Rođendan doma, rođendan u vrtiću, rođendan u igraonici i još po jedan kod svake bake i djeda i prosječna hrvatska plaća istopila se povodom obilježavanja djetetovih novih 365 dana. Tako bismo mogli sažeti dječje rođendane današnjice. Dok su neke ranije generacije dobile tortu i sendviče s parizerom i krastavcima, te potom na ulici dva, tri sata nabijali loptu, danas se svaka dodatna minuta, animator i avantura masno naplaćuje.
Dok su rođendani u stanovima postali rezervirani za obitelj i obiteljske prijatelje, što i tako skromno izbija barem stotinjak eura iz džepa, proslave za ekipu uglavnom su se premjestile u igraonice, a ni one nisu što su nekad bile. Sada su to napuhanci, tobogani i poligoni koji se prostiru na tisućama kvadratnih metara. Među najvećima u Hrvatskoj je dječja igraonica Igrandia u trgovačkom centru Family mall u zagrebačkoj Škorpikovoj ulici, koja u svojoj ponudi ima petnaestak varijanti rođendanskih proslava. Najbazičnija košta 175 eura, te, kao i svaka druga početna opcija, podrazumijeva slavljenika i devetero uzvanika te proslavu u radnom dijelu tjedna. Svaki dodatni uzvanik naplaćuje se 16 eura.
Cijena raste još 20 eura ako se rođendan slavi u petak, a 40 ako je riječ o danima vikenda. U maštovitoj ponudi među skupljima je Dinamo rođendan, čija posebnost je, među ostalim, personalizirana rođendanska video čestitka od Dinamova igrača. Početna cijena je 380 eura. Odazove li se djetetu, primjerice, cijela vrtićka grupa ili razred od 25 djece, za dodatnih 15 uzvanika, potrebno je doplatiti 240 eura. Ako se slavlje odvija u subotu ili nedjelju, cijena raste na 660 eura. U osnovnoj ponudi su Ledo torta, grickalice i sokovi, ali moguće su doplate za pizze, dodatne torte ili druge, skuplje opcije torti, pa cijena za tri sata zabave brzo raste i preko 700 eura.
Ako je slavljenik dijete vrtićke dobi, velika je vjerojatnost da je s tom istom djecom već proslavilo rođendan u svojoj skupini. To, pak, najčešće podrazumijeva kartonske paketiće složene u obliku torte u kojima su slatkiši za svako dijete. Ovisno o broju djece u grupi, prazni paketići roditelja mogu koštati i do dvadesetak eura. Oni se pune lizalicama, čokoladicama i bombonima, što je dodatnih euro, dva, tri za svako dijete. Napunjeni kartonski trokutići torte najčešće služe tome da se ponesu kući, dok se za samu vrtićku proslavu uglavnom donose sladoledna torta i sokovi, pa je potrebno kupiti i papirnate tanjure i čaše, a nerijetko roditelji bombonijerama ili kavama zahvaljuju odgajateljima na trudu. Računica su u najmanju ruku deseci eura.
I sad vi zamislite da slavljenik tu istu djecu poziva još i u igraonicu, gdje planira pozvati i prijatelje koji nisu iz vrtića, susjede, rođake i na popisu je začas 30 djece – govori nam majka dvoje vrtićke djece ogorčena ovim trendom.
I onda sjedim s ostalim mamama na kavi i komentiram sve to. I svi se slažemo koliko besmisleno postupamo i opet svi to radimo, jer nitko ne želi da se njegovo dijete jedino osjeća zakinuto – dodaje.
Vlasnici igraonica i zabavnih parkova, pak, nemaju ništa protiv. Spomenuta Igrandia posljednje dvije godine zaključila je, prema podacima CompanyWalla, s prihodima većima od 3,5 milijuna eura. Poslovala je s dobiti većom od 100 tisuća eura, dok se vlasnik igraonice Amazinga, tvrtka Sportkart, može pohvaliti i trostruko većim iznosima dobiti. Njihovi prihodi za 2023. godinu iznosili su 4,3 milijuna eura. Doduše, nemalo je tu rashoda. Prema podacima na Facebook profilu, prostiru se na 11 tisuća kvadratnih metara, te nude desetke atrakcija za djecu i odrasle. Zapošljavaju oko 50 djelatnika, a odete li na njihove stranice gotovo uvijek ćete zateći otvorena radna mjesta, pri čemu pristaju na sve opcije – puno i nepuno radno vrijeme te studentski ugovor.
INTERAKTIVNA ZABAVA d.o.o.
Ulica borova 49, 10000, Zagreb
3.558.180,10 (2023.)
22 (2023.)
Nedavno sam vodio dijete na rođendan u Amazingu. Bilo je blizu 30 malih uzvanika, a dočekalo nas je valjda šestero animatora – govori nam jedan otac, te dodaje kako je za vrijeme trajanja rođendana s ostalim roditeljima sjedio u kafiću u sklopu igraonice.
I to je velik trošak za roditelje koji organiziraju rođendan. Nas je sjedilo petnaestak. Računajte da je jedna tura barem 50 eura, a rođendani tamo traju po tri sata, pa se i za roditeljskim stolom zna zarundati – zgraža se ovaj tata.
Dodaje kako i ovdje postoji nelagoda reći ostalim roditeljima kako nema odlaska u kafić za vrijeme rođendana, pa opet svi to čine. Doduše, neki iskoriste ovo vrijeme za obaviti kupnju ili se vratiti doma obaviti kućanske poslove, ali većina najčešće ostane na piću. I tu su velike igraonice uočile priliku za poslovne suradnje, pa nude popust u ugostiteljskim objektima u sklopu trgovačkog centra u kojem se nalaze. I sam centar je na dobitku jer neki upravo ondje ostanu obaviti kupnju. Možda već za idući rođendan.
Ma ne prođe deset dana da se iz vrtića ili škole ne vratimo s pozivnicom – kaže nam majka triju djevojčica, te nastavlja kako troši dvadesetak eura po poklonu. Pretpostavimo li da njezina djeca odlaze na tri rođendana mjesečno, odnosno 36 godišnje, trošak na poklone iznosi barem 720 eura. To je minimum. Gotovo pa mogu reći da na godišnjoj razini jednu mjesečnu plaću ostavim na rođendane djece od kojih s većinom nisam nikad razgovarala – primjećuje, te nam ističe još jedan trend, gdje slavljenik na kraju proslave uzvanicima na odlasku daje poklone.
Jednom je kći došla s igračkama za koje sam procijenila da su skuplje nego li poklon koji je na taj isti rođendan odnijela – kaže i dodaje kako ona sama nastoji rođendane svoje djece organizirati skromnije, ali vrlo kreativno ne bi li na taj način stvorila privid raskoši.
Primjerice, sama im izrađujem kartonske torte za vrtić koje na kraju nailaze na veće oduševljenje nego li kupovne, a za slatkiše i sokove iskoristim akcije u trgovačkim lancima – govori nam ova mama. Pošto su djeca bila manja, a time i manje zahtjevna sa svojim željama, drugi dio proslave dosad je dogovarala u kvartovskim, manjim igraonicama, koje su ipak znatno jeftinije, pa za oko 200 eura slavljenik dobije tortu, pizzu, pinjatu, grickalice i sokove, a pozvao je čitavu skupinu na dva sata igre.
Tu se, pak, doznajemo od sugovornika, ne može govoriti o masnoj zaradi. Vlasnici ovih igraonica uglavnom su osobe kojima je to drugi posao i dodatna zarada, koja im iziskuje puno vremena, a sve s ciljem tek nešto lagodnijeg života.
