Tesla dobila dozvolu koja je prvi korak prema pokretanju robotaksija u Kaliforniji

Ilustracija: Blomst / Pixabay

Američki proizvođač električnih vozila Tesla u utorak je dobio prvo od nekoliko državnih odobrenja u Kaliforniji potrebnih za pokretanje usluge robotaksija u toj saveznoj državi, priopćila je kalifornijska regulatorna agencija za komunalne usluge CPUC.

U utorak su iz CPUC-a priopćili da su odobrili Teslin zahtjev za dozvolu za čarter prijevoz putnika (TCP), dozvolu namijenjenu šoferskim servisima prijevoza. Dozvola će omogućiti Tesli da upravlja flotom vozila koja sad zakonski mogu prevoziti zaposlenike te kompanije na unaprijed dogovorenim rutama.

Ta dozvola je jedan od preduvjeta potrebnih za podnošenje molbe za odobrenje koje bi omogućilo autonomnu uslugom taksiranja u Kaliforniji. Iz CPUC-a su rekli da ova dozvola zasad ne ovlašćuje Teslu da nudi usluge prijevoza u autonomnim vozilima, kao i da ne dopušta Tesli da usluge prijevoza nudi javnosti.

Uslijed sve slabije prodaje, osnivač i predsjednik uprave Tesle Elon Musk prošle godine se sve više počeo fokusirati na uvođenje robotaksija, te je u javnim istupima najavio da će ove godine usluge autonomnog taksi prijevoza bez vozača ponuditi u Kaliforniji i Teksasu. U listopadu je na kompanijskom eventu Tesla predstavila Cybercab, prototip vozila za autonomni prijevoz koji uopće nema volan ni pedale.

Tesla je podnijela zahtjev za TCP dozvolu još u studenom 2024. godine, naveli su iz CPUC-a u e-mailu agenciji Reuters, dodavši da Tesla još uvijek nije podnijela zahtjev za ostale dozvole koje bi bile potrebne za autonomnu uslugu taksi prijevoza. Za to bi bila potrebna dodatna odobrenja CPUC-a, kao i kalifornijske uprave za motorna vozila (DMV). Tesla trenutno ima samo dozvolu za testiranje autonomnih vozila u kojima je cijelo vrijeme prisutan i ljudski vozač

U utorak je sektorska udruga Alliance For Automotive Innovation (AAI), koja okuplja sve velike proizvođače automobila, pisala vladi predsjednika Donalda Trumpa i tražila da se smanje birokracija i regulatorne zapreke kako bi se ubrzalo i proširilo uvođenje autonomnih vozila na američke ceste.

U njemu traže da ministarstvo transporta (USDOT) napravi regulatorni okvir na razini cijelog SAD-a za definiranje kriterija za odobrenje autonomnih vozila, kao i da nacionalna uprava za sigurnost autocesta NHTS bude jedino nadležno tijelo za reguliranje hardvera, softvera, i operativnog djelovanja autonomnih vozila.

“Ako savezna vlada ne uspije uvesti razumne propise za autonomna vozila, prijeti opasnost da će u ovom ključni važnom sektoru vodstvo preuzeti Kina… Brojna regulativa koju provode razne vladine agencije i tijela saveznih država stvaraju nedosljedna pravila, omogućavaju normativne praznine u pogledu sigurnosti, i narušavaju povjerenje javnosti,” stoji u pismu koje je na uvid dobila agencija Reuters.

Iz te udruge konkretno traže da se ukinu pravila koja i dalje propisuju da je zbog sigurnosnih razloga potrebno da ljudski vozač bude prisutan u autonomnom vozilu koje se koristi za komercijalne svrhe, kao i da se ukine obveza za kamione da postavljaju sigurnosni trokut u blizini mjesta potencijalne nesreće. Umjesto tog, proizvođači autonomnih vozila žele izbjeći potrebu za ljudskim vozačem korištenjem svjetla za upozorenje montiranog na kabinu.

Već nekoliko godina traju lobiranja kompanija koje razvijaju autonomnu vožnju u smjeru smanjenja regulatornih zahtjeva, a pravila za lakše uvođenje autonomnih vozila su bezuspješno već predlagana u Kongresu. Ipak, u prosincu je američko ministarstvo transporta predložilo nova pravila za odobrenje vozila bez ikakvih upravljačkih mehanizama poput volana ili pedala gasa i kočnice.

Servis Waymo, u vlasništvu Googleovog holdinga Alphabet, nudi usluge autonomnog taksi prijevoza samo u San Franciscu. S istog tržišta se krajem prošle godine povukao njihov najveći rival, servis Cruise, kojeg je bio pokrenuo General Motors, i koje zbog velikih gubitaka odlučio odustati od komercijalne usluge prijevoza, kao i razvoja nove generacije robotaksija bez upravljača.

Musk, koji je usko povezan s Trumpovom vladom nakon Trumpove inauguracije u siječnju, je početkom godine najavio da će Tesla nuditi uslugu “autonomne plaćene vožnje” u Kaliforniji i Teksasu “do srpnja” ove godine.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari