Ukupno 120 kinoprikazivača lani je djelovalo na području Hrvatske, sudeći prema godišnjim izvješćima o radu dostavljenima Državnom zavodu za statistiku.
Od toga broja njih 84 imalo je jednu, a 27 više dvorana. Po pitanju vlasničke strukture, 34 kinoprikazivača djelovala su samostalno, dok ih je 86 bilo u sastavu drugih poslovnih subjekata.
Među spomenutih 86 kinoprikazivača, sedam ih je bilo u sastavu poduzeća za prikazivanje filmova, 52 u sastavu kulturno-obrazovnih ustanova (domovi kulture, pučka i otvorena učilišta) te 27 u sastavu drugih ustanova i poduzeća.
U kinima diljem Hrvatske u prošloj je godini prikazano ukupno 318 filmskih naslova, od čega 250 premijernih i 40 hrvatskih. Čak 88 posto, prema DZS-u, prikazivalo je filmove tijekom više od šest mjeseci.
U usporedbi s 2023. ukupan broj filmskih projekcija porastao je za dva posto, dok je hrvatskih filmova bilo čak 51 posto manje. Projekcija stranih filmova, pak, bilo je pet posto više.
Ukupan broj gledatelja pao je za 12 posto, posebno hrvatskih filmova, čija je gledanost bila manja za čak 43 posto. Strani filmovi izazvali su bitno veći interes pa je i gledanost istih porasla za devet posto.
CineStar, najveći kino-lanac u regiji koji pokriva Hrvatsku, Srbiju, BiH i Kosovo, tijekom prošle se godine mogao pohvaliti s 2,5 milijuna posjetitelja samo u našoj zemlji.
“Time se potvrđuje postepen oporavak tržišta i kontinuirani interes publike za kino iskustvo. Rezultat je to pažljivo odabrane filmske liste koja je donijela brojne svjetske blockbustere, animirane hitove i dugo očekivane nastavke”, rekli su iz CineStara za Financije.hr, otkrivši nam pritom i koji su se naslovi najviše gledali tijekom 2024. godine.
- Deadpool & Wolverine
- Izvrnuto obrnuto 2
- Dina: Drugi dio
- Gru i malci: Neustrašivi špijuni
- Gladiator II
- Kung Fu Panda 4
- Vaiana 2
- Venom 3: Posljednji ples
- Bubimir Bubimir
- Priča završava s nama
“Stabilan rast, digitalna transformacija i tehnološke inovacije obilježili su našu prošlu godinu, kao i solidna filmska ponuda koja je rezultirala porastom broja posjetitelja. Stabilno poslovanje omogućilo nam je strateške iskorake u području digitalne transformacije i unapređenja korisničkog iskustva. Tijekom 2024. godine pokrenuli smo razvoj nove web stranice i mobilne aplikacije na četiri teritorija. Riječ je o kompleksnom projektu čija je implementacija planirana kroz šest mjeseci, a cilj mu je dodatno pojednostaviti proces kupnje i podići zadovoljstvo naših korisnika na višu razinu”, istaknuli su iz CineStara.
Paralelno s time, započeli su s uvođenjem digitalnih self-service ekrana za narudžbu unutar kina, čime dodatno moderniziraju i ubrzavaju korisničku interakciju. Na području kino-tehnologije, nakon Splita krajem 2023., ekskluzivnu ScreenX tehnologiju – koja gledateljima omogućuje impresivno 270° filmsko iskustvo – uveli su i u kina u Rijeci i Varaždinu.
Sljedeći korak u ovoj tehnološkoj ekspanziji je renovacija kina u Avenue Mallu i Branimir Centru u Zagrebu, gdje će već tijekom idućeg mjeseca također biti uveden premium ScreenX format.
Što se tiče nekinematografskog sadržaja, lani je prikazano 1.097 kratkometražnih filmova, koje je pogledalo ukupno 27.706 gledatelja. Operne, baletne, sportske i glazbene manifestacije privukle su 55.245 gledatelja, što predstavlja porast od 55 posto u odnosu na 2023. godinu.
Alternativni sadržaji, kao što su, primjerice, konferencije, koncerti, promocije i drugi eventi, zauzimaju sve važnije mjesto u prostorijama kino-lanaca i drugih kinoprikazivača. To potvrđuje i prihod od takvih sadržaja koji je porastao za osam posto.
“Vjerujemo da smo vodeći ponuđač konferencijskih i event prostora u Hrvatskoj – zahvaljujući jedinstvenoj mogućnosti organizacije događanja na nacionalnoj razini u čak 16 digitaliziranih kina diljem zemlje. Osim snažnog B2C segmenta, CineStar kontinuirano razvija i B2B ponudu, s posebnim naglaskom na organizaciju poslovnih događanja. Sva naša kina opremljena su najsuvremenijom digitalnom tehnologijom neusporedivom po kvaliteti i mogućnostima s bilo kojim konferencijskim prostorom, a gledatelji, odnosno sudionici događanja, uživaju u udobnosti premium sjedala-fotelja. Većina lokacija raspolaže prostranim parkingom, a u našim najvećim kinima dostupni su i dizajnerski uređeni barovi koji dodatno obogaćuju event iskustvo”, kažu u CineStaru.
Posebnu vrijednost njihovoj ponudi, naglašavaju, daje specijalizirana interna agencija Vox koja svaku korporativnu suradnju i događanje vodi potpuno personalizirano, u skladu s potrebama klijenata.
“Upravo ta posvećenost detaljima i vrhunska razina usluge razlog su zbog kojeg nam se klijenti redovito vraćaju. Uskoro planiramo ponuditi i ticketing servis za poslovna događanja što će našim klijentima zaista omogućiti sve pod jednim krovom”, najavili su.
Broj zaposlenih u kinima u 2024. iznosio je 578 osoba te 109 kinooperatera kojih je bilo 22 posto više nego godinu prije toga.
Unatoč padu ukupnog broja gledatelja, prihod od prodaje ulaznica u 2024. porastao je za dva posto u odnosu na 2023. godinu. Prosječna cijena ulaznice iznosila je 4,33 eura, dok je tijekom 2023. koštala 3,66 eura.
Pročitajte još:
Na tom tragu su i podaci bonitetne kuće CompanyWall prema kojima su ukupni prihodi CineStara od 2022. do 2024. godine porasli za više od šest milijuna eura.
“Prije svega, lani se djelomično stabilizirala dostupnost filmova, pošto je produkcija prethodnih godina bila teško pogođena tijekom pandemije. U biti poslovanje nam je za vrijeme pandemije bilo znatno narušeno i rezultati su nam znatno pali. Sada se postepeno vraćamo tamo gdje smo bili i gledamo optimistično prema budućnosti”.