Španjolska glavni kandidat za treću europsku tvornicu kineskog BYD-ja, nakon Mađarske i Turske

Wikimedia Commons
BYD-jev model Seal U DM-i, izložen na Geneva International Motor Show 2024 Foto: Wikimedia Commons

Najveći kineski proizvođač električnih vozila BYD odredio je Španjolsku kao glavnog kandidata za lokaciju svoje treće europske tvornice automobila u kojoj će se proizvoditi modeli za europsko tržište, izvijestio je Reuters u utorak pozivajući se na dobro upućene izvore.

Novi proizvodni pogon BYD-ja, koji bi došao nakon dvije planirane tvornice u Mađarskoj i Turskoj, bio bi značajan korak za tog proizvođača koji se globalno natječe s američkom Teslom – a istovremeno bi se time pomoglo ambicijama Španjolske da postane glavno europsko središte za proizvodnju električnih vozila.

Španjolska je navodno favorit zbog relativno niskih troškova proizvodnje i dobre dostupnosti čiste električne energije. Iako se već neko vrijeme zna da BYD traži treću lokaciju za proizvodnju za europsko tržište, dosad nije bilo potvrđeno da je Španjolska glavna potencijalna lokacija za novi pogon.

Šef BYD-ja za Španjolsku i Portugal Alberto de Aza izjavio je prošli mjesec da bi Španjolska mogla biti idealna lokacija za daljnje širenje proizvodnje, zbog svoje dobro razvijene industrijske infrastrukture i jeftine struje.

BYD još uvijek nije priopćio svoju konačnu odluku, a iz kompanije kažu da još uvijek razmatraju i druge zemlje osim Španjolske. Konačnu odluku o novom pogonu, koja bi trebala biti donesena do kraja ove godine, morat će odobriti kineski regulatori. Reuters je u ožujku izvijestio da BYD razmišlja i o drugim zemljama, uključujući i Njemačku, iako je ona upitna zbog visokih troškova radne snage i energije. Španjolsko ministarstvo za industriju i BYD nisu odgovarali na medijske upite.

U prvih osam mjeseci ove godine prodaja BYD-ja u Europi skočila je 280 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, nakon što je BYD počeo nuditi i tzv. plug-in hibridne modele (PHEV), uz postojeće baterijske električne automobile (BEV). BYD je ove godine i reorganizirao svoje europske operacije radi povećanja prodaje, zapošljavanjem više menadžera i prodavača.

Diplomatske i poslovne veze Španjolske i Kine u posljednjih nekoliko godina su sve bolje. Španjolska je prošle godine bila jedna od članica EU koje su bile suzdržane na izglasavanju odluke o uvođenju carina za električna vozila kineske proizvodnje.

Kineska vlada je navodno poručila svojim proizvođačima automobila da zaustave ulaganja u europske zemlje koje su podržale carine. Njemačka je tada glasala protiv europskih carina.

Španjolska, drugi najveći europski proizvođač automobila nakon Njemačke, privukla je dosad značajne investicije u tom sektoru, uključujući onih njemačkog Volkswagena i kineskih kompanija Chery i CATL nakon što je 2020. najavila plan težak 5 milijardi eura za privlačenje proizvodnje električnih vozila i baterijske tehnologije, sredstvima iz europskih fondova namijenjenih za oporavak nakon pandemije Covida-19.

BYD je 2025. najavio da u roku tri godine planira proizvoditi sve modele za europsko tržište u Europi, što bi kompaniji pomoglo da zaobiđe europske carine. Planirana tvornica u Mađarskoj trenutačno je u izgradnji, a datum početka tamošnje proizvodnje pomaknut je na 2026. godinu, u smanjenom opsegu od samo nekoliko desetaka tisuća vozila godišnje. Tvornica u Turskoj bi također trebala početi s proizvodnjom 2026.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari