Vlada RH donijela je u ponedjeljak odluku da više neće ograničavati cijene goriva jer smatraju da je trenutačno tržište naftnih derivata stabilno, priopćili su iz Ministarstva gospodarstva. Mnogi strahuju da bi to bi moglo dovesti do rasta cijena.
O mogućem rastu cijena i trenutačnoj situaciji na tržištu razgovarali smo s Igorom Grozdanićem, energetičarom i energetskim ekonomistom.
“Bilo je dosta naznaka da će Vlada ovo još ranije napraviti i ja sam to očekivao prije dva ili tri mjeseca. Mnogi tvrde da je tržište stabilno, a s druge strane geopolitički odnosi nisu baš tako jednostavni. Zadnjih šest mjeseci je situacija sve složenija, a još uvijek traje i rat u Ukrajini”, rekao je za Financije.hr.
Istaknuo je da je uvijek bio protiv ograničavanja cijena premium goriva jer smatra da je Hrvatska dugo radila na razvoju svog tržišta i bilo bi loše da su se ograničavale i cijene tih goriva.
“Ove godine se slabije puni proračun, a što su cijene veće, proračun se brže puni. Dakle, ovo je opravdano. Ja se jedino bojim da to neće uzrokovati dodatnu inflaciju. Mislim da do toga neće doći ako cijene ne budu ekstremno rasle, a distributeri obećavaju da neće doći do velikog rasta cijena”, kazao nam je.
“Bitno je da država vlada situacijom jer može ponovno uvesti ograničenja ako je to potrebno. Sve dok su cijene u Hrvatskoj među najnižim cijenama naftnih derivata u EU, a i u ovoj regiji, do tada se ne trebamo bojati”, dodao je.

Kaže da dosadašnja ograničenja nisu imala negativan utjecaj na proizvođače i distributere naftnih derivata u Hrvatskoj jer je uvijek postojala određena dobit.
“Marže nisu bile velike, ali su bile na razini na kojoj su opskrbljivači naftnih derivata mogli normalno raditi”, rekao je Grozdanić.
Naglasio je i da su cijene nafte na međunarodnim burzama, konkretno na američkom tržištu i u Europi, dosta stabilne. Cijelo vrijeme nafta se kreće između 65 i 70 dolara. Grozdanić zato smatra da neće biti problema zbog nove odluke Vlade RH.
“S druge strane, dolaze nam turisti, a ova odluka je donesena i zbog turističke sezone. Nije u redu da mi cijenama goriva subvencioniramo turiste drugih zemalja. Vladina uredba je dugo trajala, od 2021. godine, i ne vjerujem da će se vratiti na jesen osim ako ne dođe do velikog rasta cijena”, zaključio je.

U ponedjeljak je ministar gospodarstva, Ante Šušnjar, poručio da je Vlada spremna intervenirati ako dođe do prekomjernog rasta cijena koji bi znatno utjecao na životni standard građana ili stabilnost poslovanja hrvatskih poduzeća.
Hrvatski autoklub (HAK) je u utorak na svojoj internetskoj stranici objavio aktualne cijene goriva u Hrvatskoj. Napomenuli su da cijene goriva mogu varirati na pojedinačnim postajama ovisno o cjenovnoj politici tvrtke.
“Ovo su najniža i najviša cijena goriva za određenu tvrtku. Najviše cijene su obično na postajama koje se nalaze u sklopu autocesta. Pojedinačne cijene po postaji mogu se pregledati na HAK Interaktivnoj karti i HAK mobilnim aplikacijama”, piše u objavi.
Cijena Eurosupera 95 se tako kreće od 1,23 eura do 1,82 eura na nekim postajama, dok je cijena Eurosupera 100 od 1,31 do 1,94 eura. Najniža cijena Eurodizela je pak 1,17 eura, a najviša 1,86. Plavi dizel košta od 0,68 do 0,86 eura.
Pročitajte još:
Građani cijene goriva mogu provjeriti i na stranici mzoe-gor.hr gdje je prikazano da benzin u hrvatskim gradovima uglavnom košta 1,44 eura, dok cijena eurodizela iznosi 1,39 eura. Slične informacije mogu se pronaći i na portalu Cijene goriva.
Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), rekla je u utorak da ne očekuje lančanu reakciju poskupljenja zbog deregulacije cijene goriva jer je cijena naftnih derivata na tržištu stabilna. Dodala je da je gorivo u uvjetima regulacije na domaćim benzinskim postajama bilo znatno jeftinije od svih zemalja u okruženju te je državni proračun gubio prihode, a porezni obveznici subvencionirali turiste i strane državljane, prenosi Hina.