Volkswagen želi ostvariti više velikih ulaganja u SAD, rekao je predsjednik uprave tog njemačkog giganta Oliver Blume u intervjuu za njemačke medije, dodavši da su razgovori o carinama na automobile s američkom vladom bili “fer” i “konstruktivni.”
Niz stranih kompanija najavilo je investicije u SAD kao odgovor na uvozne namete predsjednika Donalda Trumpa, no dosad su njemački proizvođači automobila bili puno oprezniji oko izdvajanja više sredstava za njihovo najveće izvozno tržište.
Volkswagenov brend Audi, koji zasad nema nikakve proizvodne pogone u SAD-u, planira početi s proizvodnjom nekih modela u toj zemlji – iako iz Audija kažu da su ti planovi postojali i prije dolaska na vlast Trumpa i njegove vlade. “Dosad smo imali apsolutno fer i konstruktivne razgovore… Bio sam u Washingtonu, i od tada smo u redovnom dijalogu,” rekao je Blume u razgovoru za Sueddeutsche Zeitung.
Blume, koji je također i predsjednik uprave Porsche AG, izjavio je kako je Volkswagenov glavni kontakt u Washingtonu bio američki ministar trgovine Howard Lutnick, dodavši da ne želi otkrivati detalje jer su razgovori bili povjerljivi. Agencija Reuters je, pozivajući se na druge izvore, izvijestila prošlog tjedna da su veliki proizvođači u kontaktu s Washingtonom o potencijalnom sporazumu o carinama, u pokušavaju da ishode neke olakšice od uvoznih nameta preko investicija u SAD izvoza gotovih vozila u inozemstvo.
Prema analizi izmijenjenih poslovnih planova iu projekcija nekoliko desetaka najvećih globalnih kompanija, Trumpov trgovinski rat već im je nanio više od 34 milijarde dolara štete, u obliku pada prodaje i većih troškova poslovanja, a tvrtke primjenjuju raznolike strategije za hvatanje u koštac s tim problemom.
Većinu uvedenih carina ovog je tjedna blokirao savezni sud za međunarodnu trgovinu u New Yorku, no onda ih je žalbeni sud privremeno vratio na snagu, dok se razmotri pomnije formalnu žalbu na odluku koju je Trumpova vlada uložila na odluku trgovačkog suda. No, presuda je utjecala samo na tzv. “recipročne” carine, i nije utjecala na sektorske carine, pa tako i namet od 25 posto uveden na uvoz stranih automobila.
U nedavnom istraživanju njemačke udruge proizvođača strojeva VDMA, gotovo tri četvrtine kompanija potvrdilo je da neizvjesnost oko trgovinske politike SAD-a ima snažan utjecaj na njihovu konkurentnost, dok je samo 43 posto njih to reklo za namete od 10 posto koje su uvedene za robu iz većine trgovinskih partnera SAD-a.
“Neizvjesnost oko carinskih nameta SAD-a stvara više problema našem sektoru nego same carine. Neizvjesnost dovodi do odgode odluka o velikim kupovinama, što uključuje i američke tvrtke koje su moraju kupovati uvozne strojeve kako bi povećale svoju lokalnu proizvodnju,” rekao je za Reuters Andrew Adair, konzultant udruge VDME za trgovinske odnose u Sjevernoj Americi.
Pročitajte još:
Upitan što je Blume ponudio u pregovorima s američkom vladom, kojima je za cilj smanjenje uvoznog nameta od 25 posto na automobile, rekao je da “Volkswagen Grupa želi nastaviti ulaganja u SAD,” dodavši “imamo strategiju rasta.” Blume je podsjetio da Volkswagen Grupa već zapošljava više od 20.000 radnika direktno – i više od 55.000 ljudi indirektno – u SAD-u, te je posebno istaknuo Volkswagenovo ulaganje u američku tvrtku za električna vozila Rivian u iznosu od 5.8 milijardi dolara.
“Na tome ćemo nastaviti graditi, i to daljnjim, ogromnim ulaganjima,” kazao je Blume. Takva ulaganja trebala bi biti uzeta u obzir kad se odnose odluke o carinama, dodaje Blume, izrazivši nadu da će Bruxelles i Washington uspjeti postići široki sporazum koji će se primjenjivati za sve industrijske sektore.
Blume je ipak odbio reći kada bi se mogao postići dogovor s Washingtonom, u odgovoru na pitanje o ranijoj izjavi prvog čovjeka BMW-a Olivera Zipsa da će se carine vjerojatno sniziti već u srpnju. “Naravno, i ja bih htio da se to brzo dogodi brzo. Ali to ovisi o mnogim faktorima, pa ne mogu ništa obećati,” zaključio je Blume.
3 Odgovora
Uuu top,bravo za VW!
uvijek na kraju dana bude kako Ameri kažu
Snalaze se, možda ima još nade za njih