U prva četiri mjeseca ove godine, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), prodaja novih automobila u Europskoj uniji (EU) je pala za 1,2 posto na godišnjoj razini, no ako se gleda samo travanj onda je prodaja bila veća 1,3 posto naspram istog mjeseca u 2024. godini nakon što je u prva tri mjeseca godišnje padala.
To bi moglo značiti da se tržište donekle oporavlja unatoč neizvjesnim globalnim okolnostima uslijed trgovinskih napetosti.
Zaokret je vrlo vidljiv u Hrvatskoj gdje je u prošlogodišnjem travnju bilo prodano 7.264 novih automobila, a ove godine 9.070 novih vozila. To je rast od čak 24,9 posto, a većom stopom je prodaja u tom mjesecu jedino rasla u Latviji i Litvi.
Zahvaljujući travanjskom učinku u prva četiri mjeseca ove godine u Hrvatskoj je registrirano 24.213 novih automobila u odnosu na brojku od 22.696 u istom razdoblju lani što je rast od 6,7 posto.
U EU najpopularniji novi modeli za prva četiri mjeseca ostaju hibridna vozila, a tržišni udio baterijskih električnih vozila je bio 15,3 posto što je i dalje ispod željene razine. Ipak, u odnosu na prva četiri mjeseca lani vidljiv je porast s tadašnjih 12 posto.
Travanj 2024. Travanj 2025.
Udio hibridnih vozila u prodaji ove godine je 35,3 posto, a zajednički tržišni udio benzinskih i dizel automobila je godišnje pao sa 48,4 posto na 38,2 posto.
U Hrvatskoj u prva četiri mjeseca 2025. najviše je prodano benzinskih vozila, i to 45,1 posto od ukupnog broja novoregistriranih automobila. Slijede hibridna vozila s udjelom od 35,1 posto, pa dizelska s 13,9 posto. Baterijska električna vozila imala su udio od tek 1,1 posto jer ih je prodano tek 264 primjerka. Kod hibridnih vozila je ukupna brojka 8.507, a kod benzinskih 10.918. Tako je godišnji rast prodaje hibridnih vozila bio 35,6 posto, dok je prodaja benzinskih bila veća tek 1,2 posto.
Travanj 2024. Travanj 2025.
U cijelom EU-u je prodano od siječnja do travnja 558.262 baterijska električna vozila, a najviše, i to čak 63 posto ukupne brojke, otpada na tri najveća tržišta – Njemačku, Belgiju i Nizozemsku. Štoviše, u Njemačkoj je zabilježen godišnji rast prodaje od 42,8 posto.
Prodaja hibridnih vozila u EU najviše je rasla u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj i Njemačkoj, a ukupno je prodano 1.285.486 takvih automobila čime su došli na tih 35,3 posto tržišnog udjela.
Prodaja benzinskih i dizel automobila pala je na svim važnijim tržištima EU-a, a najviše u Francuskoj za čak 35,2 posto. U Njemačkoj je u prva četiri mjeseca ove godine prodano 26,6 posto manje takvih vozila no u istom razdoblju prošle godine.
Najveći tržišni udio od siječnja do travnja u EU imala je Volkswagen grupa koja je prodala 984.796 automobila što je godišnji rast od 4,7 posto i povećan tržišni udio s 25,5 na 27,1 posto.
Poprilično iza je Stellantis kojemu je tržišni udio pao s 18,4 na 16,5 posto uz prodanih 601.595 automobila.
Pročitajte još:
Na trećem je mjestu Renault grupa kojoj je tržišni udio narastao s 10,5 na 11,4 posto. Na četvrtom i petom mjestu su Toyota i Hyundai, no s padom tržišnog udjela na 8,6, odnosno 7,5 posto.
Volvo, koji je ovoga tjedna najavio otpuštanje tri tisuće ljudi radi smanjenja troškova i povećanja likvidnosti, u prva četiri mjeseca ove godine prodao je čak 18,7 posto manje automobila no u istom razdoblju lani čime mu je tržišni udio u EU pao s 2,8 na 2,3 posto.
6 Odgovora
Bravo
A sve se teško živi
Dobro je, sada mogu miran spavati…
A ljudi nemaju šta jest…
Bit će da ima narod para, ne kupuju ljudi sigurno samo zato da ih drugi vide pa kud puklo da puklo
Kupci sve više okrenuti modernijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima