Talijanske modne kuće potpisale sporazum o borbi protiv izrabljivanja radnika

Pixabay.com
Odjeća, Foto: Pixabay.com

Talijanske pravna i politička tijela, sektorske udruge modne industrije, te sindikati zaposlenih u toj djelatnosti potpisali su u ponedjeljak zajednički akcijski plan za borbu protiv eksploatacije radnika u proizvodnji i opskrbnom lancu odjeće i modnih dodataka, nakon što su državni tužitelji razotkrili masovno zlostavljanje i iskorištavanje radnika.

Iz Italije dolazi polovica cjelokupne svjetske proizvodnje u industriji luksuzne mode. Plan, koji nije pravno obvezujući, je nastao kao pokušaj hvatanja u koštac s raširenim problemom kojeg su tužitelji u Milanu opisali u sudskim dokumentima kao “generaliziranu metodu proizvodnje,” u kojoj se živote radnika često izlaže opasnostima na radnom mjestu, i to radi rezanje troškova i povećanja dobiti.

Prvi nacrt tog programa predložio je sud u Milanu, još u lipnju prošle godine, nakon što su tužitelji razotkrili da se dobar dio proizvodnje obavlja u radionicama u kojima rade radnici plaćeni ispod tržišne cijene, koji su često puta ilegalni imigranti, i koji proizvode kožne torbe koje se onda isporučuju brendovima kao što su Dior ili Armani, za tek mali dio njihove konačne maloprodajne cijene.

Ovog mjeseca talijanski sud je jedan ogranak kompanije Valentina stavio pod sudsku upravu, na godinu dana, nakon što je razotkrivena zloupotreba radnika u opskrbnom lancu. “Cilj ovog sporazuma je da sudovi više neće morati intervenirati,” rekao je novinarima Fabio Roia, predsjednik suda u Milanu, prilikom potpisivanja sporazuma.

Potpisani memorandum o razumijevanju predviđa stvaranje baze podataka o dobavljačima modnih brendova i njihove radne snage. Kompanije koje sudjeluju u lancu opskrbe dobrovoljno će unositi svoje podatke u platformu, koji će uključivati detaljne informacije o plaćanju poreza, uplatama za doprinose i socijalna davanja, te usklađenosti s talijanskim propisima iz zakona o radu. Podaci bi se trebali redovno ažurirati, najmanje svakih šest mjeseci, tj. dvaput godišnje.

Prema sporazumu, modni brendovi moraju se obvezati na širenje svijesti u javnosti o toj novoj platformi za dobavljače, i pozvati ih da unose svoje podatke. Međutim, ništa ih ne sprečava da i dalje koristite dobavljače koji to ne učine. Regionalna vlada sjeverne talijanske pokrajine Lombardije, u okolici Milana, izdavat će tvrtkama koje se dobrovoljno uključe u taj program službeni certifikat o transparentnosti, koji će se moći obnavljati svakih šest mjeseci.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari