Putničke agencije u Hrvatskoj i dalje značajne na tržištu, u 2024. ukupno uprihodovale oko 150 milijuna eura

Pixabay.com
Putovanja preko putničkih agencija, Foto: Pixabay.com

U 2026. godini, turistička sezona u Hrvatskoj ovisit će o cijenama i stvaranju proizvoda dodane vrijednosti i sve će ovisiti o cjenovnoj konkurentnosti koju Hrvatska mora povećati. Nužno je stvarati proizvode i ponudu dodane vrijednosti, za što u Hrvatskoj ima dosta prostora, posebice u segmentu premium turizma i viših kategorija objekata.

Iako podaci za rujan 2025. godine pokazuju povećan promet za šest posto, u usporedbi s rujnom prošle godine, ministar turizma i sporta RH, Tonči Glavina, sudjelujući na 9. međunarodnoj konferenciji Tourism 365, rekao je kako se već dugo govori o nužnim promjenama kako bi se realizirao cjelogodišnji turizam, a ova godina mogla bi biti početak te transformacije.

“Prema istraživanjima diljem Europe, ovo je specifična godina, prvi puta gostima je glavni motiv odabira destinacije upravo cijena, odnos cijene i kvalitete”, istaknuo je ministar Glavina.

Trendovi u Europskoj uniji pokazuju kako je broj online kupljenih turističkih noćenja u drugom tromjesečju 2025. godine osjetno porastao u cijeloj Europskoj uniji.

Tako se iz podataka koje je objavio Eurostat, Europski ured za statistiku, vidi da su između ožujka i lipnja ove godine gosti proveli 245,9 milijuna noćenja u kratkoročnom smještaju koje su našli preko online platformi. Ukupan broj noćenja u drugom tromjesečju 2025. godine povećao se za 17,8 posto u odnosu na isti kvartal 2024. godine, te za 36,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

Na mjesečnoj razini, u noćenja u kratkoročnom smještaju su porasla za čak 34,3 posto u travnju ove godine, u odnosu na travanj 2024., što se pripisuje uskršnjim blagdanima koji su ove godine bili u travnju. Nakon takvog velikog rasta uslijedila su skromnija povećanja, od 5,3 posto u svibnju i 18,1 posto u lipnju, na godišnjoj razini.

Hrvatska je tako, prema ovim podacima imala 10,2 milijuna bukiranih noćenja u drugom kvartalu i iako s rastom od 15 posto, i dalje je bila ispod europskog prosjeka, te se smjestila na 23. mjesto među 30 država članica EU i EFTA-e.

Hrvatska je u ta tri mjeseca ukupno imala 766.500 noćenja – od toga Jadranska Hrvatska 432.000 (56,3 posto), Grad Zagreb nešto više od 242.200 (31,6 posto), Sjeverna Hrvatska gotovo 39.500 (5,1 posto), te Panonska Hrvatska gotovo 52.800 (6,9 posto). Na razini cijele zemlje radi se o padu od 4,3 posto u odnosu na isti kvartal 2024. godine, kad je zabilježeno 800.500 noćenja – ali o rastu od preko 22 posto u odnosu na isto razdoblje 2023., kad ih je bilo nešto manje od 628.000.

Pixabay.com
Dubrovnik, Hrvatska, Foto: Pixabay.com

No, podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) iz svibnja ove godine pokazuju da su građani Hrvatske itekako zainteresirani za aranžmane koje nude i putničke agencije. Tako su u 2024. hrvatske putničke agencije organizirale su višednevna putovanja za ukupno 733 tisuće domaćih turista. Od toga je 397 tisuća (54,1 posto) putovalo unutar Hrvatske, dok je 336 tisuća (45,9 posto) odabralo strane destinacije, što potvrđuje atraktivnost Hrvatske kao odredišta za višednevna putovanja, ali i rastući interes za putovanja u strane zemlje.

U usporedbi s 2023. domaćih turista na višednevnim putovanjima više je za 3,6 posto, dok je u odnosu na 2019. ostvaren njihov porast za 1,8 posto.

U 2024. na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj, koja su organizirale hrvatske putničke agencije, sudjelovalo je 397 tisuća domaćih turista, a ostvarili su ukupno 1,5 milijuna noćenja.

Prosječno je svaki domaći turist proveo četiri noćenja u Hrvatskoj u 2024., što je na istoj razini kao i u prethodnoj godini. U usporedbi s 2023. to je za 3,7 posto manje domaćih turista i za 3,4 posto manje njihovih noćenja na višednevnim putovanjima unutar Hrvatske. Ipak, u odnosu na 2019. ostvaren je porast domaćih turista na takvim putovanjima za 4,6 posto te porast njihovih noćenja za 5,1 posto.

Pixabay.com
Rim, Italija, foto: Pixabay.com

„U 2024. na višednevnim putovanjima u stranim zemljama, koja su organizirale hrvatske putničke agencije, sudjelovalo je 336 tisuća domaćih turista koji su ostvarili ukupno 1,2 milijuna noćenja, s prosječnim trajanjem boravka od četiri noćenja po putovanju. Najpopularnija destinacija bila je Italija, s udjelom od 22,6 posto, slijedile su Bosna i Hercegovina (7,5 posto), Austrija (7,1 posto), Francuska (6,9 posto), Slovenija (6,5 posto), Njemačka (5,6 posto), Španjolska (pet posto), Mađarska (4,8 posto), Turska (3,4 posto) i Češka (tri posto)“, naveo je DZS.

Prema podacima CompanyWalla, 15 najuspješnijih tvrtki koje se bave djelatnosti putničkih agencija odnosno prodajom paket-aranžmana i kružnih putovanja, uslugama rezervacije za unaprijed sastavljene paket-aranžmane, u zemlji i inozemstvu te djelatnosti posredovanja u sklapanju ugovora za pružanje turističkih usluga turoperatora, ostvarile su ukupne prihode u iznosu od 150.323.840,60 eura dok je njihova ukupna dobit iznosila 16.637.941, 91 euro.

Prva po ostvarenoj dobiti na listi CompanyWalla je MS Brač Tourist d.o.o. iz Bola na Braču, koja se bavi promoviranjem ljepota otoka Brača. Ova je tvrtka u 2024. godini ostvarila ukupne prihode u iznosu od 4.992.807,03 eura dok je ostvarena dobit iznosila 3.025.012,43 eura. Tvrtka je ista godine imala 13 djelatnika te je isplaćivala i prosječnu mjesečnu bruto plaću u iznosu od 1.618 eura.

Pixabay.com
Zlatni rat, otok Brač, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Druga po ostvarenoj dobiti je tvrtka Katarina Line iz Opatije. Osnovana 1992. godine, Katarina Line je obiteljska tvrtka koju je samostalno osnovala Katica Hauptfeld prije 33 godine. Ono što je započelo kao pothvat jedne žene preraslo je u uspješnu tvrtku koja sada zapošljava preko 90 predanih stručnjaka.

Danas Katica Hauptfeld nastavlja voditi s istom strašću i predanošću kao i prvog dana, a pridružuju joj se kći Anamaria i sin Daniel, osiguravajući da obiteljske vrijednosti ostanu u središtu uspjeha tvrtke.

Sa sjedištem u Opatiji, Katarina Line postala je jedan od vodećih hrvatskih operatera krstarenja i putovanja. Sa strateški smještenim poslovnicama u Splitu i Dubrovniku, agencija pruža besprijekornu uslugu diljem zemlje, pružajući nezaboravna iskustva klijentima iz cijelog svijeta, navode na svojim službenim stranicama. U lipnju 2024. godine, Katarina Line je ponosno predstavila Keight Hotel Opatija, Curio Collection by Hilton.

Ova je tvrtka prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, ostvarila ukupne prihode u iznosu od 43.337.506,42 eura dok je ostvarena dobit iznosila 2.642.786 eura. Tvrtka je imala i 98 djelatnika a prosječna isplaćena mjesečna bruto plaća iznosila je 2.115,66 eura.

pixabay.com
Brodovi, Foto: Pixabay.com

Treća po ostvarenoj dobiti u 2024. godini je i tvrtka Calvados Club, tvrtka za upravljanje destinacijama za luksuzna i iskustvena putovanja u Hrvatskoj i šire.

Od pažljivo odabranih hotelskih soba i raskošnih sadržaja, maksimalne udobnosti u njihovim privatnim automobilima i motornim brodovima, do najviše ocijenjenih vodiča i iskustava, brinu se, kako navode na svojim službenim stranicama, da pruže besprijekornu uslugu u svakom koraku. Predani tim dizajnera putovanja pažljivo osmišljava svako putovanje, te su na raspolaganju klijentima od trenutka kada počne sam proces planiranja do kraja putovanja. Cijene autentičnost kao ultimativni luksuz.

Tako nude iskustva da postanete arheolog na dan, proživite hrvatsku obiteljsku avanturu ali i naučite sve o najvažnijim hrvatskim izumima.

Ova je tvrtka prema podacima CompanyWalla u 2024. godini ostvarila ukupne prihode 14.753.260,01 eura, dok je ostvarena dobit iznosila 1.368.823,31 eura. Tvrtka je imala 33 djelatnika dok je isplaćena mjesečna prosječna bruto plaća 2.564,23 eura.

Hrvatski građani i dalje rado koriste usluge putničkih agencija, posebno za organizirana putovanja i putovanja u inozemstvo, što potvrđuje njihovu trajnu relevantnost i važnost na domaćem tržištu turizma.

Najuspješnije tvrtke u djelatnosti putničkih agencija
Naziv kompanijePrihodi u 2024.Dobit u 2024.Broj zaposlenih
MS BRAČ TURIST d.o.o.4.992.807,033.025.012,4313
KATARINA LINE d. o. o.43.337.506,422.642.785,7398
CALVADOS CLUB d.o.o.14.753.260,011.368.823,3133
EURO TOURS d.o.o.4.618.231,151.219.022,829
AMBASSADOR TRAVEL d.o.o. turistička agencija2.110.510,451.125.177,1513
SPERANZA d.o.o.13.370.922,45929.730,2313
GLOBAL TRAVEL d.o.o.4.962.419,55864.184,866
LEONIDAS TRAVEL d. o. o.6.010.090,24747.198,7717
ADRIATIC.HR d.o.o.16.926.680,95714.442,2951
DEMACO d.o.o.8.882.159,86702.942,6323
DIRECT BOOKER d.o.o., putnička agencija5.405.073,63692.175,0511
PLATANUS d.o.o.10.636.556,70689.081,42123
JOURNEY 2 CROATIA d.o.o.4.495.758,65665.908,744
ISTRA D.M.C. d.o.o.5.166.084,67642.617,703
MSC KRSTARENJA d.o.o., putnička i pomorska agencija4.655.778,84608.838,7816
CompanyWall Financijski Asistent *svi podaci su za 2024. godinu, u EUR

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari