Grad Zagreb dobio je novu uslugu javnog održivog prijevoza, Bajs, koja je dio šire gradske strategije usmjerene na unapređenje kvalitete života građana, čistiji zrak i održivi promet.
Njome se Zagreb pridružuje europskim metropolama poput Berlina, Beča i Budimpešte, rekao je na konferenciji za medije gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević.
Bajs kreće 26. kolovoza na četvrtini predviđenih stanica i s četvrtinom predviđenih bicikala, koji će biti u tradicionalnoj plavoj boji, kao što su i tramvaji.
„Osim prioritetnih lokacija u gradu, stanica će biti i u kvartovima“, naglasio je gradonačelnik Tomašević.
Ova usluga građanima omogućava da do najbliže stanice javnog prijevoza dođu biciklom, zatim nastave putovanje autobusom, tramvajem ili vlakom, a po dolasku na željenu destinaciju ponovno koriste bicikl kako bi došli do svog krajnjeg odredišta.
“Usluga će biti subvencionirana, a cijena pola sata vožnje iznosit će 0,50 eura, mjesečna pretplata iznosit će pet eura, dok će godišnja pretplata biti 30 eura. Ovo nije rentanje bajka na cijeli dan, nego rotacija”, rekao je gradonačelnik Zagreba.

Do kraja listopada građanima će na raspolaganju biti 2.000 bicikala, postavljenih na 180 stanica diljem grada, prenosi Dnevnik.hr. Lokacije stanica su odabrane prema ključnim pravcima kretanja građana: u blizini javnog prijevoza, obrazovnih ustanova, sportskih objekata te u gusto naseljenim kvartovima.
„Usluga uključuje i aplikaciju za korisnike, operatere, sustav za nadzor, a na biciklima nema reklame. Cilj je potaknuti građane da što više koriste bicikle, da bude što manje zagađenja i buke”, dodao je Tomašević.
Bajs je dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uz redovito servisiranje i osiguranje dovoljne raspoloživosti bicikala na svim lokacijama a Grad Zagreb će nastaviti raditi i na daljnjem razvoju biciklističke infrastrukture.
Za korištenje Bajsa je potrebna mobilna aplikacija koja se lako instalira na mobitel, a bicikl je potrebno nakon pola sata vratiti na stanicu. Na stanicama su i kamere, bicikli imaju i GPS, a za krađu bicikla kazna će biti 1.500 eura.
Pročitajte još:
Usluga će trajati četiri godine a u nju je investirano 9,3 milijuna eura bez PDV-a. Sav trošak održavanja je na privatnoj firmi te je u postupku javne nabave kao pružatelj usluge odabrana domaća tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. iz Zagreba, licencirani partner globalnog Nextbike sustava.
Nova usluga nije komercijalne naravi i cijena je jeftinija u odnosu na ranije mogućnosti bicikliranja gradom u vidu najma bicikala.
Jedan odgovor
Zanimljiv projekt. Vidjet ćemo kako će to funkcionirati u praksi