Predsjednik uprave njemačkog automobilskog giganta Mercedes Benz pridružio se brojnim kritikama aktualnog plana Europske unije za potpunu zabranu prodaje novih vozila koja emitiraju ugljični dioksid od 2035. godine.
Prvi čovjek Mercedesa, Ola Kaellenius, je u intervjuu za njemački poslovni list Handeslblatt objavljenom u ponedjeljak opisao najavljenu zabranu kao potencijalno težak udarac za europsku automobilsku industriju.
“Potreban nam je reality check. Bez toga, ova zabrana je kao da se punom brzinom zalijećemo u zid,” rekao je Kaellenius, dodavši da će europsko tržište automobila moglo “kolabirati” ako se zabrana doista uvede. Time se Kaellenius priključio nizu kritičara koji osporavaju zabranu, koju bi europski zakonodavci trebali ponovno razmotriti u drugoj polovici ove godine.
Pristaše zabrane smatraju da je zabrana vozila s motorima na unutarnje izgaranje ključan dio zelene tranzicije i europskih ekoloških ambicija, dok kritičari kažu da bi se njom ugrozio opstanak europskih proizvođača, koji se već sada bore s padom potražnje, kineskom konkurencijom, slabom prodajom električnih vozila, te u posljednje vrijeme i trgovinskim ratom i američkim carinama.
Kaellenius kaže da bi u slučaju da plan za zabranu 2035. ostane na snazi kupci jednostavno požurili kupiti automobile s benzinskim ili dizelskim motorima prije no što zabrana stupi na snagu.
Šef Mercedesa, koji je trenutno i čelnik udruge europskih proizvođača ACEA, pozvao je da se umjesto zabrane uvedu porezne olakšice i jeftine cijene struje na punionicama kako bi se potaknuo masovniji prelazak potrošača na električne automobile.
“Naravno da se moramo dekarbonizirati, ali to moramo napraviti na tehnološki neutralan način. Ne smijemo izgubiti iz vida utjecaj na naše gospodarstvo,” kazao je Kaellenius.
Pročitajte još:
Prije godinu dana i prvi čovjek BMW-a Oliver Zipse je davao slične izjave, rekavši da bi prelazak na isključivo baterijska električna vozila (BEV) do 2035. smanjio cijeli europski automobilski sektor, te pozvao na odgodu zabrane. “Korekcija tog cilja, da se do 2035. potpuno prijeđe na BEV vozila, također bi omogućila proizvođačima da manje ovise o kineskim dobavljačima baterija,” rekao je Zipse na pariškom sajmu automobila.
Sličnog mišljenja je bio i tadašnji prvi čovjek Stellantisa, Carlos Tavares, kao i neki čelni ljudi Volkswagena i Renaulta.