Potražnja Nijemaca za internetskom prodajom je i dalje u porastu, priopćila je u ponedjeljak krovna udruga njemačkog maloprodajnog trgovinska sektora HDE, i povisila svoju prognozu o volumenu prometa za 2025. godinu, usprkos pokazateljima koji ukazuju na slabije raspoloženje potrošača.
HDE sada očekuje da će 2025 sektor internetske maloprodaje u Njemačkoj narasti za 4 posto na godišnjoj razini, na ukupno 92,4 milijarde eura – što je nešto više od ranije predviđenog rasta od 3 posto.
Jedan od faktora koji utječu na rast sektora jest i veća prisutnost kineskih aplikacija koje se sve više fokusiraju na Europu i europska tržišta, uslijed trgovinskih napetosti sa SAD-om i američkim ukidanjem takozvane de minimis odredbe o bescarinskom tretmanu paketa male vrijednosti.
Sveukupni prihodi njemačkog maloprodajnog sektora zabilježili su realni rast od 1,1 posto u 2024. “Internetska prodaja ponovno se pokazuje kao jasan pokretač rasta maloprodaje u Njemačkoj, nakon niza slabih godina,” navodi se u priopćenju zamjenika predsjednika udruge HDE, Stephana Trompa.
Iz HDE kažu da je zabilježen posebice velik rast u internetskoj prodaji hrane i robe široke potrošnje. Optimizam njemačkih potrošača donekle se poboljšao u posljednjih nekoliko mjeseci, u očekivanju da će nova vlada javnom potrošnjom i poticajima pokrenuti gospodarski rast – no još uvijek je čvrsto u negativnom području, čemu pridonose globalne trgovinske napetosti i već višegodišnja ekonomska stagnacija koja opterećuje kućanstva.
Pročitajte još:
Njemački potrošači sve više prihvaćaju kineske e-trgovce kao što su globalne aplikacije za šoping Temu i Shein, koje su pak u proteklih par mjeseci pojačale fokus na europsko tržište, jer uslijed trgovinskih nameta SAD-a traže nova tržišta za kinesku robu.
“Jasno je da se te dvije kompanije jasno orijentiraju prema Europi, budući da im je američko tržište postalo nezanimljivo zbog tamošnje carinske politike,” kazao je Tromp.