Sindikati i uprava Volkswagena predstavljaju plan za otkaze i povećanje učinkovitosti preostalih radnika

Pixabay.com
Volkswagen, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Unatoč najavama radikalnih promjena, Volkswagenov sporazum o smanjenju troškova u Njemačkoj uvelike se oslanja na tradiciju suradnje između menadžera i radnika, prema detaljima koje su za Reuters otkrili izvori iz tvrtke.

Zbog toga neki investitori i analitičari dovode u pitanje može li kompanija ispuniti obećanja o smanjenju kapaciteta i 35.000 radnih mjesta – promjene koje menadžeri smatraju ključnima za opstanak poslovanja usred slabe potražnje i jeftine kineske konkurencije.

Dogovor je postignut nekoliko dana prije Božića, a otkako su se radnici vratili s praznika, sindikati održavaju sastanke diljem njemačkih tvornica – neki uz prisutnost članova uprave – kako bi ga objasnili, prema dva izvora iz sindikata.

Sporazum uključuje dodjeljivanje zasebnih ciljeva za smanjenje troškova svakoj tvornici, s projektnim timovima sastavljenim od predstavnika radnika i menadžera koji su odgovorni za pronalaženje načina kako to postići i povećati produktivnost, mjerenu brojem proizvedenih automobila po radniku, prema dva izvora bliska upravi.

Visoki dužnosnici s obje strane podnosit će izvješća o napretku na tromjesečnim sastancima, dodali su izvori iz uprave, naglašavajući da ako se ne ispune privremeni ciljevi smanjenja troškova, pregovori će možda morati početi iznova.

To je model koji nosi sve karakteristike Volkswagenove tradicije suradnje i kompromisa, umjesto promjena nametnutih s vrha koje bi možda donijele više sigurnosti, ali bi također nosile rizik od štetnih štrajkova.

Mnoga pitanja ostaju otvorena, od toga kako će proizvođač automobila izgubiti toliko radnika bez otpuštanja ikoga, do toga kada će se dogoditi obećana smanjenja proizvodnih kapaciteta, te kakva je dugoročna budućnost pogona s praznim halama.

To je ostavilo neke investitore nezadovoljnima, s Volkswagenovim dionicama koje se trguju ispod razina viđenih u listopadu, prije naglog pada kvartalnih profita.

“Ljudi nemaju strpljenja ulagati u automobilsku dionicu koja se prvenstveno trguje na osnovi zarade sljedeće godine, u nadi da će za 3-5 godina tvrtka vratiti svoju profitabilnost,” rekao je Patrick Hummel, analitičar za automobilsku industriju u UBS-u. “Tržište će očekivati da govore o temeljnim elementima – kakav je utjecaj na krajnji rezultat u 2025.?”

Ulozi su visoki. Dok Volkswagen grupa obuhvaća brendove od premium Audija do masovnih SEAT-a i Škode, njegova osnovna marka istog imena i većina njemačkog poslovanja činila je više od polovice prodaje vozila u 2023.

Jedan odgovor

  1. Sumnjam da je ova informacija o smanjenju potražnje vozila iz VW grupacije točna, pogotovo kada govorimo o europskom tržištu, a što se radnika tiče očito da nešto ne funkcionira kako treba…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari