Teslina nova Megatvornica u kineskom gradu Šangaju počela je izvoziti svoju prvu seriju Megapack baterija. Proizvodnja je pokrenuta prije nešto više od mjesec dana, a baterije su sada izvezene u Australiju.
Ovaj proizvod koristit će se i za azijsko-pacifičko tržište. Riječ je o elektrokemijskom uređaju za pohranu energije koji koristi litijeve baterije, piše China Daily.
Jedan Megapack može pohraniti oko 3.900 kWh električne energije, što je ekvivalentno kapacitetu baterija u 62 automobila Model 3 sa stražnjim pogonom, rekli su iz Tesle. Megapack koristi istu tehnologiju kao Teslina vozila.
Izgradnja Megatvornice u Šangaju započela je 23. svibnja 2024. godine, a proizvodnja Megapack baterija 11. veljače 2025. godine. To je bio Teslin prvi projekt za skladištenje energije izvan SAD-a. Shanghai Lingang Economic Development Group bio je prvi kineski kupac Megapacka proizvedenog u ovoj tvornici, a prvu je narudžbu potpisao s Teslom na svečanosti polaganja kamena temeljca u svibnju lani.
Teslini proizvodi za pohranu energije uključuju Powerwall, Powerpack i Megapack. Tvornica u Šangaju uglavnom proizvodi Megapack, veliku komercijalnu bateriju za pohranu energije, za globalno tržište. Trebala bi godišnje proizvoditi oko 10.000 jedinica.
Megapack je snažna baterija koja može pohraniti energiju i distribuirati je, pomaže u stabilizaciji električne mreže i sprječava nestanak struje, navodi CnEVPost.

Iako je ovo prva takva Teslina tvornica u Kini, američka tvrtka sa sjedištem u Teksasu otvorila je već jednu Megatvornicu u SAD-u 2022. godine. Ta Megatvornica, sagrađena u Kaliforniji, također proizvodi Megapack baterije.
Tesla u Šangaju ima i Gigatvornicu koja je sagrađena 2019. i bila je prva tvornica automobila u Kini u potpunom vlasništvu strane tvrtke, odnosno tvornica koja nije sagrađena u suradnji s nekim kineskim proizvođačem. Manje od godinu dana nakon početka gradnje tvornice, u njoj su proizveli Model 3. Tesla je još u 2018. dobio dozvolu kineskih vlasti da sagradi ovu tvornicu, a dobio je i financijsku pomoć.
Sada je to najveća Teslina tvornica, koja je prošle godine proizvela polovicu tvrtkinih automobila na globalnoj razini, piše Vox.
Tvrtka Elona Muska je lani u Kini ostvarila 21 posto svojih ukupnih prihoda od prodaje. To je bilo drugo najveće tržište za Teslu, dok je američko tržište zauzelo prvo mjesto s 48 posto ostvarenih prihoda. Tvrtka je u Kini prodala 37 posto svojih električnih vozila u 2024. godini i tamo joj je prodaja porasla za 8,8 posto na godišnjoj razini, dok je globalna prodaja tvrtke prvi put pala.

No, uspjeh tvrtke u Kini nije iznenađuju s obzirom na to da je u toj državi veliko tržište za električna vozila i da tamo, za razliku od ostalih država, napreduje prodaja takvih automobila. Zbog toga Tesla u Kini ima i najveću konkurenciju. S BYD-om se konstantno bori za udio na tržištu, a kineska tvrtka je nedavno počela opremati svoje najprodavanije modele naprednim značajkama autonomne vožnje, sličnim onima u premium vozilima Tesle, navodi Reuters.
“BYD će u sve svoje modele s cijenom iznad 100.000 juana, odnosno oko 12.730 eura, ugraditi vlastiti napredni sustav za pomoć vozaču ‘God’s Eye”, izjavio je u veljači 2025. osnivač tvrtke Wang Chuanfu.
Zbog općeg uspjeha električnih vozila na kineskom tržištu i Tesla je brzo prihvaćen pa je tako tijekom godina uživao poseban tretman i snažnu potporu vlade u Kini, uključujući porezne olakšice, financiranje i pomoć u izgradnji prve tvornice u Šangaju. Musk je zbog toga često hvalio kineski način poslovanja, što su mnogi smatrali kontroverznim s obzirom na odnos Kine i SAD-a.
U 2023. Muskova tvrtka je od kineskih vlasti dobila potporu od 393.538.800 eura za automobile proizvedene u pogonu u Šangaju, a to je samo jedan primjer potpore koju je Tesla dobio u Kini. Prema tome, ne iznenađuje činjenica da Musk ima pozitivan stav prema toj državi. Njegov stav prema Kini razlikuje se od stavova njegovih kolega u novoj administraciji američkog predsjednika Donalda Trumpa. Naime, poznato je da Trump nije prijateljski nastrojen prema Kini, a o tome govore i nove carine na uvoz iz te države.

