SAD predlaže još strože zabrane za kineske električne automobile

BYD, Foto: Wikimedia Commons

Prijedlog američke administracije o zabrani kineske tehnologije vezane uz automobile mogao bi biti dosad najjače oružje u borbi protiv jeftinih kineskih električnih vozila koja su uzdrmala zapadnu autoindustriju.

Zabrana hardvera i softvera iz Kine, koju je najavilo Ministarstvo trgovine SAD-a, najnoviji je korak nakon nametanja stopostotnih carina na kineska električna vozila (EV) i uskraćivanja potrošačima subvencije od 7.500 dolara za svako vozilo koje sadrži komponente kineske proizvodnje, javlja Reuters.

Za razliku od tih mjera, zabrana tehnologije vezane uz automobile odnosila bi se čak i na vozila koja kineske tvrtke proizvode izvan Kine, poput Meksika ili Europe, gdje planiraju graditi tvornice.

Nakon uvođenja visokih carina, američki su se dužnosnici ponovno zapitali hoće li to biti dovoljno i zaključili da vjerojatno neće, smatraju analitičari.

Kineski lider u proizvodnji električnih vozila BYD planira izgraditi tvornicu u Meksiku. Iako su naglasili da će ona služiti samo lokalnom tržištu, američke trgovačke skupine su oprezne, tvrdeći da bi kineski električni automobili mogli uzrokovati “odumiranje” američkih proizvođača automobila.

Američki prijedlog također zabranjuje testiranje i korištenje kineskog softvera u SAD-u, kao i testiranje ili korištenje autonomne vožnje, čime se zapravo stvara trgovinska barijera koja bi mogla zaštititi pionire američkih električnih vozila poput Tesle.

Analitičari upozoravaju na moguću odmazdu kineske trgovinske politike, koja bi mogla ciljati na Tesline operacije u Kini.

Kineski EV sektor, za koji SAD tvrdi da je jako subvencioniran, prednjači u tehnologiji baterija i softveru. Iako je trenutno malo kineskih vozila u prodaji u SAD-u, ove mjere su osmišljene kako bi spriječile njihov ulazak na američko tržište.

4 Odgovora

  1. Nisu ni oni ludi… Normalno da će im staviti strože zabrane da zaštite svoje domaće proizvođače. Trebala bi i Europa tako postupati da im se što više ograniči širenje proizvodnje van Kine. I ne samo za automobile, tako treba postupati i sa ostalim kineskim proizvodima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari