Volkswagen smanjuje ambicije za rast profitne marže uslijed opće nestabilnosti i trgovinskog rata

Pixabay.com
Volkswagen, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Iz Volkswagena su u srijedu objavili da će profitna marža ove godine najvjerojatnije biti na donjoj granici ranijih projekcija, te se priključio sve većoj skupini proizvođača automobila koji kažu da je zbog nepredvidljive trgovinske politike SAD-a gotovo nemoguće išta planirati ili napraviti vjerodostojne financijske prognoze.

Iz te njemačke kompanije poručuju da sada očekuje da operativna marža cijele grupacije bude blizu 5,5 posto – dok se ranije očekivalo da bi mogla ići i do 6,5 posto – i to zbog slabijih rezultata Porschea u prvom kvartalu ove godine. Volkswagen drži 75 posto dionica u Porscheu, koji procjenjuje da će zbog američkih carina izgubiti oko 100 milijuna eura u travnju i svibnju ove godine, dok prognozira prihod u 2025. od 37-38 milijardi eura, u odnosu na ranije projekcije od 39-40 milijardi.

Međutim, rezultati Volkswagena bi mogli biti i gori, jer projekcije za profitnu maržu od najmanje oko 5,5 posto nisu uračunavale potencijalni efekt američkih carina. Volkswagenov direktor financija Arno Antlitz rekao je analitičarima, unatoč njihovim inzistiranjima, da je još prerano za donošenje bilo kakvih zaključaka. “Spremni smo raditi s dužnosnicima na pronalaženju rješenja za potporu ovoj industriji, uz istodobno očuvanje radnih mjesta,” kazao je Antlitz u srijedu, naglasivši još jednom veliku važnost smanjenja troškova za Volkswagen.

pixabay.com
Punjač za električna vozila, Foto: Pixabay.com

Veća prodaja električnih vozila na baterijski pogon (BEV), koja se u prvom tromjesečju u Europi i više nego udvostručila, također je imala efekt na profitnu maržu, kazao je Antlitz, ali je dodao da bi novi model ID.2 koji će se proizvoditi u Španjolskoj i koji bi trebao koštati 25.000 eura mogao biti prvi električni automobil koji će Volkswagenu donijeti zaradu i maržu usporedivu sa sličnim modelima s motorom na unutarnje izgaranje. “Još uvijek postoji velika potreba da cijene podrže proizvodnju električnih vozila na baterije,” kazao je Antlitz.

Brojni proizvođači automobila, uključujući Mercedes-Benz, Stellantis, General Motors i Volvo ovih dana su po ukli svoje ranije financijske prognoze za tekuću godinu, podsjeća Reuters, kao razlog navodeći neizvjesnost uzrokovanu stalnim promjenama američke carinske politike.

Volkswagen Grupa je vrlo izložena američkim cijenama i tržištu, jer se za razliku od većine konkurenata njeni premium brendovi Audi i Porsche ni u jednom dijelu ne proizvode u SAD-u, iako su iz kompanije priopćili da ove godine planiraju objaviti odabranu američku lokaciju gdje bi se trebali sastavljati neki od najprodavanijih modela.

Volkswagen je razmatrao scenarije za proizvodnju više različitih modela u SAD-u, uključujući potencijalno i u novoj tvornici koja se trenutno gradi za brend Scout u Južnoj Karolini – no zasad još nisu donesene nikakve odluke, kazao je Antlitz.

U međuvremenu, program rezanja troškova dogovoren koncem prošle godine sa sindikatima u Njemačkoj nastavlja se po planu. Proizvodni troškovi Volkswagenovih tvornica su niži, a broj zaposlenika smanjen je za oko 7.000 ljudi.

“Budite uvjereni da nastavljamo punom parom s provedbom dogovorenih mjera,” dodao je Antlitz.

Volkswagen je u prvom tromjesečju ove godine imao pad zarade od 40 posto, i sada očekuje neto novčani tok ove godine da dosegne donji dio prognoziranog raspona od dvije do pet milijardi eura, te neto likvidnost blizu 34 milijarde eura.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari