Toyota seli dio proizvodnje u Veliku Britaniju

Toyota GR Corolla izložena na sajmu na Tajlandu 2024. godine Foto: Wikimedia Commons

Toyota će premjestiti dio proizvodnje svog sportskog modela GR Corolla u Veliku Britaniju, gdje će potrošiti oko 56 milijuna dolara na izgradnju posebnu proizvodne linije za izvoz u Sjevernu Ameriku, izvijestila je agencija Reuters u utorak, pozivajući se na izvore bliske kompaniji.

Prebacivanjem dijela proizvodnje iz Japana, Toyota želi iskoristiti neiskorištene proizvodne kapaciteta u Velikoj Britaniji, kako bi time skratila vrijeme potrebno za isporuku vozila. Radi se o odluci koja nije povezana s politikom američkog predsjednika Donalda Trumpa i njegovim carinama na uvoz svih automobila strane proizvodnje.

Trumpova vlada dogovorila je trgovinski sporazum s Londonom ranije ovog mjeseca, kojim je pristala sniziti carine na uvoz automobila iz Velike Britanije na 10 posto, za količinu do 100.000 vozila godišnje. Istovremeno, i dalje su na snazi Trumpove carine od 25 posto na uvoz automobila iz svih drugih država, za koje bi japanski proizvođači radi htjeli da se ukinu.

Za globalne proizvođače američke carine predstavljaju još jedan dodatni izazov s kojim se moraju nositi, uz već postojeće probleme poput različitih standarda za ugljične emisije, ili različitih preferencija i zahtjeva kupaca na glavnim tržištima za automobile.

Toyota već proizvodi GR Corollu u Japanu za japansko tržište, te za izvoz u Sjevernu Ameriku i druge zemlje. Međutim, radi se o popularnom modelu, pa je imala teškoće sa praćenjem potražnje u Sjevernoj Americi, budući da tamo postoji veliko zanimanje entuzijasta za taj benzinski model.

Toyota planira uspostaviti novu proizvodnu liniju u tvornici Burnaston u engleskom Derbyshireu, u kojeg će uložiti oko 8 milijardi jena (56 milijuna dolara), kako bi se tamo proizvodilo oko 10.000 automobila godišnje namijenjenih za izvoz u Sjevernu Ameriku. Linija bi trebala biti dovršena do sredine 2026. godine.

Toyotin pogon u Burnestonu otvoren je 1992. godine i opremljen je modernom proizvodnom tehnologijom, ali nakon Brexita došlo je do smanjenja tamošnje proizvodnje. U Burnestonu se već proizvodi bazni model Corolle GR, tzv. hatchback, što znači da je preseljenje dijela proizvodnje u Burneston logičan potez.

Toyota će također privremeno poslati i inženjere iz Japana, koji bi u Engleskoj trebali podijeliti svoje znanje o proizvodnoj tehnologiji. U odgovoru na upit iz Reutersa iz Toyote su kazali da uvijek traže načine za optimiziranje proizvodnje. Toyota nije službeno objavila vijest o širenju proizvodnje u Burnestonu.

GR Corolla je jedan od tri Toyotina modela visokih performansi koji se proizvode na posebnoj proizvodnoj liniji u tvornici Motomachi u kompleksu Toyota City u Japanu, gdje su proizvodni kapaciteti već dosegnuli maksimum. Prošle godine je u Motomachiju proizvedeno oko 25.000 automobila, a od toga je bilo 8.000 komada GR Corolle.

Toyotine tvornice u Americi također su pod pritiskom velike potražnje za hibridnim modelima i drugim vrstama vozila, zbog čega je teško tamo seliti proizvodnju. Bez obzira izvozi li se iz Japana ili Velike Britanije, Toyota namjerava apsorbirati bilo kakvo povećanje troškova od carina kroz rezanje proizvodnih troškova, te neće povećavati cijene, doznaje Reuters iz izvora bliskih kompaniji.

Sportska serija modela GR, koja uključuje automobile GR Corolla i GR Yaris, je nastala zbog sklonosti predsjednika Toyote Akia Toyode prema utrkama i automobilističkom sportu, i u te komercijalne modele se ugrađuje tehnologija razvijena u motosportu.

Cijena jedne GR Corolle je oko 6 milijuna jena (36.700 eura), ili dvostruko više od cijene standardne Corolle, a iako se sve veći broj običnih kupaca seli na električne i hibridne modele, sportski benzinski automobili i dalje imaju tvrdokornu grupu sljedbenika i entuzijasta.

Iako prodaja tog modela nije u brojčanom smislu velika, na pojedine automobile iz tog segmenta je puno veža profitna marža. Za Toyotine GR modele potrebno je više vremena i truda u proizvodnji nego za standardni model, i to zbog brojnih procesa koji se moraju raditi ručno – zbog čega kupci moraju čekati i po nekoliko mjeseci da im se vozilo dostavi u Sjevernu Ameriku.

Nakon prebacivanja proizvodnje za Sjevernu Ameriku u Veliku Britaniju, tvornica Motomachi u Japanu nastavit će proizvoditi vozila za Japan i druga inozemna tržišta.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari