Francusko-talijansko-američki proizvođač automobila Stellantis u četvrtak je objavio poslovne rezultate za treće tromjesečje godine, iz kojih se vidi rast prihoda za 13 posto godišnje, što je prvi pozitivan rast nakon sedam kvartala zaredom, i potencijalno prvi konkretan znak zaokreta pod novom upravom predsjednika uprave Antonija Filose.
Iz kompanije su također priopćili da procjenjuju štetu od američkih carina i trgovinskih mjera koje su na snazi na dan 30. listopada na oko milijardu eura za cijelu 2025. godinu, što je nešto niže od prethodnih procjena u rasponu od 1-1,5 milijardi eura.
U razdoblju od srpnja do rujna ove godine neto prihodi Stellantisa iznosili su 37,2 milijarde eura, uglavnom zbog dobrih rezultata na glavnim tržištima na kojima posluje, u Sjevernoj Americi i Europi.
Otkako je u lipnju imenovan za prvog čovjeka kompanije Filosa je krenuo u borbu za zaustavljanje daljnjeg pada prodaje u SAD-u, i smanjenje viška neprodanih vozila u Sjevernoj Americi, što je krajem prošle godine i dovelo do smjene bivšeg predsjednika uprave Carlosa Tavaresa.
Ranije ovog mjeseca Stellantis je rekao da će investirati 13 milijardi dolara u širenje proizvodnje u SAD-u i smanjenje štete od američkih carina.
Filosa je najavio i neke druge odvažne mjere, poput primjerice rezerviranja milijardi eura za pokrivanje predviđenih gubitaka i davanja prije poreza u prvoj polovici godine, vraćanje u prodaju nekih popularnih modela kao što je Jeep Cherokee, i zaokreta prema hibridnim i benzinskim modelima, nakon ranijih relativno neuspješnih pokušaja elektrifikacije asortimana.
“Komercijalni napredak se nastavlja,” zaključuje se u priopćenju Stellantisa, u kojem se dodaje da je do kraja trećeg tromjesečja uvedeno u prodaju i šest novih modela, od ukupno 10 planiranih za 2025. godinu.
Stellantis je u izvješću ostao pri svojim prognozama o rastu neto prihoda i povećanju novčanog toka u drugoj polovici 2025., i predviđa da će operativna marža biti “niska jednoznamenkasta” brojka (1-5%) u cijeloj drugoj polovici godine. Iz kompanije su priopćili da očekuju gubitke i troškove u drugoj polovici godine uslijed izmjene strateških planova i plana proizvodnje – ali se ne očekuje da će to utjecati na ukupne prognoze.
Međutim, smjernice za drugu polovicu godine nisu uračunale poremećaje ili nestašice u opskrbnom lancu koje sada vidimo, u trenutku u kojem se globalna autoindustrija bori sa sve većim smetnjama u nabavci čipova, ponajviše zbog američko-kineskih trgovinskih napetosti i situacije oko nizozemske kompanije Nexperia.
U četvrtak je poslovne rezultate za treći kvartal objavio i njemački Volkswagen, koji trpi gubitke zbog promjene strategije u podružnici Porscheu povrh problema s američkim carinama – pa je u trećem tromjesečju završio s gubitkom od 1,3 milijardi eura.
Volkswagen je za prvih devet mjeseci godine predvidio gubitak 4,7 milijardi eura zbog Porschea i njegovog odustajanja od planova za nove električne modele, a tu je i trošak američkih carina koji se procjenjuje na 5 milijardi eura u cijeloj 2025. godini.
“Takvi efekti nastavit će se i dalje, i baš zato moramo nastaviti sa strogom provedbom postojećih planova za povećanje učinkovitosti i usvajati nove pristupe,” rekao je u priopćenju direktor financija Volkswagena Arno Antlitz.
Antlitz je rekao da je za ovu godinu dosadašnja slika dvojaka – dok se s jedna strane vide zdrava potražnja za Volkswagenovim električnim modelima u Europi i napredak u restrukturiranju kompanije, s druge strane još se osjeća pad profitnih marži u prijelazu s benzinske tehnologije na električne modele.
Operativni gubitak Volkswagena u trećem tromjesečju godine od 1,3 milijarde eura je velik pad u odnosu na dobit od 2,8 milijardi eura u istom razdoblju godinu dana ranije – ali još uvijek je niži od očekivanog gubitka od 1,7 milijardi eura koliko su prognozirali analitičari u anketi platforme Visible Alpha.
Pročitajte još:
Dionice Volkswagena porasle su 1,2 posto u ranoj trgovini na frankfurtskoj burzi nakon objave kvartalnih rezultata.
Volkswagen drži 75,4 posto dionica Posrchea, koji je također otišao duboko u crveno u trećem kvartalu godine, kad je pretrpio nove gubitke zbog odgode ulaganja u električna vozila i okrenuo se osvajanju tržišta hibridnim i benzinskim modelima.
Predsjednik uprave Volkswagena Oliver Blume je istovremeno i predsjednik uprave Porschea, iako će krajem godine odstupiti s funkcije u Porscheu. Investitori i dioničari su u posljednje vrijeme sve više kritizirali činjenicu da isti čovjek vodi obje kompanije u trenutku dok prolaze kroz velike probleme i transformacije.










Jedan odgovor
Klasika….