Američki predsjednik Donald Trump potpisao je u petak naredbu o proširenju olakšica za proizvođače automobila i motora i uveo novu carinu od 25 posto na uvoz kamiona srednje i teške kategorije, počevši od 1. studenoga.
Nove carine, koje se uvode pod izgovorom “nacionalne sigurnosti,” trebale bi potaknuti prebacivanje proizvodnje u SAD, ali bi mogle biti i značajan udarac za Meksiko, najvećeg izvoznika kamiona srednje i teške klase za ameriko tržište.
Trump također uvep i carinu od 10 posto za autobuse. Istovremeno, domaćim proizvođačima se daje pravo na olakšicu u iznosu od 3,75 posto maloprodajne cijene vozila sastavljenih u SAD-u, do 2030. godine, kako bi se pokrio dio troškova carina za autodijelove.
Također se uvodi i olakšica od 3,75 posto za proizvodnju motora, i za proizvodnju kamiona srednje i teške kategorije. Nove carine odnose se velike kamione s prikolicom, pick-up kamionete, teretne kamione, istovarne kamione i šlepere. Trump je prošli mjesec rekao da carine trebaju zaštititi proizvođače od “nepoštene vanjske konkurencije,” a očekuje se da će od njegovog poteza koristi imati domaći proizvođači kao što su Peterbilt i Kenworth, te Freightliner.
Američka gospodarska komora apelirala je na Trumpa da ne nameće nove carine za kamione, jer su svih top pet zemalja iz kojih se uvoze takva vozila – Meksiko, Kanada, Japan, Njemačka i Finska – “saveznici ili bliski partneri SAD-a koji ne ugrožavaju nacionalnu sigurnost SAD-a.”
Nova odredbe će pružiti malo olakšanja velikim proizvođačima kao što su GM, Ford, Toyota, Stellantis, Honda, Tesla, za troškove nameta na uvezene dijelove koje je također uveo Trump. Ministarstvo trgovine priopćilo je u lipnju da namjerava uvesti olakšicu od 3,75 posto maloprodajne cijene za vozila koja se sastavljaju u SAD-u koja bi vrijedila do travnja 2026., a potom bi u sljedećoj godini olakšica iznosila 2,5 posto.
Revidirani mehanizam olakšice sad ju produljuje na pet godina, zadržava ju na 3,75 posto, i proširuje njenu primjenu na veći asortiman dijelova. Prdesjednik uprave Forda Jim Farley rekao je da će nova odredbe pomoći da automobilski dijelovi budu priuštiviji američkim proizvođačima, i da će nove uvozne carine za kamione uravnotežiti domaće tržište.
Trump je u svibnju uveo carinu od 25 posto na sav uvoz vozila i automobilskih dijelova, vrijedan više od 460 milijardi dolara godišnje, ali je nakon tog dogovorio snižavanje te stope s nekim većim zemljama, kao što su Japan, Velika Britanija i Europska unija.
Pročitajte još:
Ministarstvo trgovine u kolovozu je najavilo i dizanje carina na čelik i aluminij, za više od 400 proizvoda, što uključuje i brojne automobilske dijelove ukupne vrijednosti oko 240 milijardi dolara godišnje. Tu spadaju ispušni sustavi i čelik koji se koristi za proizvodnju električnih vozila, kao i komponente za autobuse.
GM je ove godine izračunao da će ih carine stajati do 5 milijardi dolara u bruto troškovima ove godine, dok je Ford procijenio da će ih one koštati oko 3 milijarde dolara.
Jedan odgovor
Jadni ljudi