Iz švedske fintech kompanije Klarna priopćili su u utorak da planiraju inicijalnu javnu ponudu (IPO) na njujorškoj burzi, po kojoj je vrijednost kompanije procijenjena na 14 milijardi dolara, u trenutku kad pokušava iskoristiti novi val interesa investitora za ulaganja u financijske kompanije, nakon duljeg razdoblja stagnacije tržišta.
Klarna već godinama razmišlja o uvrštavanju na burzu u New Yorku, no u travnju je zaustavila svoje planove uslijed potresa na globalnim tržištima nakon što je američki predsjednik Donald Trump najavio drakonske carinske stope za uvoz robe iz praktički svih zemalja na svijetu.
Klarna je jedna od brojnih kompanija koje se bave “kupi sada, plati kasnije” modelom poslovanja (BNPL). Tvrtka, i neki njeni raniji ulagači, sad žele prodati 34,3 milijuna dionica u predstojećem IPO-u, po cijeni za dionicu od 35-37 dolara, s ciljem prikupljanja ukupno 1,6 milijardi dolara.
Klarna je bila privukla veliku pažnju ulagača nakon što je njezina valuacija porasla sa 5,5 milijardi dolara na čak 46,5 milijardi dolara u samo dvije godine, nakon tri kruga svježeg financiranja između 2020. i 2021. godine.
Nakon par godina zatišja na tržištu, kompanije koje su dosad odgađale izlaske na burzu ponovno testiraju apetit ulagača, na što ih potiče ponešto smirenija atmosfera i mali porast optimizma ulagačke javnosti. Najavljena uvrštenja tehnoloških kompanija zasad izazivaju značajno zanimanje, što ukazuje na prve znakove oporavka tržišta.
BNPL financijske usluge omogućavaju korisnicima da bilo koju kupnju podijele na više beskamatnih rata, koje otplaćuju nekoliko tjedana ili mjeseci, umjesto da kupnju plate odjednom.
Klarna je u posljednjih nekoliko godina postala jako popularna u Americi, gdje danas po procjenama sajta Business of Apps ima oko 43 milijuna korisnika. Očito je da postoji sve veća potražnja za BNPL uslugama, posebice među mlađim kupcima koje pritišće inflacija i koji traže fleksibilnije mogućnosti plaćanja.
Pročitajte još:
Klarna je također pokrenula i neke tradicionalnije bankarske proizvode, i sklopila suradnju s vodećim svjetskim brendovima kao što su trgovci tzv. brze mode Zara i H&M, proizvođač luksuznih torbi Coach, ili kozmetički lanac Sephora.
Po njihovim vlastitim podacima iz lipnja Klarna ima oko 111 milijuna aktivnih korisnika širom svijeta, i surađuje s oko 790.000 trgovaca u 26 zemalja. Klarna je u svojoj prijavi za izlazak na njujoršku burzu zatražila oznaku KLAR.