Najmanje 45 kontejnerskih brodova koji se nisu mogli iskrcati usidrilo se ispred štrajkom pogođenih luka na istočnoj obali i obali Meksičkog zaljeva dok je najveći štrajk lučkih radnika u gotovo pola stoljeća ušao u treći dan sprječavajući istovar i prijeteći nestašicama svih vrsta roba – od banana do autodijelova.
Nisu zakazani nikakvi pregovori između Međunarodne udruge dužobalnih radnika i poslodavaca, ali su vlasnici luke, pod pritiskom Bijele kuće da povise svoju plaću kako bi sklopili ugovor, dali su do znanja da su otvoreni za nove razgovore, prenosi Reuters.
“Čini se da su mnogi odlučili pričekati, vjerojatno u nadi da će se štrajk brzo riješiti, umjesto da donesu proaktivnu odluku o preusmjeravanju”, rekla je Jena Santoro iz Everstreama u video prezentaciji koju je Reuters imao na uvid.
Rekla je i da bi se zaostatak plovila mogao udvostručiti do kraja tjedna, te da bi za posljedično zagušenje mogli proći tjedni, ako ne i mjeseci, da se riješi.
Jedna od alternativa bila bi plovidba do luka Zapadne obale na drugom kraju zemlje, vjerojatno koristeći Panamski kanal, putovanje od tisuća milja koje bi povećalo troškove i produžilo tjedne vremena isporuke.
Sindikat lučkih radnika (ILA) traži povećanje plaća s obvezom zaustavljanja projekata automatizacije luka za koje se boji da će biti pogubno za radna mjesta. Savez kontejnerskih prijevoznika (USMX), ponudio je povećanje plaće od 50 posto, ali ILA je rekla da je to nedovoljno da odgovori na njihove zabrinutosti.
“Postizanje sporazuma zahtijevat će pregovore. Ne možemo pristati na preduvjete za povratak na pregovore, ali ostajemo predani pregovaranju u dobroj vjeri kako bismo odgovorili na zahtjeve ILA-e i zabrinutosti USMX-a “, rekao je USMX kasno u srijedu.
Ekonomisti kažu da zatvaranje luka u početku neće podići potrošačke cijene jer su tvrtke posljednjih mjeseci ubrzale isporuke ključne robe. Međutim, produljena obustava će se na kraju filtrirati, pri čemu će cijene hrane vjerojatno prve reagirati, ocijenili su ekonomisti Morgan Stanleyja.
Štrajk utječe na 36 luka – uključujući New York, Baltimore i Houston – koje prevoze niz roba u kontejnerima.
Pročitajte još:
Administracija predsjednika Joea Bidena stala je na stranu sindikata, vršeći pritisak na lučke poslodavce da povise svoju ponudu kako bi osigurali dogovor i pozivajući se na velike profite brodarske industrije od pandemije COVID-19.
Bidenova administracija je ponovila i da neće koristiti savezne ovlasti za zaustavljanje štrajka.
3 Odgovora
Svima treba dobar brod
Strajk je sasvim legitiman…
Ma to će sad završit