Američki proizvođač čipova Qualcomm i njemački BMW u petak su najavili puštanje u promet sustava za automatiziranu vožnju kza kojeg se BMW nada da će privući kupce novim mogućnostima, poput asistirane vožnje u kojoj vozač ne mora dirati upravljač.
Sustav za pomoć pri vožnji nazvan Snapdragon Ride Pilot prvi put će se predstaviti javnosti u novom BMW-ovom električnim modelu iX3, i nudit automatiziranu vožnju po autocestama, automatsko prelaženje iz trake u traku, te pomoć pri parkiranju, priopćile su obje kompanije.
Iz Qualcomma kažu da se radi o tehnologiji koja ima dozvolu za korištenje u više od 60 zemalja, te da je u planu proširenje pokrivenosti na više od 100 država u 2026. godini. Vozači će i dalje biti odgovorni za nadzor vozila, a sustav ne predstavlja potpuno autonomnu vožnju takozvane pete razine (L5).
Qualcomm, danas vodeći dobavljač čipova koji se koriste u pametnim telefonima pokušava dublje ući u područje automobilske elektronike, i to u sve od tzv. infotainment sustava do naprednih alata za pomoć pri vožnji.
Prihodi od čipova za autoindustriju su im u trećem fiskalnom tromjesečju, od travnja do lipnja, porasli za 21 posto godišnje, na 984 milijuna dolara, a u Qualcommu očekuju da će se do 2029. prihodi od tog sektora popeti na 8 milijardi dolara godišnje.
Istovremeno se na tržištu automatizirane vožnje sve više zaoštrava konkurencija, pa se tako i drugi veliki igrači, kao što je američka nVidia ili izraelska Mobileye Global, natječu za klijente koje žele opskrbiti svojim čipovima i platformama.
Pročitajte još:
Iz Qualcomma kažu da je njihov Ride Pilot sada dostupan globalnim proizvođačima automobila i tzv. dobavljačima prve razine, koji direktno opskrbljuju proizvođače kompletnim sustavima ili ključnim komponentama.
Neki proizvođači, kao što su Tesla ili General Motors, također nude sustave za pomoć pri vožnji u svojim vozilima – no svaka kompanija za to koristi nešto drugačiji tehnološki pristup i drugačiji softver.
Jedan odgovor
Tako i tako ne mislim kupovat te krntije, pa neka rade šta hoće