SplxAI u nepune dvije godine postao dio vodeće svjetske tvrtke za sigurnost u oblaku

Kibernetička sigurnost, Foto: Pixabay/Pexels

Obično se prvo pojavi neki proizvod ili usluga i nakon početnog oduševljenja ljudi, kako vrijeme odmiče i stječe se iskustvo, počinju razmišljati i o rizicima.

To se upravo dogodilo i s umjetnom inteligencijom.

No, naravno, ima i onih koji žele gledati i vidjeti unaprijed i raditi iskorake u tom smjeru, a upravo je takva pozadina splitske start-up tvrtke SplxAI koja je u nepune dvije godine postala toliko uspješna da ju je nedavno odlučila kupiti američka tvrtka sa sigurnost u oblaku Zscaler.

Zscaler je, inače, u financijskoj 2025. godini imao prihode od 2,67 milijardi dolara što je rast od 23 posto u odnosu na godinu ranije.

O tome što se sve događalo tijekom tog dvogodišnjeg puta i što se dalje može očekivati razgovarali smo sa suosnivačem tvrtke SplxAI Antom Gojsalićem.

Pa, kako je sve počelo?

U 2023. godini, kada smo krenuli, javilo se veliko uzbuđenje oko umjetne inteligencije (AI) i alata kao što je ChatGPT. Banke i osiguravateljske tvrtke su imale problem jer su imale veliki broj AI projekata u početnim fazama razvoja, ali nisu ništa mogli staviti u proizvodnju iz straha i nesigurnosti.

Ja sam htio ići korak naprijed, pa smo suosnivač Kristian Kamber proučili tržište te krajem 2023. odlučili povući prve poteze i zaposliti ljude. Ideja nam je bila razviti proizvod koji će gledati godinu do dvije unaprijed.

Što je zapravo bit proizvoda kojega je osmislio SplxAI?

Pružamo sigurnosnu interakciju korisnika i aplikacija koje koriste umjetnu inteligenciju. Većina ljudi u Hrvatskoj koristi ChatGPT u zadnje vrijeme. Na primjeru ChatGPT-a ili sličnih alata koji se koriste unutar tvrtki SplxAI zapravo nudi rješenje za provjeru sigurnosti u smislu da korisnici budu zaštićeni od raznih rizika.

Postoji 25 kategorija od kojih štitimo. Primjerice, da se ne kradu korisnički podaci, da se ne vrijeđa korisnika, da aplikacija nije pristrana ili ne halucinira… recimo, pričate s AI alatom neke osiguravateljske tvrtke i mi sprječavamo da daje krive ponude ili da zaboravi reći neke detalje ponude. Naš proizvod to osigurava za sve aplikacije koje koriste AI.

Što ste sve dosad postigli s proizvodom?

Rekao bih da je najveće postignuće što smo uspjeli iz Hrvatske prodati svoje rješenje u priličan broj tvrtki iz skupine najvećih na svijetu. Teško je postići da se netko kladi na vas pored tako velikog broja konkurenata. A kada imate reference prodaja dalje postaje puno jednostavnija.

Nakon prvih godinu dana rada fokus našeg proizvoda je promijenjen budući da je napredan i cijena mu je za licencu visoka. Krajem prošle i početkom ove godine fokus smo prebacili s velikih poduzeća od nekoliko tisuća zaposlenih na najveće s više od 50 tisuća ili one s oko 100 tisuća zaposlenih.

Tvrtke su uglavnom u SAD-u, a imamo i jednog velikog klijenta u Japanu.

A Europa?

SAD je puno ispred svih, napreduje u tehnologiji i kupuje stvari prije Europe. Japan kasni za SAD-om, ali njihova kulturološka sklonost robotici i tehnologiji igra važnu ulogu.

Europa je jako spora. Prošli smo Europu uzduž i poprijeko, pričali s telekom operaterima i bankama, kolega je vodio prodaju po cijeloj Europi, no vidi se zaostajanje i po ulaganjima i po riziku koji se preuzima. Imamo neke klijente u Europi, no to je neusporedivo manje no u SAD-u, pa čak i u usporedbi s Bliskim istokom gdje su naviknuti u uslugama na ‘chatbotove’ umjesto na telefonske pozive ili fizički kontakt.

Glavni klijenti su nam, dakle, osiguravateljske tvrtke, telekomunikacijske tvrtke i banke.

SplxAI
Tim tvrtke SplxAI (Ante Gojsalić sjedi drugi slijeva), Izvor: SplxAI

Kako je došlo do interesa Zscalera i kupnje?

Kontakt je došao preko prijatelja i onda dalje kroz umrežavanje, no to je jedan posto priče. Ostalo je tehnička izvrsnost i procjena koliko se uklapamo u njihov portfelj proizvoda. Zato su nas kupili.

To je njihova prva investicija u Hrvatskoj što je za jednu američku tvrtku priličan rizik i najteža im je prilagodba hrvatskom zakonodavnom okviru, računovodstvenom sustavu i slično.

Mi trenutačno funkcioniramo kao odvojena jedinica, ali to se u svakom trenutku može promijeniti. Ako netko odluči da trebamo raditi zajedno na nekom proizvodu s nekom drugom poslovnom jedinicom u tvrtki, mi na to nemamo utjecaj.

Što stoga dobiva SplxAI kroz tu akviziciju i ulazak u Zscaler?

Želim prvo reći da je cijena akvizicije poslovna tajna. Mi dobijamo da naši ljudi u Hrvatskoj, a u trenutku preuzimanja bilo je tridesetak zaposlenih, dugoročno imaju bolje uvjete rada. Mi smo se jako namučili da dođemo do prvih 30 klijenata, a Zscaler ih ima tisuće. Skaliranje prodaje našeg proizvoda je ovim riješeno.

Bez neke tvrtke kao što je Zscaler trebalo bi 10 godina da dođemo do broja klijenata do kojeg ovako možemo doći za šest do 12 mjeseci. Oni su u svijetu lider u sigurnosti u oblaku.

Što onda očekujete u doglednoj budućnosti?

Moja je procjena da će trebati kontinuirano ažurirati postojeći proizvod u naredne tri godine jako brzim ritmom, puno bržim no što je to za standardna softverska rješenja.

Druga je stvar da će se polje sigurnosti umjetne inteligencije razdvajati na više proizvoda i da ćemo mi kao jedinica pokrivati u najboljem slučaju polovicu toga.

Iako je i druga polovica nama interesantna, zbog kompleksnosti i širine područja sigurnosti umjetne inteligencije maksimalno ćemo se moći ograničiti na polovicu slučajeva. Ostalo ćemo morati prepustiti da rješava netko drugi unutar Zscalera ili na tržištu.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari