Toyota navodno planira proizvoditi najmanje 2,5 milijuna vozila godišnje u Kini do 2030. godine. Ta promjena bi trebala približiti kineske prodajne i proizvodne operacije te olakšati razvoj.
Ovaj plan predstavlja strateški zaokret u poslovanju proizvođača automobila na najvećem svjetskom tržištu automobila i ističe Toyotinu želju da vrati kupce koje je izgubila zbog BYD-a i drugi lokalni proizvođača u posljednjih nekoliko godine. Toyotina strategija je u suprotnosti sa strategijom drugih svjetskih proizvođača automobila, uključujući japanske, koji ili smanjuju proizvodnju ili se povlače iz Kine.
Cilj tvrtke je povećati proizvodnju na čak tri milijuna vozila godišnje do kraja desetljeća, rekla su izvori. To bi bilo povećanje od 63 posto u odnosu na rekordnih 1,84 milijuna vozila koje je tvrtka proizvela u Kini u 2022. godini. Prošle godine su tamo proizveli 1,75 milijuna vozila. Toyota je navodno obavijestila neke dobavljače o planovima za povećanje proizvodnje, u nadi da će ih uvjeriti u svoju predanost Kini i time osigurati opskrbni lanac.
“Zbog intenzivne konkurencije na kineskom tržištu, stalno razmatramo razne inicijative. Nastavit ćemo razvijati sve bolje automobile za kinesko tržište”, rekli su iz Toyote.
Japanski proizvođač automobila navodno želi zbližiti prodajne i proizvodne operacije svoja dva kineska zajednička ulaganja kako bi poboljšao učinkovitost. Također namjerava prenijeti što veći dio odgovornosti za razvoj vozila na osoblje koje je u Kini jer oni bolje razumiju lokalne tržišne preferencije, posebno oko tehnologije elektrificiranih automobila. Ovi potezi signaliziraju rastuću svijest unutar Toyote da se moraju više oslanjati na lokalno osoblje kako bi ubrzali razvoj proizvodnje u Kini.
Tradicionalni proizvođači automobila, uključujući Toyotu, bilježe gubitke na kineskom tržištu jer domaći proizvođači električnih vozila ubrzano uvode pristupačne automobile s naprednom tehnologijom, prenosi Reuters.
Prošle godine Toyota je objavila planove za povećanje suradnje između svog centra za istraživanje i razvoj u pokrajini Jiangsu i svoja dva lokalna zajednička poduzeća. No problem je što se bolje prodaju vozila koja su sami razvili Toyotini partneri nego ona vozila koja su ti partneri razvili s Toyotom. Na primjer, marka Hongqi grupe FAW i Aion električna vozila grupe GAC prodaju se bolje od modela FAW Toyota Motor i GAC Toyota Motor.
Pročitajte još:
Trenutačno se ista vozila proizvode u svakom od dvaju Toyotinih partnera, a prodaju se s različitim dizajnom i nazivom tvrtke – takozvana vozila blizanci. Ubuduće će proizvodnja svakog automobila biti konsolidirana s jednim od partnera.
Toyota je prošli tjedan objavila da su joj operativni prihodi u Kini pali tijekom prve polovice financijske godine uglavnom zbog viših marketinških troškova izazvanih velikom cjenovnom konkurencijom kineskih marki. Zbog te konkurencije, Mitsubishi Motors Corp se povukao iz Kine, dok su Honda Motor i Nissan Motor odlučili smanjiti lokalne proizvodne kapacitete.