Osim toga, američke vlasti već godinama pokušavaju usporiti kineski tehnološki napredak ograničavajući materijale koji su dostupni Kini za proizvodnju različitih čipova. Kao razlog za to navodili su zabrinutost zbog sigurnosti, ali jasno je da se radi o borbi za prvo mjesto na tom tržištu.
Musk je u prošlosti govorio protiv carina Kini, a njegova veza s kineskim političkim vrhom izazvala je zabrinutost kod nekih američkih političara. Jasno je da je on imao koristi od poslovanja u Kini, ali je i kineska industrija električnih vozila napredovala upravo zbog Tesle.
Podsjećamo, zbog proizvodnje u Kini, Tesla je, uz ostale proizvođače automobila, bio pogođen carinama Europske unije. Naime, EU je krajem listopada lani uvela carine na električna vozila proizvedena u Kini nakon anti-subvencijske istrage. Stopa za Teslu bila je za 7,8 posto, niža od bilo kojeg njihovog konkurenta.
Pročitajte još:
Ipak, u siječnju ove godine Tesla se pridružio BMW-u u podnošenju žalbe Sudu pravde Europske unije (CJEU) protiv EU carina na električna vozila proizvedena u Kini, prema podnesku na web stranici suda. BYD, Geely i SAIC, te tijelo automobilskog sektora CCCME također su osporili EU uvozne carine na sudu.
S obzirom na Muskovo miješanje u politike različitih zemalja, neki smatraju da bi to moglo negativno utjecati na poslovanje njegovih tvrtki. U SAD-u je njegova podrška Trumpu već izazvala napade na Teslina vozila i punionice električnih automobila. No, još nije potpuno jasno kako će na poslovanje utjecati njegova suradnja s Kinom, ali do sada je utjecaj uglavnom bio pozitivan.
23 Odgovora
Gdje je Musk automobili će ići i na dodir motorna pile…..
Brzina ⚡️ Kao Megapack na punjaču!
Pa, super za Teslu…
Zanimljiva suradnja, iako je isključivo na poslovnoj razini. Respekt za to što radi, ali isto tako bi se trebao prestati mješati u politiku i više se fokusirati na aspekte onoga u čemu je dobar, odnosno proizvodnju.
Ah, licemjerju nema kraja…
Mozda se počne ozbiljnije razvijati trajanje baterije i kapacitet iste….
Kinezima nema kraja. 🙂
Tesla od samih početaka pokazuje nevjerojatna inovativna rješenja u automobilskoj industriji međutim njen vlasnik Elon Musk zbog političke suradnje sa američkim predsjednikom Donaldom Trumpom, smanjuje veličinu i napredak ove tvrtke.Lijepo što je otvorio tvornicu u Šangaju i time stvara konkurenciju BYD-u a znamo da će baš zbog konkurencije ponuditi svake godine još bolja i naprednija auta…
Trumpove tarife će im sasvim lijepo podebljati cijenu
Vidjet cemo sto ce biti s cijenama
Teslina nova tvornica u Kini važan je korak u globalnoj ekspanziji njihove energetske proizvodnje.
Očekivano..
Neka je.
svaka cast za kineze
ma naravno, jer zasto da ne
Dobro je to.
Čestitke svima.
Ova proizvodnja također predstavlja konkurenciju kineskim kompanijama poput BYD-a.
Elon Musk je Srbin gledao sam na Internetu
Nikad ne bi kupio to smece
Ovo označava širenje Tesline energetske divizije i jačanje uloge Kine kao ključne proizvodne baze za globalna tržišta
Svaka čast
Tesla smeće.