Francuski Renault je u utorak najavio da će u suradnji s američkim Fordom raditi na razvoju malih jeftinih električnih vozila koje će Ford prodavati na europskom tržištu, te u proizvodnji komercijalnih kombija. Ford i Renault se udružuju kako bi snizili troškove razvoja i pružili otpor sve većoj konkurenciji kineskih proizvođača, priopćili su iz obje kompanije.
“Znamo da smo sad u borbi za opstanak u našoj industriji,” rekao je predsjednik uprave Forda Jim Farley novinarima u ponedjeljak u Parizu uoči objave priopćenja, u odgovoru na pitanje o spremnosti Forda na prijetnju jeftinijih kineskih proizvođača. “Ne postoji bolji primjer za to od Europe.”
Tradicionalni europski proizvođači u posljednjih par godina se moraju nositi sa sve većim priljevom kineskih modela koje proizvode kompanije kao što su BYD, Changan, Xpeng i brojni drugi.
U okviru novog partnerstva Forda i Renaulta na tržište bi 2028. trebalo stići prvo od planirana dva mala električna vozila, koje će se proizvoditi u Renaultovoj tvornici u sjevernoj Francuskoj. Ta dva planirana modela bit će manji od bilo kojeg modela kojeg Ford trenutno planira za američko tržište, i time će popuniti prazninu Fordovoj ponudi, rekao je Farley.
Te dvije kompanije će također zajednički razvijati i nove modele kombija koji će se na europskom tržištu prodavati pod njihovim brendovima. “Zajednički možemo stvoriti moćnu proizvodnju u segmentu LCV-a (lakih komercijalnih vozila) u Europi, s kojom bi se Kinezi teško mogli natjecati,” dodao je Farley.
Iako je trenutno na europskom tržištu tek malen broj kineskih kombija, Farley kaže da se Renault i Ford “direktno natječu s njima svaki dan” na tržištima zemalja u razvoju. “Kinezi uskoro stižu, i zato ne želim čekati,” rekao je prvi čovjek Renaulta François Provost.
Ford i Renault su dogovorili suradnju nakon što je tim iz Renaulta posjetio sjedište Fordovo sjedište u Detroitu u ožujku ove godine. Farley i Provost rekli su da ne postoje nikakvi planovi za spajanje tih dviju kompanija.

Fordov udio na europskom tržištu osobnih automobila gotovo se prepolovio u posljednjih nekoliko godina, sa 6,1 posto u 2019. na 3,3 posto u prvih 10 mjeseci ove godine, jer se povukao iz segmenta prodaje osobnih vozila. U sklopu niza restrukturiranja Ford je rezao radna mjesta u Europi, a ove godine je zatvorio i svoju tvornicu Saarlouis u Njemačkoj.
S obzirom na odluku vlade novog američkog predsjednika Donalda Trumpa o ukidanju subvencija za električna vozila taj drugi najveći američki proizvođač suočava se s dvostrukim troškom investiranja u istovremeni razvoj novih motora s unutarnjim izgaranjem i nove ali skupe električne tehnologije.
Korištenjem Renaultove platforme za električna vozila u kombinaciji s Fordovim dizajnom nadaju se da bi se mogli uspješnije natjecati na europskom tržištu električnih automobila (EV) u borbi s tradicionalnim proizvođačima kao što je njemački Volkswagen – ali i Kinezima.
Ford već proizvodi dva modela EV-a u Europi, na Volkswagenovoj platformi, i u suradnji s tim njemačkim proizvođačem radi kombije, tj. komercijalna vozila. Farley je novinarima rekao da novo partnerstvo s Renaultom ne znači da prekidaju suradnju s Volkswagenom, već da će novi sporazum “nadopuniti” njihova postojeća partnerstva.
S druge strane, Renault također razvija novu generaciju kombija u suradnji s japanskim Nissanom i švedskom Volvo grupom. Renault je najmanji od vodećih europskih proizvođača u autoindustriji, i ne prodaje svoja vozila u Kini ili SAD-u, na dva najveća svjetska automobilska tržišta. To znači da je puno manje izložen trošku novih američkih carina u odnosu na druge proizvođače, ali i da mu je teže skalirati masovnu proizvodnju i time sniziti troškove.
Zato Renault aktivno traži partnerstva s drugim kompanijama kako bi bolje iskoristio svoje proizvodne kapacitete i smanjio troškove razvoja novih električnih vozila. Renault u 2026. godini planira početak proizvodnje dva nova vozila na platformama kineskog Geelya u Brazilu, a u pregovorima je s više proizvođača, uključujući i kineski Chery, za zajedničku proizvodnju i prodaju.
“Naša ambicija jest da pokažemo da se u Europi mogu proizvoditi električni automobili koji će biti jednako konkurentni na tržištu kao i svi ostali, uključujući i one iz Kine,” rekao je Provost.
Krajem 2024. godine na europsko tržište je došao novi električni Renault 5, vrlo uspješan novi model koji je primio brojne pohvale u specijaliziranim medijima, i koji je ove godine dominirao u segmentu malih električnih vozila u nizu europskih zemalja, uključujući i u matičnoj Francuskoj.
U studenom je tako Renault je držao 19,2 posto francuskog tržišta, ispred Peugeota i Volkswagena. Dok su na čelu liste najpopularnijih modela i dalje Clio i Peugeot 208, na treće mjesto je izbio Renault 5, koji obara rekorde prodaje, zahvaljujući relativno niskoj cijeni od 24.990 eura za bazni model, te francuskom programu “socijalnog leasinga” koji kupcima manje platežne moći nudi dugoročno kreditiranje i niske mjesečne rate za kupnju baterijskih električnih vozila.
Pročitajte još:
U Hrvatskoj je Renault u prvih jedanaest mjeseci ove godine bio četvrti brend po prodaji novih vozila po podacima agencije Promocija Plus, s tržišnim udjelom od 7,9 posto – iza vodećeg trojca Škode, Volkswagena i Opela – a, kao i u Francuskoj, najpopularniji model je i dalje Renault Clio, kojeg se ove godine u Hrvatskoj prodalo 1.944 komada – iza Škode Octavije (3.990), Volkswagenovog T-Crossa (2.195) i Opelove Corse (1.990).
U listopadu je Dacia – brend u vlasništvu grupacije Renault – predstavila i inovativni koncept nazvan Dacia Hipster, za segment malih jeftinih električnih automobila koji će vjerojatno nastati u novom zakonodavstvu koje bi ovih dana trebala predložiti Europska komisija.
Radi se o malenim i cjenovno pristupačnim vozilima za gradsku vožnju, slabijih motora i minimalne opreme, kakvi su vrlo popularni u Japanu i za koje postoje nešto blaža sigurnosna i proizvodna pravila, što snižava cijenu razvoja i omogućava vrlo niske prodajne cijene. Na predstavljanju Dacije Hipster u Parizu rečeno je da bi u serijskoj proizvodnji taj model mogao koštati tek 15.000 eura.










Jedan odgovor
Moglo bi to čak dobro funkcionirat