Xpeng planira sljedeće godine lansirati svoju seriju vozila Mona na inozemnim tržištima. Izvršni direktor tvrtke, He Xiaopeng, rekao je da njihova međunarodna ekspanzija ide brže nego što je očekivao i dodao da je tvrtka otvorena za akviziciju drugih proizvođača električnih automobila.
Xpeng je prošle godine lansirao seriju Mona u Kini predstavljanjem električnog kupe vozila Mona M03. Automobil je lansiran s početnom cijenom od 14.221 eura.
“U 2026. godini možete očekivati lansiranje raznih Mona proizvoda na kineskom i europskom tržištu, kao i u ostatak svijeta. Vjerujem da ćemo do tada lansirati provjerena i izvrsna vozila”, kazao je izvršni direktor tvrtke.
Ovi će automobili vjerojatno biti jeftiniji od nekih Xpengovih skupljih modela poput P7 i G6. Uz Xpeng, i dugi kineski proizvođači automobila sve više lansiraju automobile izvan Kine i postižu uspjeh u Europi gdje tvrtke poput BYD-a nastavljaju rasti.
Širenje na inozemna tržišta pojačat će konkurenciju na tim tržištima. U Europi su tradicionalni proizvođači automobila poput Mercedesa, BMW-a i Volkswagen već lansirali vlastita električna vozila kako bi se obranili od kineskih konkurenata, dok Tesla u toj regiji bilježi pad prodaje.
Automobilska tvrtka sa sjedištem u Guangzhouu započela je svoju globalnu ekspanziju 2020. godine u Norveškoj, a od tada je lansirala svoje proizvode i na druga tržišta, uključujući Njemačku i Francusku. Xpeng je prethodno izjavio da mu je cilj uspostaviti prisutnost u 60 zemalja i regija do kraja 2025. godine. Izvršni direktor rekao je da je Xpeng prije dvije godine bio prisutan samo na tri do pet tržišta.
Na sajmu automobila IAA Mobility u Münchenu u Njemačkoj, Xpeng je prvi put u Europi predstavio nadograđenu verziju vodećeg automobila P7 – Next P7, prenosi CNBC.
Čak i dok Xpeng nastavlja s prodorom u inozemstvo, posebno u Europu, suočava se s izazovima, uključujući carine Europske unije na električna vozila proizvedena u Kini. To je navelo kineske proizvođače automobila da razmisle o proizvodnji svojih vozila u Europi. Xpeng bi navodno želio pokrenuti proizvodnju u Europi, ali još nije poznato kada bi to učinio.
Pročitajte još:
U Kini se nastavlja cjenovni rat dok se proizvođači električnih vozila bore za tržišni udio. Konkurencija između domaćih proizvođača automobila i Tesle je sve veća. To je potaknulo kineske regulatore da zaustave pretjeranu konkurenciju, kolokvijalno poznatu kao ‘neijuan’ ili involucija. Sam izvršni direktor Xpenga prethodno je upozorio da će samo nekolicina kineskih proizvođača automobila preživjeti u nadolazećim godinama jer mnogi propadaju.
Zbog toga je istaknuo da je spreman za akvizicije, što je nešto što tvrtka do sada nije radila u velikim količinama. U 2023. Xpeng je preuzeo razvoj električnih automobila od kineske tvrtke za prijevoz putnika Didi.
Jedan odgovor
Nadamo se da su dobre kvalitete