Niskotarifna aviokompanija Wizz Air u četvrtak je objavila daleko veći pad operativne dobiti u proteklih godinu dana nego što se očekivalo, za što iz tvrtke krive smanjene kapacitete zbog prizemljenih zrakoplova i tvrdoglavo visokih operativnih troškova.
Niz europskih zračnih prijevoznika već je upozoravao na već dugotrajna kašnjenja isporuka novih aviona i nesigurnost oko održavanja potražnje nakon pandemije, osobito u okolnostima gospodarskih previranja i trgovinskih ratova koje je pokrenuo novi američki predsjednik Donald Trump. S druge strane, cijene goriva su u posljednje vrijeme relativno niske.
U slučaju Wizz Aira najviše su problema stvarali motori proizvođača Pratt & Whitney, instalirani na Airbuse iz Wizz Airove flote. Iz Pratt & Whitneya 2023. su najavili da će zbog preventivne provjere mikroskopskih pukotina oko 1.000 njihovih motora ugrađenih u Airbuse morati biti izvađeno iz aviona.
Zbog toga brojni avioni moraju biti prizemljeni, što značajno smanjuje planirane kapacitete prijevoza, a iz Wizz Aira su početkom godine najavili da bi se problemi vezani za motore mogli povlačiti još nekoliko godina. Iz kompanije su u posljednjih godinu dana dvaput izdavali upozorenja o rizicima za poslovanje.
Predsjednik uprave tog prijevoznika sa sjedištem u Mađarskoj, Jozsef Varadi, u komentaru je naglasio otpornost kompanije, okrivivši za to izazove vezane za prizemljene zrakoplove. “Sad već imamo više od godinu dana iskustva s poslovanjem u ovakvim jedinstvenim okolnostima, u uvjetima u kojima se zračni prijevoznici nikada ne bi našli u situaciji kad potražnja premašuje ponudu,” citira se Varadi u priopćenju.
Wizz Air je u fiskalnoj godini, koju računaju od travnja do ožujka, ostvario operativnu dobit u iznosu od 167,5 milijuna eura, što je pad od 61,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, i više od 30 posto niže od procjene analitičara iz ankete LSEG koji su očekivali 246 milijuna eura.
Pročitajte još:
Kompanija je u četvrtak priopćila da uopće neće davati smjernice za 2026. godinu u ovom dijelu godine. Varadi je u siječnju rekao da očekuje da će se problemi vezani za popravke motora povlačiti još dvije do tri godine. Dionice Wizz Aira pale su za više od 30 posto u posljednjih 12 mjeseci, u nastavku niza zbog kojeg se njihove dionice ističu kao najlošije od svih europskih aviokompanija.
Wizz Air u Hrvatskoj nudi sezonske letove za Split i Dubrovnik, koje povezuje direktnim linijama s poljskom Varšavom.