Usred nove velike krize s poluvodičima Volkswagen najavio razvoj vlastitog čipa za kinesko tržište

Wikimedia Commons
Volkswagen, ilustracija, Foto: Wikimedia Commons

Njemački Volkswagen u srijedu je najavio da će tvrtka CARIZON, joint venture projekt u suradnji s kineskim Horizon Robotics, razviti prvi vlastiti čip za automobile, koji pogoniti pametne sustave za pomaganje u vožnji u sljedećoj generaciji modela za kinesko tržište.

Volkswagenov čip će biti zadužen za obradu podataka iz svih kamera i senzora ugrađenih u vozilo, i imat će računalnu snagu od 500-700 tera operacija u sekundi (TOPS), navodi se u priopćenju iz te kompanije. Očekuje se da će gotov proizvod biti isporučen u narednih tri do pet godina.

Iz Volkswagena su rekli da će projekt produbiti njihove mogućnosti u području istraživanja i razvoja, po principu “u Kini, za Kinu,” – i pritom nisu precizirali hoće li čip biti ugrađivan i u automobile koji će se prodavati izvan Kine.

Volkswagen se već neko vrijeme pokušava vratiti na prvo mjesto u Kini, najvećem svjetskom tržištu za vozila, poboljšavanjem konkurentnost korištenjem tehnologija razvijenih u suradnji s kineskim kompanijama, kako bi uhvatio korak s okretnim lokalnim brendovima. 

U siječnju su najavili i proširenje partnerstva s kineskim Xpengom, na zajedničkom razvoju mreže ultra-brzih punionica za električna vozila. Volkswagen i Xpeng će po tom sporazumu otvoriti pristup svojim punionicama vlasnicima obje marke vozila, čime bi se stvorila zajednička mreža od 20.000 punionica u 420 kineskih gradova. 

Godišnja prodaja Volkswagena u Kini prošle godine je pala na tek 2,75 milijuna komada, nakon vrhunca 2018. kad je kompanija prodala više od 4 milijuna vozila. 2023. godine Volkswagen je izgubio titulu najprodavanijeg automobilskog brenda u Kini, kad ga je pretekao domaći BYD, koji je u posljednjih pet godina ostvario rekordnu ekspanziju na tržištu svojim jeftinijim električnim i plug-in hibridnim modelima.

Čip će biti proizveden tehnologijom od 3-4 nanometra, rekao je novinarima direktor kineske podružnice Volkswagenove kompanije za softver Cariad, Frank Han.

Samu proizvodnju čipa obavljat će vanjska tvrtka, i za taj posao navodno postoji “nekoliko opcija” koje se još razmatraju. Volkswagen trenutno planira ugraditi taj čip u treću generaciju tzv. China Electrical Architecture (CEA), platforme koja je također u razvoju namijenjene za električna vozila, dodaje Han.

Oko 80 posto automobila koje Volkswagen grupacija planira do 2030. prodati u Kini bit će razvijena s CEA-om, rekao je Han, dodavš da će prvi model temeljen na toj arhitekturi, kojeg će pogoniti postojeći čipovi tvrtke Horizon Robotics, biti stavljen u prodaju krajem ove godine.

Vijest stiže usred velike krize sa čipovima za autoindustriju koja je nastala nakon što je nizozemska vlada preuzela kontrolu nad kompanijom Nexperia, jednim od ključnih proizvođača za taj sektor. Nexperia ima sjedište u Nizozemskoj ali je u vlasništvu kineske tvrtke Wingtech, a u kineskim pogonima proizvodi masovne količine jednostavnih čipova koje brojni proizvođači ugrađuju u milijune vozila. 

Nizozemska vlada je u rujnu odlučila preuzeti kontrolu nad tvrtkom, zbog navodno potencijalnog ugrožavanja nacionalne sigurnosti prijenosom osjetljive tehnologije u Kinu.

Potom su uslijedila prepucavanja između Nizozemske i Kine koja je zabranila izvoz gotovih Nexperijinih čipova iz Kine – a u unakrsnoj vatri su stradali proizvođači koji su zbog toga prisiljeni obustavljati proizvodnju – ako se spor odulji nekim tvrtkama prijeti i gašenje pogona i radnih mjesta.  

U četvrtak je Volkswagen upozorio da će se proizvodnja u njegovim njemačkim pogonima držati na životu još barem tjedan dana, ali da poremećaji u opskrbi čipovima i dalje predstavljaju veliki rizik za poslovanje. Bosch, veliki njemački dobavljač za autoindustriju, već je zbog nastale krize najavio slanje radnika kući dok se problem ne razriješi.

Niz automobilskih kompanija je požurilo aplicirati za izvozne dozvole i izuzeća od zabrane koju je uveo Peking kako bi održale proizvodnju na životu, među njima i japanski Nissan koji je najavio smanjenje proizvodnje popularnog SUV modela Rogue u Nissanovim japanskim tvornicama.

U srijedu popodne oglasilo se i njemačko ministarstvo gospodarstva priopćenjem u kojem kažu da “ozbiljno shvaćaju ovu situaciju” i da lobiraju kod kineskih vlasti uime njemačkog proizvodnog sektora i surađuju s europskim kolegama na rješenju ove najnovije krize za automobilski sektor.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari