U Hrvatskoj raste prodaja novih automobila, električnih sve manje

Pixabay.com
Automobili, ilustracija, Foto: Pixabay.com

U prvih sedam mjeseci ove godine broj novih registriranih automobila u Europskoj uniji (EU) bio je niži za 0,7 posto no u istom razdoblju lani, ali samo u srpnju rast je na godišnjoj razini 7,4 posto.

U Hrvatskoj je u srpnju ove godine broj registriranih novih automobila bio 12,3 posto veći no u istom mjesecu 2024. godine. Bilo ih je 6.308 naspram 5.619 lani.

Za prvih sedam mjeseci ove godine brojka je 48.259 u usporedbi s 45.210 od siječnja do kraja srpnja 2023. To je rast od 6,7 posto. U srpnju je broj bio otprilike na razini ožujka i veći no u prva dva mjeseca ove godine, ali slabiji no u travnju, svibnju i lipnju.

Za usporedbu, u cijeloj EU ove je godine novoregistriranih 6.491.458 automobila.

U EU tržišni udio baterijskih električnih vozila je u dosadašnjem razdoblju ove godine bio 15,6 posto što je i dalje dosta niže od nadanja i planova u okviru tranzicije na elektromobilnost iako je brojka narasla s 12,5 posto u istom vremenu u 2024. Najveći rast imale su Njemačka, Belgija i Nizozemska.

U Hrvatskoj je to još daleko gore, tek jedan posto. Zanimljivo je da je to pad u odnosu na 2024. kada im je tržišni udio bio 2,3 posto.

Hibridna električna vozila u EU ostaju glavni izbor potrošača pa im je tržišni udio došao na 34,7 posto s 29,6 posto lani.

S druge pak strane osjetno pada zajednički udio benzinskih i dizel automobila koji je sada došao na 37,7 posto s brojke od 47,9 posto u 2024. što je godišnji pad veći od 20 posto.

U Hrvatskoj samo benzinski automobili imaju udio od 48,5 posto u novim registriranim vozilima ispred hibridnih s 31,5 posto.

Ako se pogleda samo srpanj, pad prodanih baterijskih električnih automobila u Hrvatskoj je 74,3 posto, a novoregistriranih je tek 69 primjeraka. Kod hibridnih je zabilježen rast od 31,4 posto na 1.837 vozila.

Broj prodanih benzinskih automobila je 3.204 i tu je rast od 10,5 posto na godišnjoj razini, dok je kod dizelskih pad 4,8 posto na 771 automobil.

U dosadašnjem tijeku ove godine najveći tržišni udio u EU je zadržao Volkswagen s godišnjim rastom s 26,3 na 27,5 posto.

Stellantis gubi tržišni udio koji je sada na 16,1 posto umjesto 17,8 posto u prvih sedam mjeseci prošle godine.

Među prvih pet vodećih proizvođača po prodaji u EU još je jedino Renault napredovao na udio od 11,5 posto s prošlogodišnjih 10,8 posto. Toyota je pala na 8,3 s 8,9 posto, a Hyundai na 7,5 sa 7,9 posto.

Vjerojatno ne čudi da je najveći krah doživio Tesla kojemu je ove godine prodaja u EU pala za 43,5 posto na 77.446 vozila. Samo u srpnju pad je 42,4 posto na 6.600 automobila. Tržišni udio u EU ove godine mu je pao s 2,1 na 1,2 posto.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari