Volvo je priopćio u utorak da će do kraja ovog desetljeća početi s proizvodnjom novog hibridnog modela u SAD-u, u potezu koji se tumači kao pokušaj tog švedskog proizvođača automobila da se prilagodi carinskim mjerama američkog predsjednika Donalda Trumpa.
Novi model, o kojem se zasad ne zna ništa i o kojem će se detalji naknadno podijeliti s javnošću, bit će osmišljen za američko tržište, i trebao bi pomoći Volvu da poveća iskorištenost kapaciteta u njihovoj tvornici u Južnoj Karolini, navodi se u priopćenju iz te kompanije.
“Bit će potrebno još neko vrijeme prije no što Amerika ne postane svuda električna,” rekao je predsjednik uprave Volva Hakan Samuelsson. Opisao je najavljeni veći hibridni model kao “više kao električni automobil, ali s planom B. Kada se baterija isprazni, pogon prelazi na motor s unutarnjim izgaranjem – ali obično ga vozite na električni pogon.”
Proizvođači automobila širom svijeta pokušavaju prilagoditi svoju proizvodnju zbog novih nameta predsjednika Trumpa za strane automobile, u sklopu njegovih širih mjera poticanja domaće američke proizvodnje.
Samuelsson je u travnju najavio da će Volvo povećati proizvodnju u SAD-u, a u srpnju su iz kompanije priopćili da planiraju početi s proizvodnjom popularnog SUV modela srednje veličine XC60 u njihovoj tvornici u Južnoj Karolini prije kraja 2026. godine. U toj tvornici trenutno se Volvo trenutno proizvodi samo potpuno električne modele EX90 i Polestar 3 – iako po podacima ti modeli čine tek mali dio godišnjeg kapaciteta tvornice od 150.000 vozila.
Najava novog hibridnog modela poklopila se i sa 70. godišnjicom prisutnosti Volva u SAD-u. Volvo, koji se dugo vremena pozicionira kao predvodnik električnih vozila, i koji dugoročno planira ukidanje svih ne-električnih modela do 2030. godine, prošle godine je ipak malo obuzdao ambicije i najavio da će hibridni modeli ostati u ponudi još dogledno vrijeme.
Pročitajte još:
“Dodavanjem još jednog modela američkoj proizvodnji radimo velik korak prema ostvarenju punog potencijala naših lokalnih proizvodnih ulaganja i radne snage,” rekao je je Luis Rezende, predsjednik uprave američkog ogranka Volva.
Trgovinski sporazum kojeg su u srpnju sklopili Trumpova vlada i Europska unija američke carine na europske automobile smanjene su na 15 posto – no nove stope još nisu stupile na snagu i na europska vozila se i dalje plaća namet od 27,5 posto. S druge strane, Bruxelles je ukinuo carinu od 10 posto na američka vozila, a Samuelsson je rekao da će zbog toga rasti prodaja njihovog modela EX90 koji se proizvodi u Americi.
2 Odgovora
Vau top!
Izgleda super, wow!