Tržišni udio Tesle u Sjedinjenim Državama pao je u kolovozu na najnižu razinu u osam godina, jer su kupci odabrali električna vozila iz sve šire ponude konkurenata umjesto zastarjelog asortimana koji nudi tvrtka Elona Muska, pokazali su podaci istraživačke tvrtke Cox Automotive koje je ekskluzivno objavio Reuters.
Pad dodatno naglašava prijetnju od strane proizvođača automobila koji povećavaju poticaje za električna vozila u izazovnom razdoblju za industriju.
Analitičari očekuju da će rast prodaje električnih vozila u SAD-u potrajati do rujna, a zatim pasti kada na kraju mjeseca isteknu savezni porezni krediti, čime će se dodatno povećati financijski pritisak na Teslu i druge proizvođače automobila.
Tesla, koja je nekad držala više od 80 posto američkog tržišta električnih vozila, u kolovozu je zauzimala tek 38 posto ukupne prodaje takvih automobila u SAD-u.
To je ujedno i prvi put da je pala ispod granice od 40 posto još od listopada 2017., kada je ubrzala proizvodnju Modela 3, svog prvog automobila za masovno tržište.
Dok drugi proizvođači uvode nova električna vozila, Tesla je usmjerila fokus na izgradnju robotaksija i humanoidnih robota, odgađajući i otkazujući planove za jeftinije modele električnih vozila.
Velik dio Tesline valuacije od bilijun dolara ovisi o toj strateškoj odluci. Upravni odbor tvrtke u petak je predložio dosad neviđeni paket plaće za Muska vrijedan bilijun dolara, koji je – uz ostale operativne ciljeve – vezan uz rast Tesline vrijednosti na 8,5 bilijuna dolara tijekom sljedećeg desetljeća.
Za sada, Teslin osnovni automobilski biznis i dalje je glavni izvor prihoda. Njihov posljednji novi model bio je pickup Cybertruck, lansiran 2023., koji nije ostvario ni približan uspjeh kao Model 3 limuzina srednje klase ili Model Y SUV srednje klase.
Stoga su odlučili osvježiti Model Y, nekada najprodavaniji automobil na svijetu, no promjene nisu ispunile očekivanja, a tvrtka ide prema drugoj godini pada prodaje.
“Znam da se žele pozicionirati kao robotska, AI kompanija. Ali kada ste proizvođač automobila i nemate nove proizvode, vaš će tržišni udio početi padati”, pojasnila je Stephanie Valdez Streaty, direktorica industrijskih uvida u Coxu, u intervjuu za Reuters.
Cox ima potpunije podatke za srpanj, kada je Teslin tržišni udio pao na 42 sa 48,7 posto u lipnju. Taj pad bio je i najveći još od ožujka 2021., otprilike u vrijeme kada je Ford lansirao svoj električni Mustang Mach-E.
Pročitajte još:
Općenito, prodaja novih električnih vozila porasla je u srpnju za više od 24 posto u odnosu na prethodni mjesec, na 128.268 automobila, potaknuta skorim istekom poreznog kredita od 7.500 dolara za EV-ove i privlačnim ponudama.
I Tesla je zabilježila rast prodaje od sedam posto, na 53.816 vozila, iako je njezin tržišni udio pao.
Jedan odgovor
Te brojke su zasluzene