine oko 18 posto svih novih registracija.
Pročitajte još:
No iz udruge trgovaca ZDK kažu da su u tom segmentu registracije koje su obavili proizvođači i trgovci rasle za 51 posto u istom razdoblju, ne navodeći o kojoj se konkretno brojci radi.
Veliki proizvođači kao što su Volkswagen, BMW, ili Mercedes-Benz već neko vrijeme lobiraju u Bruxellesu za ublaživanje trenutno postavljenog cilja Europske unije da se do 2035. okonča prodaja novih vozila na fosilna goriva, jer kažu da se elektrifikacija odvija sporije nego što se očekivalo – a pritom su električna vozila i skuplja u proizvodnji.










2 Odgovora
Svi sad ulažu u auto
Kad više nitko ne želi busom ići