Analiza ankete provedene među vozačima odnosno vlasnicima električnih vozila u Hrvatskoj pokazala je kako je entuzijazam za električna vozila visok, no izazovi u infrastrukturi i korisničkom iskustvu i dalje predstavljaju prepreke koje je potrebno sustavno rješavati, priopćila je tvrtka Qelo.
U istraživanju je sudjelovalo gotovo 400 vlasnika električnih automobila, što je 16 posto od ukupnog broja korisnika usluge. Prema rezultatima ankete, glavni motivatori usvajanja električnih vozila u Hrvatskoj su inovacije koje ta tehnologija donosi i performanse e-automobila važne su i dugoročne uštede. Tako se izjasnilo više od polovice vozača koji su sudjelovali u istraživanju. Ekološka održivost važna je trećini ispitanika. Što se tiče ostalih motivacija za kupnju e-vozila, značajan čimbenik bile su i državne subvencije – to je bilo presudno kod nešto više od četvrtine (27,5 posto) anketiranih.
Navedeni podaci govore da su kupci električnih vozila vođeni kombinacijom praktičnih, ekonomskih i ekoloških motiva, što ukazuje na zrelu percepciju najvažnijih prednosti e-mobilnosti u Hrvatskoj. Njih 85 posto ima takozvana potpuna električna vozila, dok ih 15 posto vozi plug-in hibride. Gotovo 90 posto vozača električnih vozila u Hrvatskoj su muškarci, a samo deset posto su žene.
Istraživanje je ukazalo i na manjkavost infrastrukture za punjenje baterija za e-automobile, unatoč rastućem broju električnih vozila. U Hrvatskoj je trenutačno nešto više od 10.000 električnih vozila, a 35 posto njih korisnici su Qelo usluga.
Najčešći problem s javnim punionicama je, ocjenjuje se u istraživanju, njihova povremena ne funkcionalnost, što izravno utječe na pouzdanost mreža punionica. To iskustvo doživjelo je 57 posto anketiranih, dok je probleme s plaćanjem i predugim čekanjima na zauzetim punjačima doživjelo gotovo 16 posto sudionika.

„Za daljnji rast e-mobilnosti u Hrvatskoj ključno je fokusirati se na poboljšanje pouzdanosti i dostupnosti infrastrukture za punjenje. Investicije u održavanje postojećih punionica, proširenje kapaciteta na strateškim lokacijama i razvoj jednostavnijih sustava plaćanja bit će presudni. Također, edukacija korisnika o planiranju rute i optimizaciji punjenja može pomoći u smanjenju tjeskobe zbog dosega. Nama nije dovoljno imati punjač dostupan 99,8 posto vremena, kao što je bio zahtjev do sada. Težimo što većem postotku uspješnosti punjenja, što je puno bitniji faktor za vozače, ali i naš poslovni model. Na taj način, radimo i za vozače i za investitore”, izjavio je Tomislav Ivanetić, direktor za razvoj poslovanja tvrtke Qelo i voditelj analitičkog tima koji je proveo istraživanje.
Kada je riječ o punjenju e-vozila kod kuće, iako je većina ili 84 posto ispitanika izjavila da nema problema s time, značajan broj i dalje se suočava s visokom cijenom instalacije kućnog punjača i nedostatkom prikladnog prostora za punjenje. Ovi podaci naglašavaju potrebu za robusnijim i pristupačnijim rješenjima za javnim punjenjem, navodi se u istraživanju tvrtki Qelo i Pinion Lab.
Qelo istraživanje još je pokazalo kako su punjači na parking prostorima trgovačkih centara te punjenje na poslu, također popularne opcije kod vozača električnih automobila u našoj zemlji. Diverzifikacija i optimizacija punionica na ovim lokacijama ključna je za podršku različitim potrebama korisnika.
Pročitajte još:
Anketa je pokazala i da je fenomen “tjeskobe zbog dosega” (Range Anxiety) i dalje prisutan među vozačima električnih vozila u Hrvatskoj. Drugim riječima, ljudi strepe zbog nedovoljnog broja punjača na našim cestama. Oko 43 posto ispitanika se bar jednom našlo u takvoj situaciji, iako planiraju putovanja.
Glavni faktori koji doprinose tjeskobi zbog dosega neispravne su i nepouzdane punionice te nedovoljan broj punionica na ruti kojom putuju – tvrdi nešto više od trećine ispitanih. Te brojke ukazuju na kritičnu potrebu za povećanjem gustoće i pouzdanosti mreže punionica, posebno na ključnim prometnicama i u ruralnim područjima.
enasolAuto d.o.o.
Ulica grada Vukovara 284, 10000, Zagreb, Hrvatska
203.362,48 (2024.)
4 (2024.)
2 Odgovora
Slažem se.
Svakako ih fali, samo što trenutno više stranaca ima u električnim autima nego naših ljudi