Liderstvo u budućnosti obilježit će dvije stvari – tehnologija i ljudi, istaknula je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić na prvoj “Lead to the Top“ konferenciji, organiziranoj od strane Udruge hrvatskih liderica Lead You.
U razgovoru s Mislav Gellerom, članom Uprave Telemach Hrvatska, pojasnila je kako svi koji su na rukovodećim pozicijama morati pratiti razvoj tehnologije, osobito umjetne inteligencije jer će ona snažno oblikovati naš svijet u godinama koje dolaze.
Što se tiče ljudi, smatra kako će se u budućnosti mijenjati očekivanja od zaposlenika, kao i stvari koje će ih motivirati.
Na pitanje što povezuje Martinu Dalić kao ministricu i kao lidericu, pojasnila je kako se nikad nije željela prilagođavati poziciji na kojoj se nalazila. Kazala je i da, po njenom mišljenju, nema nikakve razlike između muškaraca i žena na rukovodećim pozicijama.
U nastavku konferencije održan je i panel na kojem su se pokušale utvrditi razlike između “middle“ i “top“ managementa.
Ivica Vračić, management development konzultant iz tvrtke Verantius, kazao je kako na vodećim pozicijama više ne upravljate s ekspertima, nego s drugim menadžerima. Također, kada obnašate tu poziciju postajete univerzalac ili univerzalka te se od vas traži veća diplomatičnost.
Mojca Domiter, izvršna direktorica za ljude i kulturu Atlantic Grupe, otkrila je kako je u Atlanticu važan osobni integritet, a cijene se emocija, stil i autentičnost. Na većinu takvih pozicija, kazala je, dolazi se iz financija i marketinga, a manje iz ljudskih potencijala. Komentirala je i utjecaj koji će na poslovanje imati umjetna inteligencija koja je, u njenom slučaju, omogućila da se bavi onime što je stvarno zanima.
Predsjednica Uprave Phillip Morrisa Anita Letica savjetovala je zaposlenicima da prvo sebi, a potom i šefovima jasno artikuliraju što žele, dodavši kako smo sami odgovorni za svoju karijeru.
Martina Puljić koja tu poziciju obnaša u tvrtki Pleter-Usluge, naglasila je da ne postoji savršeni tim, zbog čega je važno kako se postaviti prema svojim ljudima. Ona je stoga uvela sustav nagrađivanja, djelomično i kao način da mjeri njihov rad.
“Potrebno je svima dati priliku, ali jedini važan je rezultat“, rekla je Puljić.
U kratkim predavanjima pod nazivom Leader Talks okupljenima u Hilton Garden Innu obratile su se i Vedrana Miholić, izvršna direktorica Croz Dacha, glavna direktorica Farmacie Sanja Šagud te Liana Keserić, predsjednica Uprave Raiffeisen Banke.

Miholić je u fokusu svog predavanja imala umjetnu inteligenciju koju je usporedila s romanom “Ponos i predrasude“ Jane Austin, točnije glavnim muškim likom istog, Darcyjem, koji nas istovremeno privlači i gadi nam se.
Zahvaljujući AI-ju, rekla je Miholić, živimo u vremenu u kojem je potpuno legitimno reći “ne znam“, a dopušteno je i mijenjati mišljenja.
Sanja Šagud govorila je o otkazima koje je nazvala situacijom izvan komfor zone. Kod otkaza se vodi s elementa: ogledalo, kompas i ključ. Ogledalo nam daje odgovor na pitanje jesmo li učinili sve što smo mogli, kompas je simbol liderske etike, dok ključ otključava vrata uspjeha.
“Timovi ne žele savršene menadžere, već pravedne, one koji imaju svoj integritet“, zaključila je na kraju svog predavanja.
“Keep calm and keep changing“, poruka je koju je uputila Liana Keserić koja ključnim smatra da je kod promjena najvažnije ostati miran i prihvatiti da je uvijek oko nas.
“Promjena je nešto što povećava sposobnost, kada se umirimo mozak odumire“, rekla je Keserić.
Kazala je kako promjene treba raditi strateški, birati teme i prioritete te raditi zajedno s timom.
Pročitajte još:
Iznijela je i podatke prema kojima je 2016. planiranih korporativnih promjena godišnje bilo svega dvije, a lani čak deset. Stoga dolazi do takozvanog “change burnouta”, odnosno smanjivanja podrške promjenama sa 74 posto 2016. na 36 posto prošle godine.
U nastavku konferencije održan je i panel koji je pokušao dati odgovor na pitanje “kako lideri regije oblikuju sutrašnjicu“, dok su u drugoj turi Leader Talksa među govornicima bili i bivši rukometaš Igor Vori, glumica Milena Vasić i Jessica Spungin s London Business Schoola.
Jedan odgovor
Pa to je istina, da