Vođenje igraonice iziskuje jako puno vremena ukoliko želite svoj posao obavljati kvalitetno, a klijentu pružiti uslugu za koju je izdvojio nemalu svotu novca. Kod malih igraonica vođenje cjelokupnog poslovanja obavlja jedna do dvije osobe što se na kraju svodi da kao vlasnik igraonice imaš ulogu i voditelja, knjigovođe, spremačice, dostavljača i još puno drugih. Je li isplativo? Ovisno o tome što netko smatra isplativim. Financijska isplativost nekada zna biti vrlo upitna, ali ideja za otvaranje igraonice nije bila isključivo zarada već i želja da djeci u kvartu u kojem sam odrasla stvorim mjesto gdje će moći uživati u svom djetinjstvu – kaže nam vlasnica jedne kvartovske igraonice.
Na CompanyWallu provjerili smo nekoliko manjih igraonica i ustanovili kako vlasnici godinu ponekad zaokruže čak i s gubitkom, a zbog nenaplaćenih potraživanja. Naime, prostori ovih igraonica često služe i za plesne, dramske ili sportske aktivnosti, pa čak i kao radionice za odrasle, što vlasnike ostavlja u gomili administracije, pa čak i minusu zbog neplaćenih, a iskorištenih usluga.
Pročitajte još:
Najveći nedostatak u našem poslovanju je što korisnici koji ne znaju za naš rad, pretpostavljaju pošto smo mali da odmah nismo dovoljno kvalitetni kao velike igraonice. A zapravo je potpuno suprotno. Upravo zato što smo mali njegujemo bliskost i zajedništvo i osmišljavamo razne edukativne sadržaje, što rođendanske što druge te ih provodimo s ciljem da djeci omogućimo kvalitetan i cjeloviti rast i razvoj – zaključuje naša sugovornica.
I veliki pogoni bore se s administrativnim i raznim drugim problemima, ali njihovi rezultati ipak predstavljaju i daleko veću utjehu. Stoga, ne čudi da iz dana u dan, kao dodatna usluga, niču proslave rođendana u ponudama raznih muzeja, kazališta i ugostiteljskih objekata.
Autorica: Helena Marušić Čović
33 Odgovora
Tako je, uvijek je džep dublji kada se slavi!
700€ za 3 sata je preskupo
Strašno puno se troši na to. Bilo je puno jednostavnije u naše vrijeme
Predaj dijete animatoru da se s njim igra. To ga veseli i čini sigurnim.
Sad od rođendana prave male svatove
Zeznuto
Malo pretjerujemo svi skupa.
Nazalost kako svi tako i roditelji prate trendove i zele svom djetetu najbolje ali mislim da se treba vratiti skromnost u obitelji i da ne treba sve biti prenapuhano, proslaviti se moze i intimnije u manjem krugu ljudi ali tko ima neka da
U moje doba nije postojalo “rođendanske industrije”.
Ovaj trend s dječjim rođendanima zaista hvata maha! 🎉 Roditelji ulažu sve više u proslave, od igračaka do animatora, što stvara nezaboravne uspomene, ali i poprilične troškove. Ipak, lijepo je vidjeti kako kreativnost igra ključnu ulogu u organizaciji rođendana. 🎂😊
Di su oni rođendani na jarun.
Mislim da se pretjeruje s ovakvim proslavama ali ocito je i roditeljima lakse ovako.
Ljudi vole proslave
Dobar je to biznis!
Igraonice su odabir lijenih roditelja
Preskupo je to
Malo previše
Zgodno za zaposlene roditelje
Sve je postali veliko pretjerivanje.
Istina, danasnji rodendani puno kostaju
Pa ljudi su uvidjeli da potreba za tim i super, napravili posao. A što je skupo i tko bi potrošio novac na to, to je individualno. Ali ljudi su odredili svoju cijenu, svi bi nešto da bude super, lijepo , luksuzno, a da se plati, eto vam pa onda sami napravite. Svaki proizvod ima svog kupca
Bome danas rođendani preskupi.
Ne slavim
Odličan trend.
Skupo.
Preskupo.
Zanimljivo je vidjeti koliko je narasla rođendanska industrija
Ja kad sam bio mali za rođendan je bila coca cola 😀
Čovječe!!!
Najlaksa zarada a djeca još i neshvacaju bit rodendana
nikad nisam slavio rodendan
uvijek je to bilo fora djeci
Sve bi dao za djecu