U kolovozu ove godine broj novoregistriranih automobila u Europskoj uniji (EU) je bio 5,3 posto veći no u istom mjesecu prošle godine, pokazuju podaci Europskog udruženja proizvođača automobila ACEA.
Istodobno, godišnja brojka za prvih osam mjeseci ove godine je pad od 0,1 posto.
U tih prvih osam mjeseci broj novoregistriranih automobila je rastao u četiri mjeseca, dok je u preostala četiri bio niži na godišnjoj razini.
U Hrvatskoj je u kolovozu bilo novoregistriranih 3.709 vozila što je rast od 11 posto naspram istog mjeseca lani.
Za prvih osam mjeseci 2025. godine rast je sedam posto i to pokazuje popriličan pozitivan odmak od prosjeka za EU. Naime, u tom je razdoblju bilo 51.968 novoregistriranih automobila.
Od siječnja do kraja kolovoza najpopularnija vrsta vozila među kupcima u EU bila su hibridna električna vozila s udjelom od 34,7 posto. Nakon njih dolaze benzinski automobili s 28,1 posto, a baterijski električni automobili su ostvarili tržišni udio od 15,8 posto.
Ta brojka pokazuje da se nastavlja relativna suzdržanost kupaca kad je riječ o čistim električnim vozilima.
Ipak, osjeća se rast udjela hibridnih automobila jer je u prvih osam mjeseci prošle godine on bio 29,7 posto. Benzinski su tada bili na prvom mjestu s brojkom od 34,9 posto, a kod baterijskih električnih ona je bila 12,6 posto.
Hrvatska je priča u tom smislu ipak nešto drugačija.
U prvih osam mjeseci najveći interes kupaca su izazvali benzinski automobili s udjelom od 48,3 posto. Na drugom su mjestu hibridi na koje je otpalo 31,7 posto prodaje. Baterijska električna vozila su imala udio od tek jedan posto. Dizelska pak su ostvarila brojku od 14,2 posto.
U odnosu na prošlogodišnje isto razdoblje vide se određeni pomaci kod udjela hibridnih automobila. Naime, tada je na novoregistrirane benzinske automobile otpadalo 48,8 posto što je otprilike nepromijenjena razina, ali je kod hibridnih brojka bila manja i iznosila 25 posto.
Dizelski su automobili izgubili otprilike koliko su hibridni dobili jer im je udio tada bio 19,8 posto, a kod baterijskih električnih automobila je zapravo zabilježen pad jer im je tržišni udio u prvih osam mjeseci lani bio 2,6 posto.

Na Njemačku, Francusku, Nizozemsku i Belgiju otpada 62 posto tržišnog udjela u cijeloj EU kad je riječ o prodaji baterijskih električnih vozila pri čemu je do kraja kolovoza ove godine njihov udio rastao u Njemačkoj, Belgiji i Nizozemskoj te blago pao u Francuskoj.
Na najvećim tržištima za hibridne automobile, koja uz Francusku i Njemačku uključuju Italiju i Španjolsku, rast prodaje je zabilježen u sva četiri slučaja.
Prodaja benzinskih automobila je istodobno bila niža na svim glavnim tržištima, a najviše u Francuskoj gdje je godišnji pad 33,5 posto.
Samo u kolovozu u Hrvatskoj je prodano 70 baterijskih električnih vozila što je bio pad od 65,7 posto, a kod benzinskih automobila rast je bio 13,3 posto na 1.666 vozila.
U prvih osam mjeseci broj prodanih baterijskih električnih automobila u Hrvatskoj je bio niži za 57,7 posto došavši tek do brojke od 535 vozila. Hibridnih električnih automobila je pak prodano 16.466 i to je godišnji rast od 35,5 posto, dok je kod benzinskih automobila rast šest posto na 25.085 primjeraka.
Dizelski automobili su doživjeli pad udjela za 23,2 posto na 7.380 vozila.
Grupa Volkswagen je u ovoj godini do kraja kolovoza zadržala najveći tržišni udio u EU s 27,5 posto što je 1,1 postotni bod ili 4,1 posto više nego u istom razdoblju lani.
Stellantis ima drugi najveći tržišni udio, ali on je u padu te je tako prošle godine do kraja kolovoza iznosio 17,5 posto dok je sada 15,9 posto.
Renault je postigao rast od 0,7 postotnih bodova na 11,4 posto.
Četvrta Toyota i peti Hyundai nisu uspjeli zadržati prošlogodišnji tržišni udio. Toyota je pala za 0,6 postotnih bodova na 8,3 posto, a Hyundai za 0,4 postotna boda na 7,6 posto.
Pročitajte još:
Vjerojatno ne čudi da je najveći pad imao Tesla koji je izgubio 42,9 posto tržišnog udjela i sada mu je na 1,2 posto.
Potpuno je suprotan primjer kineski BYD kojemu je tržišni udio narastao 244 posto ili 0,6 postotnih bodova te sada zauzima 0,9 posto tržišta. U prvih osam mjeseci ove godine u EU je prodao 67.632 automobila naspram 19.663 primjerka u istom vremenu lani.
Jedan odgovor
Ima se, može se…