Prodaja Tesle u listopadu ove godine nastavila je padati na nizu europskih tržišta, uključujući Španjolsku, Nizozemsku i nordijske zemlje, u još jednom dokazu da muke za tog američkog proizvođača električnih vozila i dalje traju u Europi.
Tesla je u rujnu bila zabilježila rast prodaje u nekim europskim zemljama, nakon što je kroz veći dio ove godine prodaja padala zbog sve veće konkurencije koja prijeti njenoj sve zastarjelijoj ponudi modela.
Registracije novih Tesli, koja se uzima kao pokazatelj prodaje, pale su u listopadu za 89 posto godišnje u Švedskoj, 86 posto u Danskoj, 50 posto u Norveškoj i 48 posto u Nizozemskoj, po podacima iz europskog automobilskog sektora. Prodaja Tesle u Španjolskoj pala je za 31 posto u listopadu. S druge strane, ukupna prodaja potpuno električnih i hibridnih modela rasla je za 119 posto.
S druge strane, u Francuskoj je Tesla imala mali godišnji rast prodaje, već drugi drugi mjesec zaredom. Pad u Norveškoj uslijedio je nakon višemjesečnog rasta na tom tržištu, gdje su gotovo svi novi prodani automobili bili električna vozila, a Tesla je zadržala prvo mjesto kao najpopularniji brend vozila u toj zemlji.
Teslina prodaja na europskim tržištima ove godine dosljedno pada iz mjeseca u mjesec, što se pripisuje činjenci da u ponudi imaju zastarjele modele, u trenutku kad tradicionalni proizvođači i jeftinija kineska konkurencija velikom brzinom stavljaju na tržište nova vozila.
Kad se gledaju ukupne brojke od siječnja do listopada Teslina prodaja je pala za 28,5 posto u Europi u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. godine.
Kompanija je također naišla na probleme i zbog omraženog prvog čovjeka tvrtke Elona Muska i njegovog političkog angažmana, budući da je prošle godine pomagao u izbornoj kampanji aktualnog predsjednika SAD-a Donalda Trumpa i otvoreno podržavao europske stranke krajnje desnice.
“Kupci danas imaju veći izbor nego ikad prije, s obzirom na priljev novih modela električnih vozila renomiranih proizvođača, i ambicioznih novih brendova iz Kine. Tesla više nema cijelo tržište samo za sebe, i čini se da se to odražava i na brojke prodaje u Europi,” komentirala je Ginny Buckley sa stranice Electrifying.com specijalizirane za tržište električnih automobila.
U Danskoj je Teslu preteklo nekoliko kineskih električnih brendova, uključujući BYD, Xpeng, Geelyjev brend Zeekr. U Španjolskoj je u listopadu prodano 393 Tesli, daleko manje u odnosu na vozila brenda MG u vlasništvu kineske korporacije SAIC (3.725), BYD-ja (2.806) ili Cheryja i njihovih marki Omoda (1.433) i Jaecoo (974).
U Švedskoj je prodano tek 133 Tesli, što znači da ne zaostaju samo za mainstream brendovima, već i za luksuznim njemačkim proizvođačem Porscheom, koji ih je prodao 172. U prvih deset mjeseci godineTeslina prodaja u Švedskoj pala je za 67 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Pročitajte još:
Ciara Cook, analitičarka iz kompanije New AutoMotive, rekla je za Reuters da je prodaja velikih brendova kao što su Fiat, Volvo, Suzuki i Mazda također pala za 15-18 posto u prvih devet mjeseci u Europskoj uniji “jer rade na osvježavanju ponude svojih vozila kako bi bolje odgovarili na potražnju potrošača.”
Međutim, prodaja Tesle u EU pala je za skoro 39 posto u istom tom razdoblju.









