Europa bi trebala posvetiti barem istu pažnju razvoju autonomnih vozila kao i električnim automobilima, ako želi imati ulogu u toj vjerojatno ključnoj tehnologiji za naredno desetljeće, rekao je u petak predsjednik uprave estonske kompanije za taksi usluge i dostavu hrane Bolt.
Europski proizvođači automobila, koji zapošljavaju milijune ljudi širom kontinenta, teško uspijevaju držati korak sa stranim radom na razvoju tehnologije, posebice u Kini i SAD-u.
“Ima toliko pažnje koja se posvećuje električnim vozilima, ali za autonomy vožnju nema plana… To će postati temeljna tehnologija,” rekao je Markus Villing, prvi čovjek Bolta koji se na europskim tržištima natječe s Uberom.
Autonomnim sustavima vožnje trenutno dominiraju američke kompanije kao što su Alphabetova podružnica Waymo i Tesla i njihovi kineski konkurenti Baidu, WeRide i Pony.ai. Waymo planira sljedeće godine pokrenuti autonomne vožnje u Londonu, kao i zajednički startup kineskog Baidua i američkog Lyfta.
Bolt bi trebao imati koristi od popularizacije robotskih taksija, no Villig kaže da bi Europska unija trebala robotsku vožnju doživljavati kao stratešku tehnologiju, sa svim sigurnosnim implikacijama koje to donosi, umjesto da se samo oslanja na uvoz.
Villig je dao izjave maloj grupi novinara uoči sastanka u petak s povjerenicom Europske komisije za tehnološku suverenost Hennom Virkkunen. Rekao je da EU troši desetke milijardi eura na različite dijelove u lancu opskrbe za proizvodnju električnih vozila, ali da ništa nije usporedivo sa softverom za samostalnu vožnju.
Iako bi tradicionalni proizvođači automobila mogli pružiti neke investicije, čini se da nemaju želju graditi vlastite sustave za autonomnu vožnju. S druge strane, EU želi ojačati svoju digitalnu suverenost smanjenjem europske ovisnosti o velikim američkim kompanijama u području cloud computinga i mrežnih usluga i umjetne inteligencije.
Villig je kazao i da EU također mora izbjeći ulazak velikih inozemnih igrača na europsko tržište i zdrobiti manje lokalne konkurente, kao što se dogodilo u drugim tehnološkim područjima.
Pročitajte još:
Stoga bi po njemu budućim domaćim igračima u EU trebalo ponuditi subvencije, i možda im omogućiti da dobiju ekskluzivne dozvole za rad robotaksija u određenim gradovima ili regijama, na određeno razdoblje, kako bi im se omogućilo skaliranje usluga.
Bolt je osnovan 2013. sa sjedištem u Tallinnu i danas je prisutan u preko 600 gradova u 50 zemalja širom svijeta, a prošle godine je ostvario 2 milijarde eura prihoda, uz neto gubitak od 102 milijuna eura.
16 Odgovora
Ulaganje u razvoj ove tehnologije ključno je za modernizaciju europskih gradova i poboljšanje kvalitete života građana.
Siguran sam da bi mu baš pasalo da nemora nikog plačat.
Nikad više kulinarskih emisija, nikad manje kuhanja.
Europa mora ubrzati razvoj autonomnih vozila kako ne bi zaostala za Kinom i SAD-om.
Europa mora ubrzati s autonomnom vožnjom ili će kasniti za svijetom.
Autonomna vožnja očito postaje ključna tema, pitanje je hoće li Europa uspjeti pratiti tempo drugih.
Europa je skepticna, i to s razlogom.
Ma sve ce roboti zamjenit
Uvijek koristim Bolt.
Veoma je bitan cilj kojim EU želi ojačati svoju digitalnu suverenost smanjenjem ovisnosti o velikim američkim kompanijama i subvencijama pomoći europskim ulagačima!
Slažem se
Mi još čekamo Rimca koji probija sve rokove
Ne sviđa mi se.
Imam pik na njih.
Super.
Zanimljivo će biti pratiti razvoj robotaksija